SNS

2000 (light years from home?)

• 19 september 2014
  • 40 Reacties
  • 5125 Keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

"In the year 2525" (Zeger and Evans)...
Reputatie 2
Badge +1
Zo, nu ook een echte mijlpaal bereikt:
11111111111 reacties, een mooi aantal voor de nerds onder ons ;)
Met de volgende reactie ga ik naar 100000000000 🆒

Helaas is ook 2047 niet het allerbeste nummer;
What is the best number? By the way, there's only one correct answer.

The best number is 73. You're probably wondering why.
  • 73 is the 21st prime number, its mirror 37 is the 12th prime number (which again mirrors 21).
  • 21 is the product of multiplying, hang on to your hats, 7 and 3. Did I lie?
  • In binary, 73 is a palindrome, 1001001, which backwards is 1001001, exactly the same.
Hi Stefan,

Binaire getallen zeggen mij niets, maar het stukje uit The Big Bang Theory ken ik wel. Leuk weetje 🙂.
Heb je in het hexadecimale stelsel toch mooi 7FF reacties gepost 🙂
Hoi ,
Ik had er geen idee van dat deelnemers in de community deelnamen om hun aantal reacties naar een mijlpaal op te jagen.
Interessant.
Moet dat SF boek toch herschreven worden, waarin wordt gesteld dat 42 het antwoord op alle vragen is (of zoiets).
Maar die 73 is ook heel mooi, de schoonheid ervan zie ik wel.
Stefan, natuurlijk ook van deze kant de felicitaties. Er zaten wat mij betreft, veel nuttige reacties tussen. Keep on rolling...........

Badge +1
Voordat iemand bij het mooie getal 37144 komt duurt nog even.

P.S.
Convert to Base 36.
Ondanks dat de wereld soms op z´n kop staat, blijft deze toch echt (bijna) rond.
Mooie getallen is één, mooie woorden toch net iets leuker.
Vandaag ergens gelezen dat een Nederlander in de States met enorm veel computer power, een schijnbaar onoplosbaar probleem heeft opgelost. Dat ging dan weer wel over een getal.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
Voordat iemand bij het mooie getal 37144 komt duurt nog even.
Zelfs als deze community van de ASN bank was geweest, had BigBen nog een flinke weg te gaan...
Reputatie 2
Badge +1
Hoi ,
Ik had er geen idee van dat deelnemers in de community deelnamen om hun aantal reacties naar een mijlpaal op te jagen.
Interessant.

Tja, koffiepraat in de koffiekamer, dat kan echt over van alles gaan. ;)
Grappig dat we als mensen een voorkeur hebben voor ronde of mooie getallen.
Ik blijf dan met de gedachten spelen wat er zou zijn gebeurd als de evolutie had geleid tot mensen die standaard 4 vingers per hand zouden hebben gehad; een 8-tallig stelsel ligt dan erg voor de hand. en we zouden veel regelmatiger ronde getallen zijn tegengekomen. Neem bijvoorbeeld het aantal mensen die de 100 jarige leeftijd hebben bereikt. Omgerekend naar ons 10-tallig stelsel zijn deze mensen pas 64 jaar oud...
Zouden we vaker feestjes hebben om jubilea te vieren:?
Zo vind ik 58 een mooi getal, omdat daar geen enkele reden voor is:P
Geen reden, is ook een reden. En Strider, je hoeft je leeftijd echt niet te onthullen hoor!
Bingo!!
Groet,
Ben 🆒
PS Dat speel je toch vanaf een "zekere" ouderdom? :S
Natuurlijk. Evenals sjoelen, slapen en snurken.

Reageer