SNS

D-Day voor SNS Bank

• 29 september 2010
  • 0 Reacties
  • 9586 Keer bekeken

• Oud community manager
  • 67 reacties
Onlangs schreef ik over spaarloon en wat het voor een marketeer betekent wanneer het kabinet besluit om de burgers een extraatje te geven.
Met heel veel collega?s hebben we er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat iedereen die zijn spaarloon wil opnemen, ook zo snel mogelijk zijn geld krijgt.

Terwijl mijn marketing- en communicatiecollega?s bezig waren met de laatste details van de grote campagne voor SNS Bank, schaafde ik nog aan de laatste details van het Spaarloonproces. Weet iedereen wat hij/zij moet doen? Zijn we voorbereid op duizenden telefoontjes? Zijn er genoeg mensen om de formulieren te verwerken? Wat doen we met vragen van de pers en consumentenorganisaties?

En dan is het 15 september. D-day voor de SNS reclamecampagne en voor iedereen die zijn spaarloon wil opnemen. Bij onze vestiging in Arnhem staat een speciaal team opgesteld om alle verzoeken te verwerken. En bij de klantenservice in Utrecht en Groningen staat iedereen op scherp om klanten met vragen goed te woord te staan. Om jullie een idee te geven van de aantallen en de omvang, zomaar wat cijfers:

- De informatiepagina over de vrijval van het spaarloon is al meer 100.000 keer geraadpleegd.
- Er zijn 15.000 formulieren verwerkt en er komen er nog tienduizenden aan.
- Zo?n 10.000 klanten belden de afgelopen week met onze klantenservice en
- 11.000 SNS klanten hebben gereageerd op het speciale spaarloon aanbod op Mijn SNS.
En dan te bedenken dat het spaarloon pas een paar dagen vrij opneembaar is?.

Tot nu toe loopt alles prima. Denk echter niet dat daarmee de klus voor mij geklaard is. We sturen de processen nog steeds iedere dag een beetje bij om het allemaal nog beter te laten lopen. Daarnaast wil de directie natuurlijk iedere dag weten hoeveel spaarloon er opgenomen wordt en hoeveel SNS klanten hun spaarloon op hun ?gewone? SNS Spaarrekening storten. Ja, allemaal leuk die Media Markten en meubelboulevards, ik heb als marketeer natuurlijk het liefst dat iedereen lekker bij SNS blijft of gaat sparen. Verstandig toch?

Zie ook: Vrijval Spaarloon en neem deel aan de discussie over de vrijval van het spaarloon onder deze discussie!

0 reacties

Geen reactie

Reageer