SNS

Toevoeging buitenlands rekeningnummer op afschrift en telnr SNS vanuit buitenland

• 22 februari 2013
  • 23 Reacties
  • 14705 Keer bekeken

Ik doe regelmatig overboekingen naar het buitenland en tot op heden is SNS niet in staat om het tegenrekening nummer op de overzichten van het internet bankieren te produceren. Alle andere details staan vermeldt maat GEEN tegenrekeningnummer. Zowel fiscus als andere overheids instanties willen dit weten om evt te kunnen nachecken.

Nog steeds moet ik naar het filiaal (half uur rijden !!) om via de filiaal manager een schriftelijke bevesting te krijgen dat ik inderdaad geld naar tegenrekening nummer XXXXXXXXXX heb gemaakt in het buitenland.

Zo moeilijk lijkt het mij niet om dit aan te passen. SNS te log en traag misschien? Zijn er meer mensen met deze of soortgelijke ervaringen ???

23 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Net even gekeken en bij mijn laaste betaling naar Duitsland staat gewoon het rekening nummer van de begunstigde in het internet bankieren. Betaal je misschien naar een land buiten de EU en/of zonder IBAN?
Ook even gekeken. Bij mij staat (ik denk) achter de naam het IBAN nummer (laatste deel is banknummer). Na het aanklikken van Details (vergrootglas rechts in het venstertje) komt er een nieuw schermpje. Hier staat o.a. Naam, tegenrekening, waar niets staat niets ingevuld. Er onder staat Omschrijving en daar staat dan naam en (IBAN) tegenrekeningnummer.
Mijn overboekingen gaan naar DE.
Groet,
Ben 🆒
Net even gekeken en bij mijn laaste betaling naar Duitsland staat gewoon het rekening nummer van de begunstigde in het internet bankieren. Betaal je misschien naar een land buiten de EU en/of zonder IBAN?

Hi Sanne en Bigben,

Dank voor jullie reactie ! Ik maak overboekingen naar Indonesie waar men geen iban gebruikt maar de internationale SWIFT code.
In het SNS filiaal met filiaal manager gekeken of ik iets miste in het overzicht maar zelfs een telefoontje naar de IT afdeling bracht geen opheldering waarom het tegenrekening nummer niet zichtbaar is. De filiaal manager heeft toen handmatig een brief moeten maken zodat ik een bewijs had naar welk nummer ik de overboekingen doe.

Ook heeft de filiaal manager rapport uitgebracht want er zullen wellicht meerdere klanten zijn met dit probleem. maar nimmer een reactie gehad.

Daarom heb ik deze discussie geopend ondanks dat ik denk dat,. nu alle bank medewerkers ambtenaren zijn geworden 🙂 , er nooit iets positiefs zal gebeuren en ik iedere keer weer op mijn scootertje een half uur naar het filiaal moet rijden en de filiaal manager moet vragen of ie aub een schriftelijke bevestiging wil maken. En dan weer een half uur terug naar huis. Hier in Zeeland geen pretje als het een beetje waait.

gr

Henk
Ook heeft de filiaal manager rapport uitgebracht want er zullen wellicht meerdere klanten zijn met dit probleem. maar nimmer een reactie gehad. Daarom heb ik deze discussie geopend ondanks dat ik denk dat,. nu alle bank medewerkers ambtenaren zijn geworden 🙂 , er nooit iets positiefs zal gebeuren en ik iedere keer weer op mijn scootertje een half uur naar het filiaal moet rijden en de filiaal manager moet vragen of ie aub een schriftelijke bevestiging wil maken. En dan weer een half uur terug naar huis. Hier in Zeeland geen pretje als het een beetje waait. gr Henk

Hoi Henk,
Voordeel in Zeeland was toch meen ik, dat er gemiddeld genomen meer uren zon in Zeeland zijn. :)
Dit soort problemen zijn zo specifiek, dat het soms lastig is het op te lossen, maar.... Ik denk dat je hier wel op het juiste adres bent. De "Mods" (SNS medewerkers die hier bij de community werken) zijn over het algemeen behoorlijk actief en fanatiek om een probleem op te lossen. Af en toe het even "warm" houden moet toch een antwoord / oplossing opleveren.
Prettig weekend,
Ben 🆒
PS Compliment voor de Filiaalmanager, zij/hij weet wat service is. 🙂
hehe, Veel zon uren,,,,,, maar ook veel wind. En ik tref het zelden dat ik droog overkom. En ook is het frusterend als je enkel voor zo'n verklaring zo lang onderweg moet.
Ben benieuwd of er een oplossing komt.

Er zijn nog veel meer kleine zaken die verbeteringen verdienen om de klant loyaler te maken. Ik heb bv een rekening bij een bank in Indonesie. Het service level is aanzienlijk uitgebreider ondanks een beperkt aantal filialen. Als marketeer zie ik dat de banken in Nederland te institutioneel werken en niet klant gericht denken. Men denkt dat rente percentages ed de tools zijn die klanten treken. Ik meen dat het een tool is dat klanten niet doet denken in termen van loyaliteit.
De filiaal manager Niels Donselaar ziet het gelukkig in dat je klanten behoud door service te leveren. Toch hoop ik de goede man niet meeer te hoeven zien 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Dag Henk, welkom op SNS Community. Leuk dat je een topic hebt geopend. Er was al een soortgelijk topic, daarom verplaatsen we dit topic daar heen. Wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent over de filiaalmanager van de SNS Winkel waar je altijd heen gaat. Je punt, het niet vermelden van buitenlands rekeningnummer op het rekeningoverzicht, nemen we zeker mee. We begrijpen dat dit wenselijk is en geven dit door aan de betreffende afdeling als verbeterpunt. Mocht je het leuk vinden, we hebben het topic “Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor” waar je iets over jezelf kan vertellen. Zodra wij terugkoppeling krijgen op je verbetervoorstel, laten we dat hier weten. 🙂
Al eerder heb ik gebruik gemaakt van dit Forum voor het geïntegreerd was in de bankomgeving. Nu kreeg ik weer de vraag, dat het lang geleden was dat ik van me had laten horen.
Ik herinner me dat ik wel eens een opmerking gemaakt heb over de 0900-nummers die SNS gebruikt. Ik - en vele mensen met mij - beschikken niet meer over een vaste telefoonlijn. Het mobiel bellen naar 0900-nummers is een dure hobby. Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice, omdat ik overweeg om mijn verzekeringen bij SNS onder te brengen. Daar kreeg ik weer doodleuk te horen, als we u kunnen helpen of u heeft nog vragen, bel dan 0900----------
Dit is bij mij dus een irritatie; ik betaal maandelijks een leuk bedrag om lid te mogen zijn van deze club; ik wil nog meer bijdragen door verzekeringen onder te brengen bij deze club, maar wordt in mijn enthousiasme en overwegingen steeds geremd door het bellen naar het dure telefoonnummer, daar waar andere bedrijven een 0800-nummer hebben of een bel-me-terug-knop op de website. En - het hoeft voor mij echt niet gratis - ik begrijp dat het zeker niet NU de tijd daar voor is, maar een gewoon normaal telefoonnummer voor een normaal tarief met een 06-nummer zou toch wel een prettige klantvriendelijke bijkomstigheid zijn. Het zou nu zo maar eens kunnen zijn, dat ik mijn verzekeringen elders onder ga brengen, omdat ik het niet zie zitten met die 0900-nummers. Toch een gemiste kans voor SNS.............????
Hallo Tieritomba,
Ook vanuit het buitenland (ik woon in DE) 0900 niet bereikbaar.
Je vorige bijdrage over de 0900 nummers is nog terug te vinden via https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=1534&highlight=900+alternatief
Ik heb toen een aantal alternatieven gegeven. Werken die niet (meer)?
Groet,
Ben 🆒
Hi Tieritomba en BigBen, we begrijpen de frustratie over het gebruik van een 0900-nummer. Wat de precieze reden is dat er gekozen is voor een betaald servicenummer, hebben we nagevraagd bij de betreffende afdeling. We hopen jullie snel een antwoord terug te kunnen koppelen!
Beste Tineke & Lindsay,

Via de filiaal manager en de regio manager is dit "verbeterpuntje (lees tekortkoming)"al aan IT gemeld en is er bijna een jaar later nog niets aan gedaan.
Ook nimmer een bevestiging gehad dat dit issue aandacht heeft.

Het is puur dat de overboekings kosten naar het butienland en cash opnamen in het buitenland betaalbaar zijin bij SNS.
Maar daar houdt het onderscheid met andere banken voor mij op.

Kort iets over het bellen met SNS:
Als prijsbewuste consument gebruik ik ook een geodkope mobiele provider en daarmede kan ik geen 0800 of 0900 nummers bellen.
Voor mij geen probleem, kan alleen nooit bellen met SNS voor meer info o.i.d. Minpuntje !!

Net zo min als mobiel bankieren. Ik gebruik Nokia Belle in mijn Nokia, Lekker safe want Apple en Android worden overstroomd met malware, Maar denk je dat SNS een applicatie heeft voor Nokia Symbian ?? Nee hoor. Mijn bank in Indonesia heeft een operating systeem onafhankelijk en veilig systeem dat al in de simkaart zit bij vrijwel alle mobiele operators. Veilig en simpel. Als men het daar kan, waarom dan hier niet?!

Wij als klant mogen kosten maken en tijd verspillen door naar een filiaal te moeten reizen of 900 nummers bellen, maar als de klant kosten wil besparen moet je niet bij een bank zijn.
Hi Tieritomba en BigBen, we begrijpen de frustratie over het gebruik van een 0900-nummer. Wat de precieze reden is dat er gekozen is voor een betaald servicenummer, hebben we nagevraagd bij de betreffende afdeling. We hopen jullie snel een antwoord terug te kunnen koppelen!

Dank je Lyndsay - het zou voor vele klanten een stap vooruit zijn - als SNS ook hier klantvriendelijker zou zijn. En dat is wat SNS toch steeds vraagt - hoe kunnen we onze dienstverlening verbeteren.

Ik ben benieuwd.
Badge +1
Beste Tineke & Lindsay,
Via de filiaal manager en de regio manager is dit "verbeterpuntje (lees tekortkoming)"al aan IT gemeld en is er bijna een jaar later nog niets aan gedaan.Ook nimmer een bevestiging gehad dat dit issue aandacht heeft.

Hoi HSB,

We kunnen ons nogmaals voortstellen dat dit in jouw situatie erg hinderlijk is. We hebben echter goed nieuws ontvangen van onze productmanagers :D:

"Het probleem was bij ons bekend en we hebben een oplossing ontwikkeld. Dit heeft inderdaad even geduurd. Het gaat immers ook om vele honderdduizenden transacties. Op dit moment wordt het uitvoerig getest en als het goed werkt is dit in april klaar.
Vanaf dat moment is in de omschrijving van alle buitenlandtransacties (non-sepa) het tegenrekeningnummer opgenomen en is het probleem opgelost."

Als prijsbewuste consument gebruik ik ook een geodkope mobiele provider en daarmede kan ik geen 0800 of 0900 nummers bellen.Voor mij geen probleem, kan alleen nooit bellen met SNS voor meer info o.i.d. Minpuntje !!

Je kunt onze klantenservice ook bereiken via +31 30 633 30 00. Zie https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/contact-met-sns-bank-vanuit-het-buitenland.html voor alle telefoonnummers.

Net zo min als mobiel bankieren. Ik gebruik Nokia Belle in mijn Nokia, Lekker safe want Apple en Android worden overstroomd met malware, Maar denk je dat SNS een applicatie heeft voor Nokia Symbian ?? Nee hoor. Mijn bank in Indonesia heeft een operating systeem onafhankelijk en veilig systeem dat al in de simkaart zit bij vrijwel alle mobiele operators. Veilig en simpel. Als men het daar kan, waarom dan hier niet?!

Op welk besturingssysteem draait deze Nokia? We hebben namelijk wel een app voor Windows Phone 7 & 8. Zie ook: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=7072&page=1
We vragen de ontwikkelaars van onze mobiele platforms wat de toekomstverwachtigingen zijn m.b.t andere besturingssystemen.

Nogmaals bedankt voor je feedback.

Badge +1

Hoi HSB,

Zojuist ook antwoord ontvangen van de app ontwikkelaars. We ondersteunen Apple, Android, Windows en Blackberry met een app.
Omdat er weinig gebruik gemaakt wordt van andere besturingssystemen -en de ontwikkeling van de app erg prijzig is-, ondersteunen we deze (nog) niet.

Voor deze andere toestellen is er de mobiele website: m.snsbank.nl

We hopen dat je hiermee uit de voeten kunt 😉.
Beste Tibor,

Dank voor je snelle toelichting.

Ik kijk uit naar de tegenrekening oplossing.

Maak al gebruik van m.snsbank.nl. Er zijn nog duizenden die gebruik maken van Nokia symbian 60 en het wordt nog steeds geleverd. Windows heeft slechts een klein makrt aandeel. Symbian staat na OS en Android op 3e plaats, dan pas BB.

Ook bedankt voor de telefoonnummer suggestie.

Verder gene klachten :)

groet !
Ondanks de melding dat ik per april 2013 de buitenlandse tegenrekening nummers op de afschriften zou kunnen zien, moet ik constateren dat dit nog immer niet het geval is.

Hoe zit dat nu ?? Voor meer info zie onderstaande conversatie.

Henk

Beste Tineke & Lindsay,
Via de filiaal manager en de regio manager is dit "verbeterpuntje (lees tekortkoming)"al aan IT gemeld en is er bijna een jaar later nog niets aan gedaan.Ook nimmer een bevestiging gehad dat dit issue aandacht heeft.

Hoi HSB,

We kunnen ons nogmaals voortstellen dat dit in jouw situatie erg hinderlijk is. We hebben echter goed nieuws ontvangen van onze productmanagers :

"Het probleem was bij ons bekend en we hebben een oplossing ontwikkeld. Dit heeft inderdaad even geduurd. Het gaat immers ook om vele honderdduizenden transacties. Op dit moment wordt het uitvoerig getest en als het goed werkt is dit in april klaar.
Vanaf dat moment is in de omschrijving van alle buitenlandtransacties (non-sepa) het tegenrekeningnummer opgenomen en is het probleem opgelost."

Als prijsbewuste consument gebruik ik ook een geodkope mobiele provider en daarmede kan ik geen 0800 of 0900 nummers bellen.Voor mij geen probleem, kan alleen nooit bellen met SNS voor meer info o.i.d. Minpuntje !!

Je kunt onze klantenservice ook bereiken via +31 30 633 30 00. Zie https://www.snsbank.nl/particulier/k...uitenland.html voor alle telefoonnummers.

Op welk besturingssysteem draait deze Nokia? We hebben namelijk wel een app voor Windows Phone 7 & 8. Zie ook: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=7072&page=1
We vragen de ontwikkelaars van onze mobiele platforms wat de toekomstverwachtigingen zijn m.b.t andere besturingssystemen.

Nogmaals bedankt voor je feedback.
Ondanks de melding dat ik per april 2013 de buitenlandse tegenrekening nummers op de afschriften zou kunnen zien, moet ik constateren dat dit nog immer niet het geval is.

Hoe zit dat nu ?? Voor meer info zie onderstaande conversatie.

Henk

Hi Henk, we hebben je vraag nogmaals uitgezet bij de betrokken afdeling. Helaas hebben we eerder nog geen terugkoppeling gekregen en je daarom (nog) niet eerder van een antwoord kunnen voorzien. We gaan er opnieuw achteraan 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Hi HSB, we hebben terugkoppeling op je vraag. :)

De update van onze systemen is bijna voltooid. We verwachten dat het na de zomer zichtbaar is op de afschriften.
Badge
@Tineke: het viel me zojuist op dat als ik geld overmaak naar een IBAN-rekeningnummer, dat op het pdf-afschrift dan het "ouderwetse" rekeningnummer vermeld staat.
Wordt dat ook opgelost met bovengenoemde update?
Reputatie 3
Badge +1
@Tineke: het viel me zojuist op dat als ik geld overmaak naar een IBAN-rekeningnummer, dat op het pdf-afschrift dan het "ouderwetse" rekeningnummer vermeld staat.

Gaan we gelijk voor je navragen. 🙂
 zie volgend bericht
Dank voor alle opmerkingen hierover. ik heb het zelf geprobeerd. je kunt in je overschrijvingen overzicht (Verzonden overschrijvingen) wel het rekeningnummer zien, maar niet in "laatste bij en afschrijvingen", Kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt als je veel geld hebt overgemaakt. We nemen als SNS Bank het nummer dat jij hebt aangegeven (in verzonden overschrijvingen buitenland) over, maar dat wil je natuurlijk overal zien in MijnSNS. Ik ga het uitzoeken en kom daarop terug!

Kan overigens wel een weekje duren voordat ik antwoord heb.
Reputatie 3
Badge +1

We hebben antwoord; ook dit wordt dan opgelost.
Zo, ik heb het "weergeven buitenlands rekenignnumer" aangekaart en er was al een verzoek ingediend bij onze programmeurs. Dan is het zeker niet morgen klaar, want dit moet wel enkele weken getest worden (nogal complex), dus ga maar uit dat we dit in de herfst aagepast hebben in MijnSNS.

Reageer