SNS

De ultieme sportzomer

• 12 augustus 2016
  • 1 Reactie
  • 236 Keer bekeken

Zo eens in de 4 jaar gaat mijn hart iets sneller kloppen. In juni begint het EK voetbal, daarna is de Tour de France en als kers op de taart worden de medailles uitgereikt op de Olympische Spelen. De laatste zijn op dit moment in volle gang. Waar veel medailles verwacht werden voor ‘TeamNL’, vallen de prestaties voorlopig tegen. Op dit moment is er 1 gouden medaille gewonnen in de wielrenwedstrijd op de weg door Anne van Breggen. In een bizar slot won ze in de sprint van een Italiaanse en Zweedse. Zelfs deze gouden medaille had een donker randje. In de laatste afdaling ging Annemiek van Vleuten hard onderuit. Op dat moment ging ze alleen aan de leiding en had zicht op goud. Na de finish had de winnares meer interesse in haar teamgenoot dan de medaille. Voor mij is dat waar sport om draait; samen iets moois bereiken waar je maanden of jaren voor traint.

Persoonlijk is mijn mooiste sportieve prestatie het ‘meefietsen’ van de Tour de France in 2009. Samen met een vriend ben ik, met racefietsen in de auto, de Tour gevolgd. Van elke etappe hebben we de laatste 50 kilometer gefietst en een aantal mooie bergen beklommen. Hoogtepunten waren de Mont Ventoux in de Alpen en de Arcalis in de Pyreneeën.

Wat is jullie mooiste prestatie waar je voor hebt getraind of veel tijd in hebt gestoken?

1 reactie

Ik ben niet zo van het sporten, maar misschien ga ik na de vakantie weer wat squashen met een vriend..

Reageer