Vraag

Verbeteren zoekmachine SNS Community

Reputatie 2
  • 2040 reacties
Vandaag werd een topic geplaatst onder de titel "flitsbetalingen". Omdat ik meende dat daar al eerder iets over is gezegd, gebruikte ik de zoekfunctie met als zoekterm "flitsbetaling". Resultaat: noppes, nada. Zelfs dit topic werd niet gevonden.
Hij kwam wel tevoorschijn met de zoekterm "flitsbetalingen", meervoud dus in plaats van enkelvoud.

Zo maken jullie zoeken in de community wel erg ingewikkeld, als de zoekterm zo specifiek moet worden gegeven. Kan dat niet beter?

5 Reacties

Reputatie 2
Koos schreef:

Vandaag werd een topic geplaatst onder de titel "flitsbetalingen". Omdat ik meende dat daar al eerder iets over is gezegd, gebruikte ik de zoekfunctie met als zoekterm "flitsbetaling". Resultaat: noppes, nada. Zelfs dit topic werd niet gevonden.
Hij kwam wel tevoorschijn met de zoekterm "flitsbetalingen", meervoud dus in plaats van enkelvoud.

Zo maken jullie zoeken in de community wel erg ingewikkeld, als de zoekterm zo specifiek moet worden gegeven. Kan dat niet beter?

Helemaal mee eens. Ik zocht op jaaroverzicht (en een paar variaties) om niet opnieuw een heel verhaal te moeten uitzoeken en tikken. Maar ja, het laatste was het geval.
Groet,
Ben :cool:
Hallo @Koos en @BigBen,

Interessante vraag! Ook ik heb wel eens moeite om iets terug te vinden op de community, dus ik ga vragen of InSided dit kan verbeteren. Ik laat weer van me horen :)
Reputatie 2
Het is al eens eerder besproken en de conclusie was toen: gebruik google. Gisteren wilde ik zoeken naar het openstellen van het forum voor niet-klanten. Als hier zoek naar "niet-klanten" krijg ik te veel reacties. Als ik zoek via google met: "niet-klanten" "forum.snsbank.nl" krijg ik een handvol reacties met de juiste er tussen: "Nieuwe eenvoudige login op de community'.
Ik ken ook fora / websites die hebben de zoekfunctie gekoppeld aan google, omdat die toch niet te overtreffen is voor kleine partijen als zaken openbaar zijn.
P.S.
Zoeken op het gesloten deel van het forum is dubbel lastig omdat je je zoek resultaten niet kunt inperken tot een 'deel' van het forum zoals 'klantenservice & webcare'.
Hoi @eRik19, @Koos en @BigBen,

Fijn weekend gehad? Ik ben blij met het zonnetje en het 'zoekmachine' nieuwtje van vandaag. Sinds een tijdje werkt InSided (niet zichtbaar) aan het verbeteren van ons platform. Op dit moment zijn ze voor de community een update aan het testen. Het live zetten kan nog even duren, maar zodra het kan, beschikken we over een nieuwe en sterk verbeterde zoekmachine met live zoekopdrachten. Deze zoekmachine herkent ook synoniemen, zodat de zoekopdracht niet meer specifiek hoeft te zijn. Ik verwacht dat InSided hiermee de zoekmachine hindernissen oplost.
Reputatie 2
Hulde ! Ik ben benieuwd.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)