Beantwoord

PAS op met de SNS! voordat je het weer is je rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Beste Forum Leden,

Het lijkt in het begin een betrouwbare en transparante bank de SNS.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en in relatie met de SNS bank des te meer.

U moet niet raar staan te kijken als u in de winkel ineens uw boodschappen niet meer kunt afrekenen of uw hypotheek niet meer wordt afgeschreven en uw salaris niet meer gestort kan worden.

Er hoeft maar 1 vervelende buurman een mailtje te sturen naar de SNS dat u een oplichter bent of dat hij nog 4 euro van u krijgt en je bent direct het bokje.

Vanaf dat moment ben je een crimineel. Er wordt niet meer met je gecommuniceerd en ze laat je compleet aan je lot over. sorry voor mijn taalgebruik maar ze hebben gewoon schijt aan je zijn helaas geen andere woorden voor.
icon

Beste antwoord door johannl 21 maart 2018, 13:21

Najibsri schreef:

Hallo RJB,

Bovendien moet er op de rekening aantoonbaar gefraudeerd zijn wil SNS overgaan tot blokkade.

Dit is onjuist, de SNS / de Volksbank N.V blokkeert je al bij 1 melding / klacht zonder enig bewijs.
Zoals ik het zie gebruiken ze de aangifte/ klacht als bewijs zonder te verifiëren of de aangifte/klacht kan worden bewezen.
Na mailwisseling met de CFD heb ik dit ook moeten constateren.
Bij de de Volksbank CFD moet je dan maar bewijzen dat er wel is voldaan aan de bezwaarpunten van de aangifte/klacht.
Als na mailwisseling(en) blijkt dat de aangifte/klacht niet klopt of niet overeenkomt en op redelijkheid en billijkheid hebt kunnen aantonen dat het niet klopt en wel hebt voldaan aan je verplichtingen blijven ze erbij dat je negatief betrokken bent.

Geen idee natuurlijk hoe dit bij TS zit maar ik kan mij voorstellen dat men erg gefrustreerd wordt van zulke maatregelen vanuit de Volksbank N.V.

Bekijk origineel

16 Reacties

Hallo RJB,

Dus een buurman heeft mot met u en besluit je een oor aan te naaien door SNS te overtuigen dat u een oplichter bent?

Dus uw buurman kent uw rekeningnummer en volledige personalia? Niet slim.

Bovendien moet er op de rekening aantoonbaar gefraudeerd zijn wil SNS overgaan tot blokkade. En daarnaast lijkt het me sterk dat een snsmedewerker een niet-eigenaar van de rekening medewerking verleent om een rekening, die niet van hem is,te blokkeren.

Wat is er echt aan de hand?
Najibsri schreef:

Hallo RJB,

Bovendien moet er op de rekening aantoonbaar gefraudeerd zijn wil SNS overgaan tot blokkade.

Dit is onjuist, de SNS / de Volksbank N.V blokkeert je al bij 1 melding / klacht zonder enig bewijs.
Zoals ik het zie gebruiken ze de aangifte/ klacht als bewijs zonder te verifiëren of de aangifte/klacht kan worden bewezen.
Bij de de Volksbank CFD moet je dan maar bewijzen dat er wel is voldaan aan de bezwaarpunten van de aangifte/klacht.
Als na mailwisseling(en) blijkt dat de aangifte/klacht niet klopt of niet overeenkomt en op redelijkheid en billijkheid hebt kunnen aantonen dat het niet klopt en wel hebt voldaan aan je verplichtingen blijven ze erbij dat je negatief betrokken bent.

Geen idee natuurlijk hoe dit bij TS zit maar ik kan mij voorstellen dat men erg gefrustreerd wordt van zulke maatregelen vanuit de Volksbank N.V.
Vreemd verhaal :? Zit al jaren bij de SNS, nooit enig probleem gehad.
Reputatie 2
Volgens mij ging het probleem over een situatie bij de ASN en niet over de SNS.
Ik begrijp dat iemand gefrustreerd is door ontstane situatie, maar hier dit zo te brengen lost het probleem niet op.
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 1
Als ondernemer ervaring gehad met beslaglegging op een zakelijke rekening. Dat ging destijds naar mijn mening veel te makkelijk en de bewijslast ligt dan vreemd genoeg bij de rekeninghouder. Dit schijnt standaard zo te werken bij alle banken.

Dat beslaglegging bij particuliere rekeningen ongeveer net zo gemakkelijk gaat, heb ik tot vandaag nog niet eerder gehoord of meegemaakt. Daarom onthoud ik me van een oordeel hierover tot ik van alle betrokken partijen hun zijde van het verhaal heb gelezen.
Reputatie 3
Dus voor deze situaties geldt: "Iedereen dacht dat het niet kon, totdat er iemand kwam van de CFD"
johannl schreef:

Najibsri schreef:

Hallo RJB,

Volgens mij komt dat door een ietwat onwettelijke overeenkomst die afgesproken is tussen justitie en de Nederlandse Vereniging van Banken. Een rechtelijke tussenkomst wordt hiermee teniet gedaan. Lijkt mij niet wettig en uiterst stom van de banken. Ik zou zeggen: Kortgeding aanspannen aangezien de partijen bij voorbaat schuldig verklaren zonder tussenkomst van de rechter.

Overigens een methode van lik mijn vestje aangezien oplichters dit makkelijk kunnen omzeilen.
BigBen schreef:

Volgens mij ging het probleem over een situatie bij de ASN en niet over de SNS.
Ik begrijp dat iemand gefrustreerd is door ontstane situatie, maar hier dit zo te brengen lost het probleem niet op.
Groet,

ik plaats het ook niet om mijn probleem op te lossen. ik los mijn problemen zelf op. Ik waarschuw jullie alleen dat het zomaar kan gebeuren.
Najibsri schreef:

johannl schreef:

Najibsri schreef:

Hallo RJB,

Volgens mij komt dat door een ietwat onwettelijke overeenkomst die afgesproken is tussen justitie en de Nederlandse Vereniging van Banken. Een rechtelijke tussenkomst wordt hiermee teniet gedaan. Lijkt mij niet wettig en uiterst stom van de banken. Ik zou zeggen: Kortgeding aanspannen aangezien de partijen bij voorbaat schuldig verklaren zonder tussenkomst van de rechter.

Overigens een methode van lik mijn vestje aangezien oplichters dit makkelijk kunnen omzeilen.

Klopt helemaal Johan
Reputatie 2
Stefan schreef:

Daarom onthoud ik me van een oordeel hierover tot ik van alle betrokken partijen hun zijde van het verhaal heb gelezen.

Het lijkt er op dat dat een ijdele hoop is. De SNS reageert tot nog toe niet en zal ook niet ingaan op dit geval. Dat is wel jammer en eigenlijk ook onwenselijk. Van de andere kant is privacy ook wel een item. De grote lijnen schetsen zou naar mijn mening de zaak wat kunnen verduidelijken.
Zoals het feit er nu ligt lijkt het mij voor de klant wel een heel erg éénzijdige handelswijze, waar je je niet tegen kunt verdedigen. Daar blijft dus de vraag; waar blijft hier "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" (hier valt nog wel bij te vermelden dat dat vaker niet het geval is).
Groet,
PS Vreemd dat geen Mod hier vandaag op reageert!!!! Het is toch niet de taak van de moderators om iets in de doofpot te stoppen (alhoewel je met een "normale" standaard verwijzing natuurlijk ook niet verder komt).
Tjeerdoo schreef:

Dat meen je niet!
Heb je ook contact gehad met de CFD via email?
Reputatie 2
snsiseenslechtebank schreef:

Tjeerdoo schreef:

Dat meen je niet!

Beetje flauwe reactie.
De klant tevredenheid is bij de SNS tamelijk hoog. Daarnaast heeft de SNS veel klanten al heel lang als klant. Dus dat kan wel degelijk.
Dat op de SNS ook kritiek mogelijk is, is buiten kijf. Maar om je frustratie op andere klanten af te reageren, gaat mij te ver.
Groet,
johannl schreef:

ja klopt heel vaag allemaal en ineens hoor ik niks meer
snsiseenslechtebank schreef:

johannl schreef:

ja klopt heel vaag allemaal en ineens hoor ik niks meer

Bekend verhaal, dan zit er niks anders meer op dan de rekening op te zeggen en deze nare ervaring zo snel mogelijk te vergeten.
Goedemorgen,

Het is schrikken als je rekening wordt geblokkeerd. Zojuist heb ik een reactie geplaatst in het andere topic over dit onderwerp. Als we een melding ontvangen van oplichting, dan controleren we de betalingen op de rekening. We kijken bijvoorbeeld naar de volgende zaken: Is de rekening recent geopend, is de begunstigde naam die de koper op Marktplaats meestuurt met de betaling ook de naam van de rekeninghouder, zien we meerdere ontvangen bedragen met in de omschrijving dezelfde productnaam enz. Er gaat dan bij ons een belletje rinkelen. We blokkeren de rekening en nemen altijd contact op met de klant om te kijken wat er aan de hand is. We ondernemen niet direct bij elke melding actie. Als iemand veel handelt via marktplaats, dan betekent dit niet dat we de automatisch rekening blokkeren. We doen dit pas als we daar een goede reden voor hebben en tegen een verdachte situatie aanlopen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)