SNS

Doe mee aan de wedstrijd (gesloten): wie heeft de meest originele profielfoto?

• 1 oktober 2013
  • 49 Reacties
  • 15646 Keer bekeken

BigBen kwam vorige week met een geweldig idee. Hier kun je het topic nog eens nalezen.

‘Lege’ foto’s op de community, tsja, daar zijn er nu nog heel veel van. Best jammer, want dit ziet er een beetje saai uit. Door een profielfoto te uploaden, geef je jezelf een eigen ‘gezicht’ en maak je de community gelijk een stukje kleurrijker.

Omdat we Bens idee zeker de moeite waard vinden én omdat creativiteit wat ons betreft een extra duwtje in de goede richting verdient, organiseren we nu een heuse wedstrijd waarbij de leukste profielfoto met een kleine prijs beloond wordt.

Meedoen: hoe werkt het?

- Voeg jouw originele, intrigerende en/of hilarische profielfoto toe. Ben je tevreden over je huidige foto, laat deze dan staan.
- Reageer onder dit topic via een reactie. Geef in je reactie twee dingen aan:
1) wat de afbeelding op jouw foto voorstelt en 2) waarom je voor deze afbeelding gekozen hebt.

De moderators kiezen volgende week de prijswinnende profielfoto. Beïnvloeding is absoluut toegestaan door in dit topic kenbaar te maken welke deelnemende profielfoto jouw persoonlijke favoriet is. De prijswinnaar wordt beloond met een welverdiende verrassing. :D

We zijn benieuwd naar jullie inzendingen.

49 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Nou, iemand moet de eerste zijn!
Het is een minion (die grappige wezentjes uit de film Dispicable Me) die is omgevormd tot het ras Avatar (wezens van de planeet Pandora uit de film Avatar). Een soort kruising dus. Leek me wel een toepasselijke "avatar" 😉.

Mijn persoonlijke favorieten zal ik later hier bekend maken (ik ben omkoopbaar :o).

PS.: als je onderaan het scherm kijkt bij 'wie is er on-line?', dan zie je daar nog altijd mijn oude profielfoto staan: een karikatuurtekening van mijzelf.
Een foto van mezelf en om herkenning te voorkomen heb ik gekozen voor deze afbeelding. 
Een foto van mezelf en om herkenning te voorkomen heb ik gekozen voor deze afbeelding. 

Herkenning is vast vrijwel onmogelijk, maar daardoor ook wat nietszeggends/onherkenbaar. :D
Groet,
Ben 🆒
Moderatoren hebben een herkenbare foto, maar wie weet als er enkele leden met een herkenbare foto komen, ik ga volgen.
Moderatoren hebben een herkenbare foto, maar wie weet als er enkele leden met een herkenbare foto komen, ik ga volgen.

Zoiets?
Groet,
Ben 🆒
Ja, ik ben gevolgd.......................
PS.: als je onderaan het scherm kijkt bij 'wie is er on-line?', dan zie je daar nog altijd mijn oude profielfoto staan: een karikatuurtekening van mijzelf.

@ Stefan: Inmiddels zie ik hier ook de minion in Avatar-stijl 🙂. Waarschijnlijk duurde het even voordat de veranderde avatar overal zichtbaar was.
(offtopic: in Despicable Me 2 heb je ook leuke nieuwe minions, erg toffe sequel!)
Reputatie 2
Badge +1
@ Stefan: Inmiddels zie ik hier ook de minion in Avatar-stijl 🙂. Waarschijnlijk duurde het even voordat de veranderde avatar overal zichtbaar was.
(offtopic: in Despicable Me 2 heb je ook leuke nieuwe minions, erg toffe sequel!)

@ Lindsay: ik heb even het cache geheugen van mijn browser gewist, anders bleef mijn oude profielafbeelding gewoon staan onderin.
(offtopic: de sequel is inderdaad weer erg leuk (de Engelstalige versie tenminste), maar wel iets minder verassend dan het origineel)
Wat mijzelf betreft, ik begrijp het, mijn oude foto blijft staan onderin en dat komt omdat ik die foto heb ingestuurd voor de wedstrijd der wedstijden.
Toch mijn zelfportret maar weer weggehaald. Deze gratis reclameplaats kan ik wel wat nuttiger gebruiken!
Nu bijv. met een foto van een molen (ik meen in Zweeloo, Dr.).
Zo´n molen is toch een wondertje van techniek, onuitputtelijke energie bron, omzetting wind in bruikbare beweging, draaiende beweging omzetten in heen en weer gaande beweging enz. enz.
Dagelijks maken we veelvuldig gebruik van die technieken, maar staan er meestal (nauwelijks) meer bij stil.
Volgende foto wordt mogelijk een koe, of veld met worteltjes of ......
Groet,
Ben 🆒
Ik zou een foto van de slimme meeuw kunnen plaatsen, laat ik nog een test doen, moet kunnen.
Waar is deze foto gemaakt?
Reputatie 2
Badge +1
Waar is deze foto gemaakt?

Ik denk aan boord van een zeevarend schip, omdat ik vermoed dat de (zee?)meeuw op een container zit waarin een zichzelf opblazende reddingsboot zit.
Dank u vriendelijk, het is op de boot van Breskens naar Vlissingen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga voor deze wedstrijd niet m'n avatar wijzigen, dus ik nomineer mijn Gothic Hello Kitty <<<

Deze stelt (duh) een gothic versie voor van Hello Kitty.

Waarom ik deze heb? Dat is zo gekomen: Op een gegeven moment zou SNS overgaan op een nieuw community platform met meer mogelijkheden. Om dit platform te testen hadden ze een aantal gebruikers uitgenodigd om in Utrecht te komen testen. De bedoeling was dat wij zoveel mogelijk verschillende functies testen, om te kijken of het allemaal naar behoren werkte. Dus ook een avatar uploaden. Ik had dus even een random plaatje nodig.

Ik werk voor een Japans bedrijf waar we ons regelmatig vrolijk hebben gemaakt om de Hello Kitty hypes (Hello Kitty is door een Japanner verzonnen). Sommige hooggeplaatste Japanners gaven we soms voor de grap Hello Kitty merchandise of vroegen na een bezoek aan Japan of ze ook Hello Kitty Land bezocht hadden (wat trouwens officieel Sanrio Puroland schijnt te heten). Het is zo'n suf schattig plaatje en je hebt echt de raarste dingen tegenwoordig met Hello Kitty er op (Fietsen, auto's, broodrossters)

Anyways, het was het 1e wat in me op kwam, dus ik deed een Google image search voor Hello kitty en vond een plaatje met een stoere gothic kitty. Deze vond ik wel leuk juist om de tegenstelling met het schattige (doodshoofd enzo)  heb ik toen gebruikt om te testen.

Toen een tijdje later het nieuwe platform live ging en ik een avatar moest instellen, heb ik gewoon weer hetzelfde plaatje gezocht en er in gezet 🙂
Voor 1 dag mijn avatar nog maar even wijzigen (ik blijf geloof ik, maar bij de molen als deelname).
Maar deze vind ik ook leuk en... ik wil wel laten weten een leuke jonge (8mnd) hond te hebben. Het is "bijna" een Friese Stabij.
Ze is gek op het samen wat ondernemen.
Vroeger werd dit ras in het noorden van NL vaak gebruikt om mollen te vangen (en andere kleine dieren op en rond de boerderij (muizen, ratten enz.)). Ook zij is gek op het "opsporen" van mollen (duikt op molshopen en begint zeer fanatiek te graven. Mol al lang weg natuurlijk).
We zijn haar op speelse wijze, nu o.a. aan het leren om op juiste wijze met een handstoffer om te gaan. Wij hebben geen kinderen , worden een dagje ouder en kunnen dus wel een hulpje gebruiken! :) 
Groet,
Ben 🆒
Oke, dus toch maar terug naar deze mooie molen als bijdrage in deze "strijd" voor de "leukste" (wat is leuk?) avatar.
Na deze "strijd" ga ik de ruimte weer gebruiken door af en toe te wisselen tussen beelden van keramiek werkstukken van mijn vrouw. Je moet toch wat :).
Even de motivatie nogmaals;
Nu bijv. met een foto van een molen (ik meen in Zweeloo, Dr.).
Zo´n molen is toch een wondertje van techniek, onuitputtelijke energie bron, omzetting wind in bruikbare beweging, draaiende beweging omzetten in heen en weer gaande beweging enz. enz.
Dagelijks maken we veelvuldig gebruik van die technieken, maar staan er meestal (nauwelijks)niet meer bij stil.
Volgende foto wordt mogelijk een koe, of veld met worteltjes of ......

Groet,
Ben 🆒
PS Helaas "vergeten" (waar ken ik dat toch van) miniatuur hierbij te plaatsen met originele foto. SVP even naar 2e vorig bericht in deze "draad" om daar op het plaatje te klikken!
26 online bij "wie is online" (onderaan pagina) en daarvan 9 (jaja NEGEN) MET avatar (eigen foto/plaatje)!!!
Dus; ...Tendens stijgend, zou ik zeggen!
Mooi.
Groet,
Ben 🆒
PS Beoordeling nog even uitstellen om meer mensen de gelegenheid te geven/over te halen?
Reputatie 2
Badge +1
Ik tel er ook 9, maar dat zijn allemaal 'oude bekenden' :p
Ik tel er ook 9, maar dat zijn allemaal 'oude bekenden' :p

sssssttttttt geef de SNS nu het idee dat het werkt!
Groet,
Ben 🆒
PS Net over alweer gestopt zijn met bloetjes bezorgen gelezen, dus nu een beetje de mineur. 
Wat een leuke reacties én avatars! We gaan ons vandaag beraden over de origineelste inzending en maken morgen de winnaar of winnares en prijs bekend 😃.

Als je niét op jezelf mag stemmen, naar wiens avatar zou jouw stem dan uitgaan?
Reputatie 2
Badge +1
Mijn stem gaat dan naar Sanne.🆒
Ontdekt: in deze "draad" staan alleen maar bijdrages MET avatars!!
Goe hè?
Groet,
Ben 🆒
Dit is wel heel apart.
Wat een leuke reacties én avatars! We gaan ons vandaag beraden over de origineelste inzending en maken morgen de winnaar of winnares en prijs bekend 😃.

Volgens mij kan dit dus niet!
Gisteren ("vandaag" volgens bijdrage gisteren) beraden en vandaag ("morgen" volgens bijdrage gisteren) winnaar en prijs bekend maken en dan toch niets laten horen (geen bericht met prijs en uitslag plaatsen).
Dankzij mijn leeftijd laat mijn korte termijn geheugen mij soms wat in de steek, maar dit wijst toch wel op een wat grotere uitval (o.i.d.).
Ik weet niet of dit wel wordt beseft, maar men holt zo haar of zijn geloofwaardigheid behoorlijk uit.
Groet,
Ben 🆒
PS Of komt het door de nog wat onervaren huwelijkse situatie? 😕:o
PS2 Alhoewel, het kan vandaag nog 48 minuten.

Reageer