SNS

Vraag

Rekening geblokkeerd

• 6 juli 2020
  • 1 Reactie
  • 3845 Keer bekeken

De rekening van mijn zoon is geblokkeerd. Ondanks dagelijks vragen over status update, komt er van sns 0 reactie. Kan en mag dat zomaar, hoelang kan dat duren? Mijn zoon moet ook rekeningen betalen, daar houd niemand rekening mee. Komt ie straks daar in de problemen. 

Het duurt nu al 3 weken, zonder bericht of wat dan ook.

Wie kan hem helpen!

This topic has been closed for comments

1 reactie

Beste Jacques  evenals jij snapt DEUT er ook even niets van. Kan het niet zijn dat hij te weinig saldo op zijn rekening heeft?  Logisch dat De Bank dan betalingsopdrachten en incassi niet uitvoert.  Als er WEL voldoende saldo op zijn rekening staat is het inderdaad een vreemde zaak, hoewel ?! Ik denk dat het vorig jaar was dat ik een overboeking  wilde doen van gewone rekening courant,  met meer dan voldoende saldo, naar een van onze spaarrekeningen.   Simpele argeloze ziel als ik ben werkte ik de opdracht uit  en aan het eind kwam een melding dat de betaling (overschrijving van SNS naar SNS  NIET kon worden uitgevoerd.  Nadere informatie werd uiteraard NIET vermeld.  Verhip dacht ik heb ik iets fout gedaan, zou zomaar kunnen toch, dus voerde de opdracht opnieuw in met hetzelfde resultaat ?!  Nou breekt mijn klomp dacht ik  dus nog maar weer eens geprobeerd met een afwijkend bedrag en steeds hetzelfde resultaat.  Je ziet dan bij uitvoering o.d. dat de boel geblokkeerd werd wederom zonder reden.  Een volgende dag weer eens geheel opnieuw gedaan en steeds met hetzelfde resultaat.  Op her laatst stonden er 10 opdrachten geweigerd/geblokkeerd. Nogmaals had met onvoldoende saldo niets te maken.  Omdat ik de medewerkers van De Bank niet wil lastigvallen met zulke nietige zaken hebben ik de boel de boel gelaten en na een week of 3 stonden ze nog steeds geblokkeerd  ? ? ! !    Ik geloof dat ze er na een paar maanden vanzelf uitgevlogen zijn. Veel later vernam ik dat je dan van je gewone rekening courant naar een Internet spaarrekening NIET zelf kan overboeken,  snap je het nu ?   Van de zijde van de bank komt ten tijde van de overboeking géén melding op je scherm  met de reden waarom.  In dit licht zal dat bij je zoon dan ook niet geschieden.  Blijven gissen maar en desnoods contact opnemen met de bank  of hijzelf doet het.  Hoop je een stukje wijzer gemaakt te hebben,  groetend   DEUT