SNS

De mooie Nederlandse taal

• 18 november 2016
  • 8 Reacties
  • 8254 Keer bekeken

Ja onze vaderlandse taal vind ik erg mooi en blokkeren schrijf je nu eenmaal met 2 rllrn!
ik ben psychotherapeut en ik heb de HBS gehad, dus ik ben goed in NL taal, al zeg ik dat zelf. Ik neem de schrijver van "het blokeert"niets kwalijk. Anders staat er blookeert qua uitspraak!

8 reacties

ellen dus ipv rllr; dat komt mij vaker voor op dit te kleine toetsenbord voor mij; ik ga nieuwe halen
Goedemorgen Zweden,

Wat leuk dat ik je in de koffiekamer welkom mag heten op de community. Ik ben het helemaal met je eens, de Nederlandse taal is fantastisch. Zelf ben ik er ook dagelijks mee bezig. Is er iets dat je de leden wil vragen met dit topic?

Heb je trouwens het topic Welkom op de community gelezen? Hopelijk zien we je vaker op de community.
.......... Anders staat er blookeert qua uitspraak!
En wie zegt dat dat geen typefout is?
Hoi, Ten eerste vind ik dit een GOED INITIATIEF EN IK WEET WEL, DAT ONZE MOOIE NEERLANDTAAL VOL ZIT MET VEREEMDE BUITENL WOORDEN, ECHTER AL DIE ENGELSE WOORDEN, ZOALS TOPIC STAAT MIJ MIJLENVER TEGEN!
Ik ben dan wellicht 67 j, maar het is wel zo; er is een club van landelijke taalzuivereers, in het westen dezes mooie landes,dus te ver treinen en mijn wijlen vader was ook tegen al dat engels; straks is het fries, of het Duits populair; we hebben al het Latijn en het Frans in onze taal; keuken en straat zijn oorspronkelijk Latijn!
Dat was het voorlopig en maak mij lis van dat forum; er kan nog meer bij deze gelukige pensionado. Ja, ik krijg mijn eigen verdiende geld zonder ER VOOR TE WERKEN, goed he

MVG, Jaap
Hoi Jaap,

Leuk om je terug te zien op de community. Uit je reacties maak ik op dat de Nederlandse taal je nog steeds bezighoudt. Wat fijn dat je met pensioen bent, dan kun je lekker genieten van deze mooie dagen.
ellen dus ipv rllr; dat komt mij vaker voor op dit te kleine toetsenbord voor mij; ik ga nieuwe halen
Sinds wanneer schrijven we blokkeren met 2 ellen??
2 kaas wellicht?
Reputatie 2
Badge +1
Deze met spel- en stijlfouten gelardeerde discussie is voor een echte taalpurist onnavolgbaar. 😉
Duidelijk is in elk geval wel, dat taalgebruik geschreven in hoofdletters, op internet geldt als "schreeuwen" en is te beschouwen als Not Don! :-)
Groet,
Ben 🆒

Reageer