Op welke manier heb je het liefst contact met SNS Bank?

• Liz
  • SNS Topper
  • 1228 reacties
Je kunt tegenwoordig via verschillende kanalen (telefoon, internet, e-mail, kantoor, adviseur) contact hebben met de bank.Op welke wijze zou jij bij voorkeur contact willen hebben met SNS Bank?

35 Reacties

Reputatie 2
all of the above
Reputatie 2
Mijn voorkeur volgorde;

Internet, e-mail, telefoon, ..........kantoor, ................adviseur!

De laaste 2 vermoedelijk zeldzaam. De eerste 3 met weinig echte voorkeur verschil.

Voorwaarde voor een goed functioneren van deze werkwijze in kwalitatief goed geinformeert personeel met kennis van zaken en een sterke wens het voor mij op te lossen / te regelen.

Groet,

Ben
Hoi Sanne,

Zit daar een volgorde van voorkeur in? Welke zou je het eerste (willen) gebruiken?

Liz
Hoi Ben,

Dank voor je mening. Snap je toelichting!

Liz
Reputatie 1
Dito, inclusief volgorde en voorwaarden!

Stefan
Ik ga helemaal mee met BigBen.

Ik wil daar nog wat voorwaarden aan toevoegen:

- het personeel moet gemachtigd zijn tot het uitvoeren van bepaalde zaken (voorkomt 'kastje naar de muur');

- liefst ??n of twee behandelende personeelsleden, die zichzelf bekend maken (voorkomt het probleem van 'vele handen', anonimiteit, etc.)

- de intentie tot het leveren van maatwerk.
Ligt aan de reden waarom ik contact opneem. Voor een vraagje over een pasje oid, ga ik even bellen. Maar wil ik een advies, dan doe ik dat liever face to face. Daar zou ik trouwens SNS niet voor gebruiken. SNS profileert zich enorm als internetbased bank. Prima. Maar dat betekent wel dat ik voor de grote financiele zaken (en dito adviezen) naar een andere bank ga. Volgens mij loopt SNS daarmee een heleboel mee mis, ik ben ongetwijfeld niet de enige die zo handelt.
Hoi Corne en walkinthepark,

Dank voor jullie reacties.

Walkinthepark, duidelijk scheiding! Voor de grotere zaken (adviezen) ga je dan ook verschillende bedrijven af om inderdaad de beste optie te krijgen?

Groet Liz
SNS (en de meeste andere banken) heeft/hebben deze discussie reeds gevoerd. Door het digitale tijdperk (lees internet) die een lage drempel met zich meebrengt, zijn de banken de kantoren aan het omdopen tot 'winkels'. (reeds 1 jaar heeft SNS een winkel) Hierin kan je terecht voor informatie en producten. Heeft de klant nood aan 'persoonlijk' advies kan een afspraak gepland worden waar een adviseur bij hem op kantoor of thuis komt (ook in de avond uren). (http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/eerste-sns-winkel-geopend-in-haarlem.html)

Is deze discussie als evaluatie van deze stap ?
Wat bedoel je met 'grote financiele zaken' en waarom zouden de andere banken hierin beter zijn ? Wat hun producten betreft, doen ze absoluut niet onder tov. de andere (grotere) banken. Mocht dit zo zijn, dan zou SNS geen reden van bestaan hebben. SNS heeft minder kantoren als de grote banken, dat is duidelijk. SNS is dan ook maar een kleine speler in de NL-markt. Ook al zou SNS meer kantoren hebben, dan nog blijft de vraag hoe groot de drempel is om klanten in hun kantoor te krijgen. Door de technologie is die drempel vrij laag geworden. Internet bankieren is niet meer weg te denken ! Mobiel bankieren is aan een flinke opmars. SNS en de andere banken spelen daar op in, om niet hopeloos achter te lopen.
Hoi Abdel,

Onder de nieuwsrubriek vind je inderdaad ook enkele berichten over de nieuwe winkels.

Ik begrijp je vraag niet helemaal: "Is deze discussie als evaluatie van deze stap?"

Kun je die misschien toelichten?

Dank Liz
Nee. Ik weet goed waar ik moet zijn voor welk product. Ik heb bij meerdere banken rekeningen lopen. Met iedere bank heb ik ervaring over de kwaliteit van adviezen en welke producten beter zijn dan andere. Ik heb ook geen tijd trouwens, om iedere keer te moeten shoppen voor een advies of een product. Dat heb ik trouwens wel met mijn hypotheek gedaan - dat is "rente en voorwaarden" kopen. SNS 'verloor' toen trouwens, vanwege de rente die geboden werd.
Ik weet niet waarom andere banken hier beter in zijn. Dat zal wel met beleid te maken hebben. Daarnaast denk ik dat SNS zich momenteel steeds meer online profileert. Prima als ze dat doen, maar dat betekent wel dat de band met de bank (voor mij) afstandelijker word. En daarmee loop ik bij de SNS bank minder snel binnen en bij een andere bank sneller.
Reputatie 2
Hoi Abdel,

Roep niet te hard dat de SNS maar een kleine speler is. Kijk maar eens hier wat er zoal onder valt (een deel van denk ik, buitenland nog??) http://www.snsreaal.nl/index.asp?NID=8985

Groet,

Ben
Internet (e-mail, chat) bevalt mij prima. Voor algemene vragen meestal kort telefoongesprek of wanneer het juist ingewikkelde kwestie is maar eenvoudig op te lossen.

Schriftelijk als ik liever een schriftelijke reactie krijg, zodat ik wat 'juridische zekerheid' mee heb (opzegging, geschil, adreswijziging).
Hoi Abdel,

Dank voor je reactie.

Met grote financiele zaken bedoel ik dingen als verzekeringen en hypotheken, zonder daarbij onderscheid te maken tussen grote en kleine banken of banken en andere financiele dienstverleners.

Liz
Hoi emar10,

Dank voor je bijlage. Dat van die 'juridische zekerheid' heb ik zelf ook, sommige dingen wil ik graag voor mijn eigen documentatie op officieel papier hebben...

Liz
Hoi walkinthepark,

Dank voor je bijdrage. Ik snap je punt over dat een bank die zich meer online profileert afstandelijker overkomt. SNS Bank is met de nieuwe winkels de aanwezigheid aan het uitbreiden van 150 naar 300 winkels.

Groet, Liz

Hoi walkinthepark,

Dank voor je bijdrage. Ik snap je punt over dat een bank die zich meer online profileert afstandelijker overkomt. SNS Bank is met de nieuwe winkels de aanwezigheid aan het uitbreiden van 150 naar 300 winkels.

Groet, Liz

Ik hoef geen winkel als ik alles via internetbankieren kan regelen en geen formuleiren hoef op te sturen, maar direct via internetbankieren kan verzenden  

Je kunt tegenwoordig via verschillende kanalen (telefoon, internet, e-mail, kantoor, adviseur) contact hebben met de bank.Op welke wijze zou jij bij voorkeur contact willen hebben met SNS Bank?

Dat de SNS bank overgaat naar een normaal telefoonnummer en geen 0990 nummers meer.
Diverse klanten zoals wij hebben bij hun provider UPC een telefoonabonnement voor 14,00 euro per maand
daar kun je net zoveel en net zolang voor de hele maand.
MAW. door de 0900 nummers betalen wij dubbele telefoonkosten.
Gerard Damen.

Reputatie 2

Dat de SNS bank overgaat naar een normaal telefoonnummer en geen 0990 nummers meer.
Diverse klanten zoals wij hebben bij hun provider UPC een telefoonabonnement voor 14,00 euro per maand
daar kun je net zoveel en net zolang voor de hele maand.
MAW. door de 0900 nummers betalen wij dubbele telefoonkosten.
Gerard Damen.

Handige tip! Gebruik "zoeken"  bovenaan pagina! Bijv. alternatief 0900.
Staat hier in de community ergens:
SNS Direct 0900 1850  /
SNS Helpdesk Internet Diensten 0900 7674357 /
SNS Regio Bank Helpdesk 0900 235 28 26  /
SNS Saldo 0900 1880 /

Ik neem aan dat het nog gewoon werkt.
Groet,
Ben :cool:
Geachte Ben,

De door u opgegeven telefoonnummers die beginnen met 030 zijn heelaas niet meer ingebruik bij SNS.
De verwijzing is naar de dure 0900 nummers.
Gerard Damen.

.
Reputatie 2

Geachte Ben,

De door u opgegeven telefoonnummers die beginnen met 030 zijn heelaas niet meer ingebruik bij SNS.
De verwijzing is naar de dure 0900 nummers.
Gerard Damen.

.

Hallo Gerard,
Ik heb ze niet getest, dus sorry dat het niet meer werkt. Maar ...
Even zoeken met Google (alternatief 0900 nummers) geeft bijv. Link
B
ovenin bij zoeken dan SNS intoetsen en je krijgt in een klein venstertje de bij hun  bekende opties. Er op klikken geeft dan het (gewone) alternatieve nummer. 
Ook deze heb ik niet getest!!
Groet,
Reputatie 2
@Mods,
willen jullie de tel. nummers uit mijn vorig bericht verwijderen. Ze werken (waarschijnlijk) niet meer. Anders krijgt iemend steeds weer de verkeerde nummers.
Groet,
PS Staan de alternatieve nummers ook niet (meer) op de SNS site?
BigBen schreef:

@Mods,
willen jullie de tel. nummers uit mijn vorig bericht verwijderen. Ze werken (waarschijnlijk) niet meer. Anders krijgt iemend steeds weer de verkeerde nummers.
Groet,
PS Staan de alternatieve nummers ook niet (meer) op de SNS site?

Hi Ben, bedankt voor het meedenken. We hebben de nummers voor je verwijderd. Bedoel je deze nummers? http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/contact-met-sns-bank.html

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)