SNS

April doet wat hij wil

• 22 april 2017
  • 7 Reacties
  • 8886 Keer bekeken

Het is koud vandaag en dat maakt het straatbeeld wat treuriger al doen winkeliers hun best om de boel op te vrolijken en omzet te draaien in tijden waar mensen liever iets op internet bestellen dan hun zuurverdiende centjes te besteden in de winkels om zich heen , te duur al vraag ik mezelf weleens af , wat die mobieltjes allemaal wel kosten waar we allemaal dingen mee doen behalve te bellen . Kortom de tijden veranderen maar mis de zon , die blijft voor iedereen gratis.

7 reacties

Het is koud vandaag en dat maakt het straatbeeld wat treuriger al doen winkeliers hun best om de boel op te vrolijken en omzet te draaien in tijden waar mensen liever iets op internet bestellen dan hun zuurverdiende centjes te besteden in de winkels om zich heen , te duur al vraag ik mezelf weleens af , wat die mobieltjes allemaal wel kosten waar we allemaal dingen mee doen behalve te bellen . Kortom de tijden veranderen maar mis de zon , die blijft voor iedereen gratis.
Goedenacht Traveller66..om heel eerlijk te zijn denk ik dat mensen zowel op internet als in de winkels kopen. Je kan het ook gewoon fijn vinden om iets in je hand te houden voordat je het besteld. Vaak zit kleding toch anders etc. etc. Ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt alleen dat sommige winkels "verdwijnen" kan ook aan andere dingen liggen. Overigens ben ik wel van mening dat er steeds meer gekocht wordt op internet en minder in de stad. Dat is misschien spijtig voor de winkelier, maar misschien moet hij dan eens denken aan andere tijden e.d.

Ik vind het zelf een erg gefragmenteerd geheel..mensen hebben tegenwoordig zoveel keuze..
Eén van de redenen om in winkels te kopen is voor mij dat ik de plaatselijke middenstand ook een plezierig leven gun. Lokaal (regionaal) kopen dus.
Nog even los van de bizarre situatie dat er nu rijen bezorgdiensten door de straten rijden.
De reden om via internet te bestellen is doorgaans het ruimere assortiment. Het is zelfs voorgekomen dat ik naar China moest uitwijken omdat het in Nederland niet te verkrijgen was.
En ja, het prijsverschil mag, maar moet niet idioot worden.
Kettingreactie.... Alle winkels en gezelligheid verdwijnen in stadsbeeld. Alleen de goedkope kwaliteitmissende ketens overleven, zoals bijvoorbeeld Action. Supermarkten worden het volgende doel. Bestellen en thuisbezorgd krijgen, met virtuele kassières. Ik vind het triest en zeer slecht voor de mens in het algemeen. Contact is alleen nog virtueel......

Nu nog een TV-beeld met kroeggangers en een manier om een tappilsje via internet te bestellen, dan kunnen we ons allemaal voorgoed opsluiten, en thuis praten met andere virtuele cafebezoekers. Social media? Waar komt dat "social" eigenlijk vandaan? Het is allesbehalve sociaal. Kan iemand mij uitleggen wat hiervan het voordeel is? Mijn collega van een kamer verder gebruikt lync om te communiceren naar mij, wat een fantastisch medium.......:?
Hoi Traveller66,

Wat leuk dat je meteen een interessant topic opent. Je ziet aan de reacties dat de meningen hierover uiteenlopen. Zelf bestel ik ook spullen via internet omdat ik het handig vind dat het snel thuis wordt bezorgd. Als ik tijd heb, dan ga ik graag op een zaterdagochtend naar de markt om inkopen te doen en combineer ik dit met aankopen in lokale winkels.
Eén van de redenen om in winkels te kopen is voor mij dat ik de plaatselijke middenstand ook een plezierig leven gun. Lokaal (regionaal) kopen dus.
Nog even los van de bizarre situatie dat er nu rijen bezorgdiensten door de straten rijden.
De reden om via internet te bestellen is doorgaans het ruimere assortiment. Het is zelfs voorgekomen dat ik naar China moest uitwijken omdat het in Nederland niet te verkrijgen was.
En ja, het prijsverschil mag, maar moet niet idioot worden.
Helaas moest ik een micro HDMI verloopstekkertje ook uit China halen en moest wel een beetje lachen wanneer toen ik het verpakkingsmateriaal zag , niet te vergelijken met de onze waarbij beschadiging gewoon is ingedekt door een verzekering , anders en zeker goedkoper , onze concurrent uit het Oosten .
Ik mis ook de zon. :S
...........Mijn collega van een kamer verder gebruikt lync om te communiceren naar mij, wat een fantastisch medium.......:?
Maar als hij de dag ervoor heel veel knoflook gegeten heeft, is deze manier van communiceren toch wel prettig 😉

Reageer