SNS

Wat zijn jouw ervaringen met Mijn SNS?

• 28 juli 2010
  • 58 Reacties
  • 28366 Keer bekeken

Ik vind mijn SNS prima!

58 reacties

Deze maand is Martijn onze expert en hij zal al je vragen beantwoorden over Mijn SNS.

Martijn is Formulemanager Internet. In die functie houdt hij zich bezig met de vraag waarop hij jullie zo goed mogelijk van dienst kan zijn via Internet, mobiele telefoon en andere nieuwe media.

Daarnaast geeft Martijn richting aan de doorontwikkeling van de formule: Hoe kunnen we onze bestaande dienstverlening online verbeteren en welke nieuwe diensten kunnen we toevoegen om bankieren bij SNS Bank nog gemakkelijker te maken?

Dus, heb je vragen over Mijn SNS dan kun je terecht bij de Vragen & Antwoorden. Als je vragen hebt over andere onderwerpen, kun je ze daar natuurlijk ook kwijt!

We proberen je vragen zo snel mogelijk, uiterlijk binnen een week, te beantwoorden.
Ik vind Mijn SNS redelijk werkbaar. Ik heb er een spaarrekening, maar moest in het begin wel wennen aan de kleurstellingen. Wellicht is het handig om bij het uitloggen het uitlog-venster er meer uit te lichten en dat de rest van de info dan wat donkerder word.
Hoi Angeluzz, ik zal je suggestie doorgeven aan Martijn. Dankjewel daarvoor!
De Mijn SNS omgeving (de persoonlijke omgeving waarin je terecht komt als je bent ingelogd en waarin je kunt internetbankieren en je overige bankzaken kunt regelen) is eind 2009 aangepast. Deze aanpassingen zitten ?m niet zozeer in de toevoeging van nieuwe mogelijkheden, maar meer in het aanpassen van hoe je van de verschillende functionaliteiten van internetbankieren kunt gebruiken en de look & feel (hoe het eruit ziet). Daarnaast vind je in Mijn SNS persoonlijke en relevante aanbiedingen en serviceberichten, kun je je financi?le overzichtspagina naar eigen wens inrichten en zijn steeds meer aanvraag- en serviceformulieren alvast gedeeltelijk voor je ingevuld. We zijn benieuwd wat jouw ervaringen zijn met het nieuwe Mijn SNS. Vind je het een vooruitgang ten opzichte van de ?oude? SNS Internetbankieren-omgeving? Werkt het naar wens? Zijn er nog punten waarop we kunnen verbeteren?
Dag Angeluzz, goed om te horen dat je met Mijn SNS naar tevredenheid je bankzaken kunt regelen. Ik neem je suggestie mee in de wensenlijst van Mijn SNS. Tot nu toe heb ik nog geen andere opmerkingen over dit scherm gekregen, mochten er meer binnenkomen kunnen we aanpassing overwegen. In ieder geval bedankt voor het meedenken over de site!
Misschien een beetje laat. Maar ik vind het twee keer bevestigen dat ik wil uitloggen vervelend.

Daarnaast heb ik nog steeds geen idee hoe ik van mijn berichten af kom. Ik heb berichten ontvangen van SNS, die kan ik lezen, maar volgens mij niet verwijderen. Hoe doe ik dat?
Hoi walkinthepark,

Dankjewel voor je vraag. Ik heb hem doorgegeven aan Martijn.

Groetjes Liz
Reputatie 3
Badge +1
Grappig, ik wilde bijna dezelfde vraag stellen. Op zich vind ik het niet zo erg dat ik de berichten niet kan verwijderen, maar het zou al fijn zijn als de reeds gelezen berichten niet zo prominent op het hoofdscherm zouden staan.
Reputatie 3
Badge +1
Misschien is dit niet de juiste plek, maar dat hoor ik dan graag. Ik ben over het geheel genomen heel tevreden met Mijn SNS. Er is alleen 1 probleem dat ik niet opgelost krijg, ook niet na 2x via de klantenservice een call te hebben gemaakt.

Het betreft het orderoverzicht van mijn fondsbeleggen (beleggen in huisfondsen van SNS/ASN bank). Dit orderoverzicht kent de beperking dat het "slechts" 200 transacties weergeeft. Op zich is dat natuurlijk niet erg, maar bij het weergeven begint de website altijd bij de oudste transactie (van ca. 1,5 jaar terug) en als je in de afgelopen 1,5 jaar meer dan 200 transacties hebt gedaan, krijg je nooit de meest recentr transacties te zien.

Het enige dat de SNS klantenservice tot nu toe heeft gedaan is het verwijderen en opnieuw toevoegen van de betreffende rekening aan Mijn SNS, maar dat lost niets op. Het betreft een fout in de wijze waarop de website van Mijn SNS de achterliggende transactiedatabase benadert. Als ICT architect weet ik dat dit een makkelijk te maken ontwerpfout betreft die natuurlijk niet snel te verhelpen is, maar ik vind het jammer dat ik via de SNS klantenservice niet goed geholpen wordt; na de standaard actie en mijn reactie dat dit niet heeft geholpen, blijft het oorverdovend stil aan de zijde van de klantenservice. Terwijl ik normaalgesproken altijd uitstekend geholpen wordt door de klantenservice bij vragen en/of problemen. Misschien is het te technisch?

Wellicht dat Martijn hier naar kan kijken...
Dankjewel Stefan. Ik heb je vraag aan Martijn doorgestuurd!

Groet, Liz
Dag Walkinthepark en ingshrvs,

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je je gelezen berichten niet kunt verwijderen of kleiner in beeld krijgt. We onderzoeken momenteel de mogelijkheden hiervoor en hopen deze nieuwe, gebruikersvriendelijkere oplossing op korte termijn in Mijn SNS toe te kunnen voegen!
Hallo walkinthepark,

De keuze om nog een keer te vragen of je zeker weet dat je wilt uitloggen is een bewuste. In sommige gevallen kan het namelijk voorkomen dat er nog betalingen klaarstaan die je nog niet verzonden hebt. Het is dan erg vervelend als je uitlogt en pas een paar dagen later ziet dat ze nog niet verzonden zijn.

Als er geen betalingen klaarstaan zouden we niet per se te hoeven te vragen of je zeker weet dat je wilt uitloggen, maar we doen dit wel om zo een uniforme manier van afsluiten te hebben, niet de ene keer versneld en de andere keer in twee stappen. Daarnaast wordt het erg vervelend gevonden als je per ongeluk een keer op 'Uitloggen' klikt en meteen kwijt bent waar je mee bezig was. Ook dit ondervangen we door de controlevraag te stellen.
Dag ingshrvs,

Ik ga hiervoor op onderzoek uit, dit mag inderdaad niet de bedoeling zijn. Zodra ik meer bekend heb zal ik het aan je terugkoppelen.
Ik ben zeer tevreden met mijn snsbank.

Jammer dat je niks kan doen met de berichten die je al hebt gelezen aan de rechterzijde, ook je foto toevoegen mis ik nog zie wel een poppertje ervoor.

en inloggen met je gebruikersnaam wachtwoord vind ik helemaal super alleen jkammer dat je er verder niets mee kan doen op je betaal rekening.
Hallo, net lid geworden en dus net dit topic gezien. Ik vind het een overbodig scherm. Als ik op uitloggen klik wil ik uitloggen lijkt mij, dus is die vraag overbodig. Ik begrijp dat "men" ten onrechte op de knop uitloggen kan klikken; tsja, zo zijn er veel dingen die je per ongeluk kunt doen! Gewoon opnieuw beginnen en niet de rest van de wereld opzadelen met die extra controle (is ook nogal kinderachtig vind ik).

Groet,

Ben
Verder terug al een keer gereageerd, hier nogmaals kopie daarvan:

Hallo, net lid geworden en dus net dit topic gezien. Ik vind het een overbodig scherm. Als ik op uitloggen klik wil ik uitloggen lijkt mij, dus is die vraag overbodig. Ik begrijp dat "men" ten onrechte op de knop uitloggen kan klikken; tsja, zo zijn er veel dingen die je per ongeluk kunt doen! Gewoon opnieuw beginnen en niet de rest van de wereld opzadelen met die extra controle (is ook nogal kinderachtig vind ik).

Groet,

Ben
Hallo, Ik zou berichten graag aan of uit willen kunnen zetten. Indien aan dan vanzelfsprekend vanzelf verwijderen na gelezen te hebben. Misschien nog een backup van oudere berichten? Het lijkt mij dan super!

Groet
Hoi BigBen,

Bedoel je met backup van oudere berichten dat ze dan in een soort archief worden geplaatst? Zo kun je ze dan natuurlijk altijd teruglezen als je ze nog eens nodig zou hebben.

Liz
Hoi Ben,

Dank voor je reactie. Ik begrijp je punt!

Het lijkt me interessant om te horen of er andere communityleden zijn die er misschien anders over denken... Wie is het eens of oneens met Ben?

Groetjes Liz
Helemaal mee eens... Uitloggen is uitloggen en als je het per ongeluk doet dan kun je altijd gewoon weer inloggen.
Ik ben in de basis tevreden met Mijn SNS. Vooral het wederom kunnen downloaden van meerdere rekeningen is ideaal omdat ik BankingTools gebruik! Scheelt een paar keer extra downloaden.

Verder zou ik het nog wel goed vinden als jullie in de sectie Hypotheken ook het actuele rentepercentage vermelden.
Hoi Jeroen, welkom op de SNS Community. Goed idee van het actuele rentepercentage. Ik zal het doorgeven!

Groet Liz
Reputatie 3
Badge +1
Helemaal mee eens! Na veel zeuren heeft Microsoft dit hinderlijke bevestigingsscherm immers ook weggehaald uit Windows 7 als je af wilt sluiten.

Groeten,
Stefan
Hoi Stefan en Jeroen,

Ik zal het aan Martijn doorgeven!

Zijn er andere leden die hier anders over denken?

Groet,

Liz
Hoi Miller,

Dank voor je reactie. Martijn is werkzaam bij SNS Bank als formulemanager Internet. Hij heeft een blogbericht geschreven over een iPhone app voor SNS Bank. Goed nieuws: deze zit er aan te komen! Je vindt Martijn's blog onder Mobiel Bankieren.

Laat daar gerust je mening achter!

Groet Liz

Reageer