SNS

Bent u een Surinamer?

• 12 oktober 2010
  • 0 Reacties
  • 10064 Keer bekeken

?Bent u een Surinamer?? ?Nee mevrouw, maar ik vind Roti en kip pastei wel erg lekker.?
De dame die ik aan de lijn had, kwam uit Den Haag en vond me ?zo lekker relaxed? klinken. Ik moest wel haast dus een Surinamer zijn. Nu heb ik een overduidelijk Brabants accent en een vrij zware stem. Om het nog gekker te maken kom ik niet uit Brabant. Ik woon er ook al niet. Want ik ben een geboren en getogen Gelderlander die tegen de grens van Brabant woont. In Zaltbommel zeggen we altijd dat we de Brabantse gezelligheid en Gelderse nuchterheid hebben.

Ik kon er natuurlijk hard om lachen samen met de klant. Het leuke aan een telefonisch gesprek is dat wat je hoort, niet overeen hoeft te komen met hoe het daadwerkelijk is. Regelmatig krijg ik een stem aan de lijn van een voor mij enorm jonge dame. Bij het controleren van de gegevens mag er vervolgens 30 jaar opgeteld worden bij het beeld in mijn hoofd. Het zijn wel vaak fijne gesprekken. Want na een welgemeend compliment wordt de eventuele klacht vanzelf milder.

Het wordt natuurlijk anders als ik de klant bijna niet kan horen door de achtergrondgeluiden. Vooral honden, kinderen en verkeer hoor ik regelmatig voorbij komen. Je weet dat het geen zin heeft en toch ga je harder praten. Vervolgens mag je aan je collega?s uitleggen waarom je zat te schreeuwen. Want ook die moeten met de klant praten, de gegevens nakijken en ook nog komen met een goed antwoord.

In mijn vorige blog haalde ik al de meneer/mevrouw kwestie aan. Vandaag had ik een in mijn oren zeer verdrietige mevrouw aan de lijn die haar afschriften wilde ontvangen. Omdat ik toch wel te doen had met mevrouw gaf ik aan dat ik wel kon horen dat ze er behoorlijk verdrietig van werd dat ze geen afschriften had ontvangen. Mevrouw gaf aan dat ze keelproblemen had en daardoor wat harder kraakte dan normaal. Het werd alsnog een vrolijk gesprek.

0 reacties

Geen reactie

Reageer