SNS

Ga jij verzekerd op reis?

• 26 juli 2017
  • 9 Reacties
  • 8996 Keer bekeken

Badge +1
De zomervakantie is weer begonnen: de tijd dat veel mensen eropuit trekken om op vakantie te gaan. Naast de ‘wat-neem-ik-mee-lijst’ is het verstandig om na te denken over een reisverzekering.
In een artikel op Nu.nl las ik dat Sandra de Jong van de Consumentenbond een reisverzekering aanraadt: "al was het maar, vanwege de repatriëring. Dat als er iets misgaat, dat dit goed geregeld is", stelt ze. Hoogleraar Peter Wakker stelt in hetzelfde artikel dat een reisverzekering meestal niet nodig is omdat hij vindt dat je “alle schade die je zelf kunt dragen, niet moet verzekeren". Hoe kijk jij hier tegenaan en als je verzekerd op reis gaat, op welke manier verzeker jij je?

9 reacties

Reputatie 2
Badge
Het ligt er bijvoorbeeld aan waar je naar toe gaat. Ga je twee weken naar België en kun je zelf misschien wel zonder. Het klopt inderdaad dat Nederlanders geneigd zijn om over-verzekerd te zijn. Ga je naar de VS dan kun je echt niet zonder reisverzekering. Als je daar in het ziekenhuis wordt opgenomen ben je zo 20000 dollar verder. En dan heb ik het nog niet over de repatriëring.
Badge +1
Ga je naar de VS dan kun je echt niet zonder reisverzekering. Als je daar in het ziekenhuis wordt opgenomen ben je zo 20000 dollar verder. En dan heb ik het nog niet over de repatriëring.
Hoi Eva, dat is inderdaad een mooi argument om je goed te verzekeren als je naar de VS gaat. Op welke manier verzeker jij je of verschilt dat per reis?
Hoi Tibor,
leest er (in deze vakantieperiode????) nog een SNS-er / Mod mee in bijv. de expertgroep? De koffiekamer? Communtylid van de maand item?
Ik maak me zorgen....
Ik wil me even er van verzekeren dat ik niet voor niets zit te typen. :S
Groet,
Ben 🆒
Goed dat je het vraagt. Ik ben dit jaar dankzij de slechte service van SNS Bank voor het eerst van mijn leven onverzekerd op reis geweest. Het zinnetje: "vandaag regelen = vandaag verzekerd" kan SNS in ieder geval niet waarmaken. Het zou SNS sieren als ze dit zinnetje verwijderden. Ik hoop dat je snapt dat ik uitermate terleurgesteld ben in SNS...
Hoi BigBen,

We lezen allemaal mee, ook in de expertgroep. Alle informatie die we daar verzamelen, zetten we intern door.
Badge +1
Het zinnetje: "vandaag regelen = vandaag verzekerd" kan SNS in ieder geval niet waarmaken...
Hallo Novemberland,

Uit je bericht maak ik op dat je teleurgesteld bent over een eerdere verzekeringsaanvraag. Wil je de situatie toelichten?
Hoi Tibor,

Dat heb ik al gedaan op het forum, en wel hier: https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/waarom-heb-ik-de-polis-van-mijn-sns-reisverzekering-niet-ontvangen-11252

en -over een ander onderwerp- ook hier: https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/sns-stopt-met-mobiele-app-voor-windows-phone-11176
Badge +1
Hoi Tibor,
Dat heb ik al gedaan op het forum, en wel hier: https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/waarom-heb-ik-de-polis-van-mijn-sns-reisverzekering-niet-ontvangen-11252

Bedankt voor de verwijzing. Heb je ons gemaild na Wouter's verzoek?

Hoi Novemberland,
Er lijkt een hoop mis te gaan. Stuur je de gegevens uit het eerdere bericht van Dennis? Dan kijk ik wat er misgaat en hoe we dit snel kunnen oplossen.
Nope. Als SNS graag op ramkoers wil, dan kan dat... Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee.

Reageer