SNS

Wat zou volgens jou de rol van een SNS Winkel moeten zijn?

• 1 juni 2011
  • 24 Reacties
  • 13760 Keer bekeken

Regelmatig zie ik hier op de community reacties op de SNS winkels. Ik wil deze discussie hier 'stroomlijnen', en vraag me af: Wat vind jij de juiste rol voor de SNS winkels? Meer informatie over de SNS Winkel vind trouwens je op de SNS site, ook kun je via https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice.html een SNS winkel in jouw buurt vinden.

24 reacties

@Geurten, nou dat is alweer een tijd geleden... 2009 alweer. In ieder geval van voor de community. Ik ben benieuwd waarom je dat zo zegt. Ben je tevreden met de rol van de Winkels? Of zou je in de toekomst enkele veranderingen willen zien?
geen flauw idee,ik vind een bank als winkel zowiezo een rare gedachte.
Eerlijk gezegd; ik bezoek bijna nooit zo'n 'winkel'. Ik zou het fijn vinden als ik daar direct bij verlies een nieuwe digipas zou kunnen halen. Dat avontuur heb ik een keer meegemaakt. Verder kan ik me voorstellen (maar daar zou je een business case van moeten maken) dat een franchise nemer gunstiger uit is als hij een licentie krijgt om bijvoorbeeld thuis advies te geven. Als zo'n franchisenemer dan mag folderen / reclame maken in zijn / haar buurt voor dat advies, zie ik de meerwaarde van een fysieke winkel niet zo. Ik heb wel vaker gepleit voor een pure Internet-bank (met dus evt. advies aan huis). Met bijbehorende lage kosten, scherpe rentetarieven. Ik ken de cijfers niet.. maar als mijn hypotheek 2 tiende procent goedkoper kan door alle SNS winkels te sluiten, ben ik ervoor 😉
Reputatie 3
Badge +1
@kkoenen: ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
@kkoenen: Helemaal mee eens.

Als de nieuwe winkels niet gebruikt kunnen worden voor de dingen die bij een pure internetbank ontbreken (geld storten/opnemen, direct digipassen (de)blokkeren/digipassen vervangen, geld overmaken indien digipas stuk is) hebben ze m.i. geen bestaansrecht.
Ik ben het grotendeels met voorgaande eens. Komt bij dat ik om meerdere redenen voorstander ben van afschaffen (ik heb meerdere ervaringen met alleen internet bankieren o.a in NL (ASN) en in DE (DKB). Bij de SNS kan ik de bezoekjes aan kantoren (winkels; bah) de laatste jaren op 1 hand tellen. Die waren nodig omdat de SNS de zaakjes op / via de site (nog) niet op orde heeft (vaak domme formulieren). Grootste bezwaar (naast waarschijnlijk de kosten (alhoewel ik bij voornoemde andere banken niet de indruk heb voordeliger uit te zijn)) is dat ze eigenlijk niets meer toevoegen. Ga ik er heen om iets te regelen kunnen ze dat niet omdat men niet kan inloggen. Men vroeg mij meerdere keren dat ik met mijn digipas moest inloggen dan konden "we het samen doen". In geen 100 jaar toch zeker!! (privacy). Ik voelde me een kleuter die hulp nodig had, terwijl ik eigenlijk een zeer ervaren gebruiker ben die hen op systeem fouten wijst.

Dus; weg met de "winkels" (gggrrrr...)
Heel interessante gedachten! Dank jullie wel. @KKoenen en de anderen: vind je zo'n (waardevolle) adviesrol nu wel terug in de huidige winkels?
En... nog andere ideeen over wat de toegevoegde waarde is voor persoonlijke contact in winkels bovenop bankieren via internet?

Dank, Stefanie.
> @KKoenen en de anderen: vind je zo'n (waardevolle) adviesrol nu wel terug in de huidige winkels?

Neuh. Als ik echt advies wil, bel ik de helpdesk. Dan kan ik makkelijk evt wat spullenboel erbij pakken uit mijn kast ter vergelijking enzo. Als het heeel erg moeilijk wordt, heb ik liever thuis een gesprek met een adviseur dan in zo'n winkel. Brr..
Badge
Inderdaad, wil de SNS-winkel meerwaarde hebben dan moeten de medewerkers daar wel echt iets kunnen regelen. Niet alleen maar de standaard-workflowtjes volgen die "het systeem" voorschrijft, en als je iets wilt waar het systeem niet op berekend is dat je dan pech hebt gehad.
Dankjewel, ReinoutS. Heb je misschien een concreet voorbeeld van gestandaardiseerde workflow waar je in de SNS Winkel tegenaanliep? Vond je dat de HelpDesk je wel verder kon helpen?

Super bedankt,
Stefanie.
Ik ben ook ooit in zo een winkel geweest,maar kon daar niks regelen ,dat moest maar via internet ,mooi voor jan l.l geweest!!verder ga ik nooit naar die winkel ,ik vindt het helemaal niks!!Ik weet eigenlijk ook niet wat er wel kan daar?
Badge +1
Ik ben ook ooit in zo een winkel geweest,maar kon daar niks regelen ,dat moest maar via internet ,mooi voor jan l.l geweest!!verder ga ik nooit naar die winkel ,ik vindt het helemaal niks!!Ik weet eigenlijk ook niet wat er wel kan daar?
Jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met onze winkel, Monique. Hieronder zie je wat er allemaal mogelijk is in onze winkels. Daarbij staat er altijd een kopje koffie voor je klaar. Ben je bereid om het een tweede kans te geven? ;)

Dank je wel hoor Tibor,heb dit nooit gezien ,heb je dit gewoon van de SNS site af?
De SNS winkel in Lelystad is al een tijd geleden verhuist en ik ben daar nog niet geweest ,misschien moet ik er eens gaan kijken?
Badge +1
Dank je wel hoor Tibor,heb dit nooit gezien ,heb je dit gewoon van de SNS site af?
De SNS winkel in Lelystad is al een tijd geleden verhuist en ik ben daar nog niet geweest ,misschien moet ik er eens gaan kijken?

Graag gedaan, Monique. Je vindt de informatie op deze pagina. En ik zeg doen; breng onze collega's in Lelystad eens een bezoekje 😉.
Ik heb het gelezen hoor.Ik vindt de winkel weinig privacy hebben alles is te open ,ik zou daar zeker niet voor het openen van een rekening of b.v. hypotheek regelen gaan,het is voor mij sowieso heel lastig om aan de balie te gaan staan in mijn rolstoel ,ik zou dan een apart kamertje met meer privacy meer waarderen!
Ben je in de SNS Winkel in Lelystad geweest? Vaak zijn er nog wel aparte ruimtes waar hypotheekgesprekken worden gevoerd.
ja ik ben voor de winkel geweest en heb genoeg gezien ,ik hou niet zo van die open winkels het is mij te ,ik hou het maar bij internet of telefonisch.
Dat mag natuurlijk ook, Monique. We beantwoorden al je vragen graag op de community.
ja ik ben voor de winkel geweest en heb genoeg gezien ,ik hou niet zo van die open winkels het is mij te ,ik hou het maar bij internet of telefonisch.
Hoi Monique,
volgens mij hebben de meeste "winkels" inderdaad aparte gespreksruimte(s). Je zult er soms misschien zelf om moeten vragen.
Een andere optie is, meen ik, dat een adviseur bij je aan huis kan komen na een afspraak daartoe. Misschien kan een Mod dat nog even uitleggen hoe dat precies zit.
Groet,
Ben 🆒
PS Misschien wil iemand (winkel Lelystad?) even "klaarheid" over de winkel in Lelystad geven (wel of niet aparte ruimtes, gebruik /toegankelijkheid ivm rolstoel?).
Ik heb het direct nagevraagd bij de SNS Winkel in Lelystad, maar helaas nog geen bericht terug ontvangen. Ik ga ervan uit dat we maandag een bericht van de winkel ontvangen.
Ik heb het direct nagevraagd bij de SNS Winkel in Lelystad, maar helaas nog geen bericht terug ontvangen. Ik ga ervan uit dat we maandag een bericht van de winkel ontvangen.

Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi leden,

Mijn collega van de winkel in Lelystad geeft aan dat zij vaker klanten ontvangen met rolstoelen. Er is een mogelijkheid om apart in een spreekkamer te zitten, maar dit kan niet wanneer er maar 1 adviseur aanwezig is.

@barney6, is het een idee om een afspraak in te plannen?
Bedankt hoor voor het uitzoeken ,tof van jullie!!
Badge +1
Bedankt hoor voor het uitzoeken ,tof van jullie!!
Graag gedaan 🙂. Laat je het ons weten als je van plan bent een bezoekje te brengen?

Reageer