SNS

Aankopen bij buitenlandse webshops stijgen. Bij jou ook?

• 6 april 2016
  • 8 Reacties
  • 1367 Keer bekeken

Zojuist las ik een artikel over dat het aantal aankopen bij buitenlandse webshops stijgt. In 2015 ging 3% van de online bestedingen naar het buitenland. Ik vroeg mezelf af of ik daar ook aan bijdraag. Het antwoord: ja. Dit doe ik met name bij telefoonaccessoires bij MiniInTheBox. Het is goedkoper en ze hebben een ruim assortiment, maar het is wel een nadeel dat er een lange levertijd bij komt kijken.

Ik ben nieuwsgierig of jij ook wel eens bestelt bij een buitenlandse webshop. Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

8 reacties

Ik koop al best veel via internet.
Ik koop het meeste in Duitsland (voor jullie buitenland, voor mij thuisland). Daarnaast ook geregeld in Nederland. Dat gaat wat moeizamer, vooral de hoge verzendkosten zijn een probleem. Ik laat het vaak bezorgen op een NL adres, waar ik sowieso geregeld kom.
In Duitsland koop ik vaak zaken ivm met de (veel) lagere prijs dan in een winkel, daarnaast is de keus veel beter.
In NL zijn het meestal typisch NL producten of bladen, zelden iets omdat het goedkoper is dan hier.
Omdat ik in een heel klein dorp woon, is de keuze in een straal van bijv. 10km erg slecht.
Met garantie (paar keer wat gehad, bijv. laptop, internet radio) nog geen problemen gehad. In DE meestal (wettelijk) 14 dagen terugzendrecht, zonder verklaring, soms (steeds vaker) zelfs een maand. Meestal erg makkelijk geregeld (terugzend sticker in pakket, of via internet op te vragen en te printen).
Groet,
Ben 🆒
PS Wat doet de SNS met zoveel klant info? :?
PS2 Je link zingt rond, oftewel komt op deze pagina.
Reputatie 2
Badge +1
De laatste tijd bestel ik ook steeds vaker in het buitenland. Bijvoorbeeld via Ali Express (36 bestellingen in de afgelopen 2 jaar). Nadeel is de langere levertijd (China), maar de verzendkosten worden vaak betaald door de Chinese overheid. Voor artikelen (made in China) betaal ik regelmatig slechts 10-20% van de winkelwaarde in Nederland. Waarom zou ik de zakken van de importeur en distributeur spekken?

Maar ook dichter bij huis; via amazon bestelt mijn echtgenote regelmatig in Engeland en een deel van mijn witgoed komt uit een Duitse webwinkel. Ook bestel ik steeds vaker streekgebonden producten rechtstreeks bij de producent, zoals wijn bij de wijngaardenier (o.a. Duitsland). Een lagere prijs is voor mij niet altijd de reden om virtueel over de grens te winkelen; soms zijn specifieke producten domweg in Nederland niet te verkrijgen.
Ik heb de link aangepast, Ben. ;)

Wat bedoel je hier precies mee?

De laatste tijd bestel ik ook steeds vaker in het buitenland. Bijvoorbeeld via Ali Express (36 bestellingen in de afgelopen 2 jaar). Nadeel is de langere levertijd (China), maar de verzendkosten worden vaak betaald door de Chinese overheid.

Fijne info, Stefan. Tot nu toe heeft het me weerhouden om bij Ali Express iets te bestellen, omdat ik in de veronderstelling was dat de verzendkosten hoog zouden zijn. Niet dus. 🙂

Wat bedoel je hier precies mee?

Deze (dit soort) vragen levert veel info op. Google weet er wel raad mee. Deswegen die frage!
Groet,
Ben 🆒
Badge
Dat is op internet niet altijd even duidelijk. Sommige buitenlandse webshops hebben een ".nl-filiaal". Koop je dan wel of niet bij een buitenlandse webshop?
meestal china .goede ervaringen mee fractie van een prijs wat hier kost ,en gratis verzending,en ook nog vaak binnen 2 week bezorgd
Reputatie 2
Badge +1
De laatste tijd bestel ik ook steeds vaker in het buitenland. Bijvoorbeeld via Ali Express (36 bestellingen in de afgelopen 2 jaar). Nadeel is de langere levertijd (China), maar de verzendkosten worden vaak betaald door de Chinese overheid.

Fijne info, Stefan. Tot nu toe heeft het me weerhouden om bij Ali Express iets te bestellen, omdat ik in de veronderstelling was dat de verzendkosten hoog zouden zijn. Niet dus. :)

Sterker nog: je kunt sinds enkele maanden gewoon met het Nederlandse iDeal betalen. Zelf gebruik ik liever mijn creditcard, want dan heb ik 180 dagen aankoopverzekering. 30 dagen is in geval van AliExpress niet altijd genoeg 😉 Daarnaast is het natuurlijk (nog) geen NL webwinkel...
Hoi allen,

Leuk dat er zoveel gereageerd wordt op mijn vraag en dat we zo ervaringen met elkaar delen.

@Ben Wij doen verder niets met deze informatie, ik vraag dit puur uit interesse aan jullie.

@ReinoutS Volgens mij is dit per webwinkel verschillend. Ik controleer vaak de ‘veelgestelde vragen’ op de site, zodat ik weet waar de producten vandaan komen en waar het hoofdkantoor gevestigd is.

@Stefan Je hebt je al goed verdiept in de voorwaarden van de SNS Aankoopverzekering, chapeau 🙂.

Reageer