SNS

Financieel adviseur hypotheken: wat houdt dat eigenlijk in?

• 13 september 2010
  • 0 Reacties
  • 10673 Keer bekeken

Mijn naam is Maarten en als erkend financieel adviseur hypotheken ben ik werkzaam bij de leukste bank van Nederland. Voorheen noemden we deze functie kortweg hypotheekadviseur maar tegenwoordig geven we meer een 'all-round financieel advies' en daar past de nieuwe term beter bij.
Eerst was ik als adviseur werkzaam bij de hypotheeklijn en sinds eind 2007 werk ik 'in het veld' in regio Den Haag.

Leuk vind ik het elke keer weer om naar de verschillende verhalen van de klanten te luisteren en dan samen met de klant tot een passend advies te komen. Doordat we naast ons eigen label ook distributeur zijn van andere hypotheekverstrekkers zit er altijd wel een leuke hypotheek bij voor de klant. Mijn creativiteit en probleemoplossend vermogen helpen daar natuurlijk ook bij.

Ik werk veel samen met andere collega's, we volgen regelmatig cursussen en hebben wekelijks vakoverleg om elkaar zo inhoudelijk en communicatief te blijven verbeteren. Het gevolg is dat de klant zo altijd een gedegen en professioneel advies krijgt.

Afspraken krijg ik vanuit het kantorennetwerk, onze klantenservice, vanuit mijn eigen netwerk en natuurlijk via-via, wanneer tevreden klanten hun kennissen, familie en vrienden naar SNS Bank doorverwijzen. Een afspraak met een klant kan in principe overal plaatsvinden, in de SNS Winkel, bij hen thuis of bijvoorbeeld op hun werk, en ook buiten kantooruren. De klant bepaalt. De uitgebreide administratie die dit werk met zich meebrengt, doe ik op mijn thuiswerkplek waar ik kan inloggen in onze systemen. We hebben een laptop en mobiele telefoon om rechtstreeks bereikbaar te zijn en flexibel te kunnen werken. Deze flexibiliteit is voor mij een enorm pluspunt!

Door deze mobiele manier van werken kan ik bijvoorbeeld files vermijden en mijn agenda zo inplannen dat ik dagelijks tijd heb voor mijn gezin ?n ook ruimte heb voor een andere grote passie: atletiek! Als meerkamper ben ik in de jaren '90 actief geweest (Nederlands kampioen in 1997) en de laatste 10 jaar coach ik jonge meerkamptalenten. Zo was ik in juli bij de EK in Barcelona als coach actief van de 23-jarige 10-kamper Ingmar Vos, die daar verdienstelijk 11e werd. Half september gaan we weer met frisse moed beginnen met de lange wintertrainingen!

Tot de volgende keer!

0 reacties

Geen reactie

Reageer