SNS

Pilot serviceverlening SNS via WhatsApp

• 26 maart 2015
  • 87 Reacties
  • 26744 Keer bekeken

Gebruik je WhatsApp regelmatig om snel berichtjes te versturen en te ontvangen? Dan zoeken we jou!

SNS gaat starten met een WhatsApp pilot, waarbij klanten servicevragen via WhatsApp aan webcare kunnen stellen. Hiermee willen we kijken of WhatsApp een toegevoegde waarde kan vormen op onze serviceverlening.

WhatsApp is een veel gebruikte applicatie en stelt klanten in staat snel en eenvoudig contact op te nemen met SNS. Om goed te kijken en te testen of dit servicekanaal een meerwaarde biedt voor onze klanten zetten we een pilot op van een half jaar. Hiervoor zoeken we klanten die het komende halfjaar WhatsApp willen gebruiken om met ons in contact te komen.

Heb jij WhatsApp op je smartphone staan en wil je deelnemen aan deze pilot? Stuur dan een mail met je naam, postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. pilot WhatsApp.

87 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Yay, leuk dat dit wordt getest, ik ben hier erg voor.
Recent nog contact gehad met een verzekeraar via Whatsapp, werkt erg prettig.
Ik heb mij ook aangemeld.
Lijkt me een mooie en snelle service verlening, Wil graag helpen om dit te testen, goed idee:o
Ook ik heb me aangemeld.
Lijkt mij handig! Testen maar 😃
Lijkt me erg handig
zeker testen
Lijkt me erg zinvol. Wil graag meedoen
Goed initiatief, ik doe mee.
Ik ben ook begonnen met Pilot WhatsApp en het is een snelle communicatie.
Henk Walters
Wat leuk dat jullie allemaal meedoen aan de pilot. De eerste vragen zijn al binnengekomen op WhatsApp.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze nieuwe service.

Mocht je nog mee willen doen aan de pilot, dan kan dat door de gevraagde gegevens te mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]
Leuk dat er ze snel zoveel reacties zijn!
Maar eh, kjakoning, Tonc, thomasvanr, BenR  en henk2212walters van harte welkom in de SNS community!
Ik hoop jullie ook hier vaker te kunnen lezen. WhatsApp is snel en leuk, maar de community biedt nog zoveel meer. Ik zou zeggen; kijk maar eens rond (als je dat nog niet gedaan hebt), bijv. in onze koffiekamer. Daar hebben veel andere leden zich al voorgesteld en zouden jullie dat ook kunnen doen als je wilt.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hoi Ben,

We zijn inderdaad het blik nieuwe leden vergeten welkom te heten.
Dus namens de mods; welkom Kjakoning, TonC, Thomasvanr, BenR en Henk2212walters 😉.

We zien jullie appjes wel tegemoet 😃.
Ook ik heb me aangemeld en hoop dat het zal werken
Het lijkt mij ook leuk om hieraan mee te doen en te kunnen lezen hoe iedereen zich hiermee bezig houdt
Reputatie 3
Badge +1
Het lijkt mij ook leuk om hieraan mee te doen en te kunnen lezen hoe iedereen zich hiermee bezig houdt

Hi Dropje, allereerst van harte welkom op SNS Community. :-)
Leuk dat je ook enthousiast bent en mee wilt doen aan de pilot.
Je kunt de gevraagde gegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]

Zien we je hier snel weer?
altijd in om iets te testen... 😮
Ik ben ook begonnen met Pilot WhatsApp en het is een snelle communicatie.
Henk Walters

Hallo henk2212walters. Ik weet niet..ik denk niet dat de "snelheid" de service is van deze dienstverlening. Zo moest ik een paar uur wachten op antwoord..wat is "snel" in dit verhaal wanneer er 1000 klanten tegelijk een bericht sturen? Ik zie bijv. ook de hele tijd de status op online staan en dan verwacht ik bijv.eerder binnen een minuut antwoord. Wat voor mij het grote voordeel is is dat ik niet hoef te mailen en het waarschijnlijk sneller is dan de e-mail. Snel nee, dat vind ik niet..eerder langzaam. Ik zou toch eerder bellen denk ik..voor wat voor'n vragen kan je zoals in de whatsapp terecht bijv.? Zijn lange verhalen over diepgaande problematiek ook toepasselijk?
Hoi Sjaakie93,

Ik zie dat we jouw Whatsapp bericht al binnen een half uur hebben beantwoord. Wil je dit voor mij nakijken? Als er een vertraging in zit, hoor ik het namelijk graag. Dan proberen we dit op te lossen.

We zitten nog in de pilot fase en streven ernaar om alle Whatsapp berichten binnen een uur te beantwoorden. Je kunt al je vragen via Whatsapp stellen. Heb je lange verhalen over diepgaande problematiek, dan is de community een geschikt platform.
Hallo Olaf, idd excuses. Had het "gevoel" dat het veel langer duurde misschien. Ok bedankt en duidelijk weer! Ook goed dat jullie erna streven om binnen een uur eventuele simpele vragen proberente bbeantwoorden!
Hallo Olaf, idd excuses. Had het "gevoel" dat het veel langer duurde misschien. Ok bedankt en duidelijk weer! Ook goed dat jullie erna streven om binnen een uur eventuele simpele vragen proberente bbeantwoorden!

Hoi Sjaakie93,
ik vind het wel jammer dat je eerst het beeld oproept dat het wel erg lang duurt voor je een reactie krijgt, terwijl je dus binnen een half uur al een reactie had. Als je meedoet aan een test is het wel belangrijk dat je juist rapporteert. Er is nogal een groot verschil tussen een "half uur" en "uren", dat zou je toch opgevallen moeten zijn.
Bovendien krijgen anderen die incidenteel hier lezen, mogelijk niet meer mee dat dat dus niet klopt wat je melde.
Jammer.
Groet,
Ben 🆒
Ook goedemorgen, is het niet genoeg om mijn excuses aan te bieden? Jammer voor jou dat ik een verkeerd beeld heb opgeroepen! Dat is het hele idee van een forum als dit. Je krijgt niet 1 pasklaar antwoord of 1 pasklare reactie. En daarbij komt er is nu ter sprake gekomen wat de "gemiddelde reactietijd" zou moeten zijn. Die had ik overigens nog nergens gehoord. Misschien dacht ik wel omdat er "online" stond bij de status dat er gelijk gereageerd zou worden? Daar wel eens aan gedacht??!!

Dus hou er verder maar over op en ga even lekker een modje af lopen zeiken ofzo..jammer dat mijn reactie niet in jouw straatje past. Dit is 1. de eerste keer dat ik meedoe aan zo'n onderzoek 2. Ik ben ook niet perfect (en gelukkig maar) 3. Jammer voor degene die niet leest dan mijn reactie. 4. Heel jammer dat jij het nogmaals moet benadrukken terwijl je nog en eens niet de helft niet weet van mij.
Ook goedemorgen, is het niet genoeg om mijn excuses aan te bieden? Jammer voor jou dat ik een verkeerd beeld heb opgeroepen! Dat is het hele idee van een forum als dit. Je krijgt niet 1 pasklaar antwoord of 1 pasklare reactie. En daarbij komt er is nu ter sprake gekomen wat de "gemiddelde reactietijd" zou moeten zijn. Die had ik overigens nog nergens gehoord. Misschien dacht ik wel omdat er "online" stond bij de status dat er gelijk gereageerd zou worden? Daar wel eens aan gedacht??!!

Dus hou er verder maar over op en ga even lekker een modje af lopen zeiken ofzo..jammer dat mijn reactie niet in jouw straatje past. Dit is 1. de eerste keer dat ik meedoe aan zo'n onderzoek 2. Ik ben ook niet perfect (en gelukkig maar) 3. Jammer voor degene die niet leest dan mijn reactie. 4. Heel jammer dat jij het nogmaals moet benadrukken terwijl je nog en eens niet de helft niet weet van mij.

Hoi Sjaakie93,
Net als jij mag ook ik mijn mening geven,Toch?
Ik vond en vind het inderdaad netjes dat je je excuses aanbood. Dus geen enkel probleem.
Ik wilde alleen zeggen; doe je mee met een test probeer dan zo precies mogelijk te melden wat je ervaring is. Jouw opmerking van het "gevoel" is dan een beetje vaag.
Groet,
Ben 🆒
Ps Perfect zijn we geen van allen, door elkaar op zaken te wijzen worden we samen wel steeds perfecter.
Ps2 Wat moet ik nog meer van je weten dan? Ik ben erg geinteresseert.
Hallo BigBen,

Ja, ok van dat precies melden daar heb je wel gelijk in. Ik zal daar voortaan wel wat meer rekening mee houden. Het was nu inderdaad een feit dat het minder dan een half uur duurde. Waarom ik bij uren kwam..ik had geen flauw idee. Zal wel op een vrijdag geweest zijn ofzo.

Jij mag zeker je mening geven, maar ik dit geval voelde het een beetje voor mij alsof je mij een extra trap nagaf terwijl ik al had aangegeven dat ik "fout" zat, vandaar dat ik zo reageerde.

Maarja dat laatste van half kennen dat slaat misschien er meer op dat ik ook (denk) te weten dat alles wat je doet in principe goed is of ook een positief effect kan hebben ook al is het zo "fout". Het doet de wereld n.m.m. nog steeds draaien en zorgt ook voor verandering, maar dit gaat misschien ook weer verder dan het forum. Zonder extremen misschien ook niemand die er wat van zegt om het enigszins te veranderen e.d.
Reputatie 3
Badge +1
Dag mannen,

Ik kom even tussen beide hoor. 😉 Sjaakie, fijn dat je je excuses aanbood. Ik denk dat Ben meer bedoelde dat er ook veel meelezers zijn en dat die zo een vertroebeld beeld krijgen over hoe SNS met whatsapp omgaat. Een discussie hierover is prima en dat mag ook zeker, maar houdt het binnen de perken. En modje pesten is niet nodig. 😉
Hallo BigBen,

Ja, ok van dat precies melden daar heb je wel gelijk in. Ik zal daar voortaan wel wat meer rekening mee houden. Het was nu inderdaad een feit dat het minder dan een half uur duurde. Waarom ik bij uren kwam..ik had geen flauw idee. Zal wel op een vrijdag geweest zijn ofzo.

Jij mag zeker je mening geven, maar ik dit geval voelde het een beetje voor mij alsof je mij een extra trap nagaf terwijl ik al had aangegeven dat ik "fout" zat, vandaar dat ik zo reageerde.

Maarja dat laatste van half kennen dat slaat misschien er meer op dat ik ook (denk) te weten dat alles wat je doet in principe goed is of ook een positief effect kan hebben ook al is het zo "fout". Het doet de wereld n.m.m. nog steeds draaien en zorgt ook voor verandering, maar dit gaat misschien ook weer verder dan het forum. Zonder extremen misschien ook niemand die er wat van zegt om het enigszins te veranderen e.d.

Hoi Sjaakie93,
dank voor je openhartige reactie. 
Ik wilde zeker geen trap nageven, dat is niet zo mijn ding. Ik ben al een dagje ouder en dan zijn vele zaken al wat "geordender" / duidelijker in het vizier. 
Wie zei dat ook al weer; "elk voordeel heb z´n nadeel" (of andersom :))
Met een beetje goede wil kom je samen altijd verder, dus nu ook.
Groet, 🆒
Ben :)

Reageer