SNS

De nieuwe SNS campagne

• 8 oktober 2010
  • 0 Reacties
  • 10067 Keer bekeken

• Oud community manager
  • 67 reacties
Uitgerekend een week voor een paar leuke hardloopwedstrijden raak ik licht geblesseerd aan mijn enkel. Hopelijk is mijn fysiotherapeut in staat om mij tijdig op te lappen want het zijn wedstrijden waar ik al een tijdje naar uit kijk en waar ik deze zomer hard voor getraind heb. De gedwongen rust geeft me de gelegenheid jullie bij te praten over de ontwikkeling van de sparencampagne van dit najaar.

Enkele weken geleden hebben we ons reclamebureau een briefing gegeven over de campagne zoals we die in ons hoofd hebben. In zo?n briefing staan marktontwikkelingen, de situatie bij SNS, een beschrijving van onze klanten en concurrenten maar bovenal staat er een kernboodschap die wij over willen brengen aan consumenten. Voor het reclamebureau is het vervolgens de grote uitdaging om onze boodschap creatief om te zetten in TV- en radiospotjes, advertenties, banners en posters voor abri?s.

Dinsdag ging ik met collega?s Leony en Matthieu naar het reclamebureau in hartje Amsterdam. De stromende regen en windstoten maakten mij nou niet bepaald blij. Maar zodra ik binnenkom, trekt de stemming bij. Je wordt hier altijd overdonderd door creativiteit en enthousiasme. De concepten worden gepresenteerd door de ?berhippe medewerkers. We stellen vragen en discussi?ren scherp over de mogelijkheden en doorvertalingen. Op de weg terug (het regent nog steeds) slaat het aanvankelijke enthousiasme om in wat twijfel. Sluit de creatieve uitvoer wel echt aan op de briefing? Is dit het maximaal haalbare? Kortom: krijgen wij dit verhaal er door bij de collega?s?

Mijn voorgevoel liet mij niet in de steek. Het concept wordt afgekeurd. Nu is dat normaal gesproken geen grote ramp, het gebeurt wel vaker. Deze keer is het echter lastiger. We werken met een hele strakke planning en we moeten nu dus een paar stappen terug doen. Het zijn dan ook pittige gesprekken over ?hoe nu verder?. In deze gesprekken gaat het er soms best emotioneel aan toe. Gelukkig komen we eruit en kunnen we weer aan de slag met een verhaal waar ruim voldoende creatieve uitdaging in zit en waar we ons absoluut mee gaan onderscheiden.

?s Middags (regen!) nog even snel naar ons online reclamebureau in Utrecht. Ook daar werkt een creatief team aan de campagne. Omdat online zaken doen zeer specifieke kennis vereist, hebben we besloten dit bureau in te schakelen naast ons ?normale? bureau. We willen hier niet nogmaals een misser met briefing of creatieve uitwerking maken. Ik ben daarom extra scherp in de toelichting op de opdracht en op de randvoorwaarden van de te ontwikkelen online campagne. Zo, nu zijn ze in Amsterdam voor ons aan het werk. In Utrecht staan de online creatieve sluizen open en ik log ?s avonds tijdens een voetbalwedstrijd nog even in om iedereen weer op de hoogte te stellen van de voortgang. Als je dan toch online bent dan doe je ook maar meteen wat mailtjes, een rentetarief afstemmen met een productmanager die ook online is en de laatste hand leggen aan een presentatie. De voetbalshow van Barcelona tegen een stel wanhopige Grieken zorgde er voor dat ik niet met een hoofd vol SNS naar bed ging.

0 reacties

Geen reactie

Reageer