SNS

Vraag

Schadeafhandeling en termijnen?

• 29 november 2019
  • 11 Reacties
  • 12151 Keer bekeken

• Goed op dreef
  • 6 reacties

Vorige week woensdag schade gemeld, ik zit nu nog te wachten op überhaupt een schadenummer, hoe zit dit?

Volgens de mail zou ik binnen 3 (!) dagen een reactie hebben, dat het weekend niet meetelt snapt ik, maar dan had ik maandag toch wel een reactie verwacht.

Dinsdag contact opgenomen, 'Ja, we hebben het erg druk, maar denk dat het morgen wel lukt.’  (vriendelijke man aan de telefoon hoor, daar niet van.)

Maar er volgt werkelijk geen enkele vorm van communicatie, ik heb geen reactie, nog geen schadenummer en ik verwacht ook niet dat dit nog gaat komen voor het weekend. Als je beloftes gaat doen, dan creëer je ook verwachtingen.

Iemand dezelfde ervaring en een idee qua termijn?

11 reacties

Reputatie 2

Goedemorgen @svb, als we iets beloven, dan moeten we dat ook nakomen. Op dit moment is het aantal schademeldingen veel hoger dan normaal. Dit betekent dat het langer duurt voordat je een antwoord krijgt. Mocht je op een later moment nog vragen hebben over je schademelding, dan bel je rechtstreeks met de afdeling Schaderegeling. Op werkdagen bereik je de afdeling tussen 9 en 17 uur op het telefoonnummer: 0592 - 38 07 94.

Daar heb ik alle begrip voor, maar deze dag loopt ook richting het eind. Dus de twee weken komen langzaam maar zeker dichtbij en een schadenummer heb ik nog steeds niet.

Dus de belofte, binnen 3 dagen: alle begrip dat dit niet lukt. Maar als daarna telefonisch wordt aangegeven 'Morgen meneer, morgen’ en ook dat is bijna een week geleden… dan gaat er toch wel iets fout, het spijt me zeer.

Je hoort werkelijk niets he… een automatisch mailtje 'we hebben het ontvangen’ en daarna mag je er zelf achteraan.

Reputatie 3

Dat ben ik met je eens, @svb en dit signaal geven we door aan de afdeling Schaderegeling. Als je weet dat je langer ergens op moet wachten, dan weet je waar je aan toe bent en stel je je daar op in. Ik vraag direct of ze de doorlooptijden aanpassen naar de huidige doorlooptijden in de bevestigingsmail. Heb je inmiddels een schadenummer ontvangen?

Nee, deze heb ik nog niet ontvangen.

Reputatie 3

Dat duurt erg lang. Stuur je een mail met je postcode, huisnummer, geboortedatum en -plaats naar Webcare@sns.nl? Dan ga ik er achteraan.

Hij is naar je onderweg, bedankt!

Helaas, van de SNS hoor je ook verder niets.  Twee weken verder ondertussen dus.

En we hebben een schadenummer!

Reputatie 1

Dat is de eerste stap @svb, nu gaat het balletje rollen. Als je verder nog vragen hebt, neem je dan rechtstreeks contact op met de afdeling Schaderegeling?

Ondertussen heb ik spijt dat ik voor de SNS heb gekozen. 

Je krijgt een vraag terug (wat heb je gedaan om het op te lossen? Maak dat onderdeel van je formulier als dat belangrijk is, dit is gewoon tijdrekken) en de mededeling wat je eigen risico is (dat wist ik al en is ook niet relevant voor nu, wederom gewoon tijdrekken).

Vervolgens hoor je letterlijk niets meer, geen ontvangstbevestiging, geen vervolgvraag, niks. Weer een ruime week verder. Communiceren zijn ze in elk geval bijster slecht in!

Ook hier de belofte, binnen 8 dagen een reactie terug, ook hier wederom niet gelukt.

Bravo, de bal rolt heuvel op denk ik...

Reputatie 2

Heb je al telefonisch contact gehad met de afdeling Schaderegeling @svb ? De huidige status van je melding kan ik niet inzien. Een collega van de afdeling kan je direct vertellen wat de actuele status is. Voor de volledigheid geef ik je nogmaals het telefoonnummer: 0592 - 38 07 94. Hou je schadenummer bij de hand? Dan word je direct geholpen.

Reageer