SNS

Ellende, ellende en nog eens ellende...of toch niet?

• 6 april 2017
  • 5 Reacties
  • 8695 Keer bekeken

Maandag was het weer zover: een aanslag in Sint-Petersburg. Elke keer schrik ik weer van waar mensen toe in staat zijn, de rillingen over mijn rug en kippenvel zijn daar het bewijs van. Het was daardoor geen fijn begin van de week. Toch kwam er een kantelpunt. Ik kreeg complimenten uit onverwachte hoek en ik zag in de tuin de eerste rozen weer uitbloeien. Het geeft een geluksgevoel waardoor het chlicé nogmaals wordt bevestigd: geniet van de kleine dingen.

Morgen ben ik vrij en ik heb me voorgenomen er bewuster mee om te gaan. Genieten van de zon en alle liefde om me heen. Om in deze positieve sfeer te blijven, ben ik benieuwd naar jullie geluksmomentjes. Waar word jij nou écht blij van?

5 reacties

Ellende?
Het valt allemaal best mee! Volk zal opstaan tegen volk en koninkrijk tegen koninkrijk.Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. U kent het wel: met de Franse slag werken, d.w.z. het met e.e.a..niet zo nou nemen.In Duitsland spreekt men van : nougezet ( vrij vertaald) Gründlich! Dus precies het omgekeerde.De Engelsen zijn een appart volk ; love is a special way of feeling.Ieder volk heeft zijn gekte en eigenaardigheid.Ellende kom meer voor omdat men zo is, dan wat men overkomt .Dat men zo is, is in ons Nederland per saldo niet strafbaar, wel als men zo doet
Bedankt voor je toelichting, agmvantrigt.

Om toch ook op het positieve uit het bericht van Irene terug te komen: waar word jij echt gelukkig van?
De laatste dagen wordt ik blij van die (mannetjes)fazant, die zich inmiddels zo vaak in de tuin heeft laten zien, dat er in de buurt waarschijnlijk wordt gebroed.
Nog niet gevonden...
Ik word een stuk gelukkiger als de temperatuur hier buiten (dik) boven de 20°C uitkomt 🆒
Dat deel ik met je, Blacktomcat. Ik kreeg rillingen toen ik net buiten een frisse neus ging halen.

Reageer