SNS

Griekenland uit de euro.

• 6 juli 2015
  • 34 Reacties
  • 2607 Keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Hallo Big Ben,

Nou, flauw is het natuurlijk niet, dat is maar hoe je ertegen aan kijkt. En wie of wat er nu geprofiteerd heeft van Griekenland is een allesomvattende mening waarmee niet iedereen het eens is en ook niet hoeft te zijn.

Hallo Berlinda van Zon,
Nogmaals; het gaat niet om "een mening". Dat is alles wegzetten wat je niet aan staat. Zo kun je dus niet discuteren en argumenteren, hiermee probeer je dus de tegen partij monddood te maken.
Het gaat om economische cijfers, keiharde gegevens dus.  Duitsland heeft erg veel geëxporteerd (met dus navenante flinke winsten) naar Griekenland, hadden ze geen geld (wat de Duitsers dus wisten) kregen ze er een (woeker) lening bij. Naast alle "leningen" die de Grieken al hadden van (oa) de Duitsers. We hebben een systeem dat er op gericht is de ene steeds sterker te maken, vaak ten koste van de zwakkere.
Groet,
Ben 🆒
Ps Ik schreef al eerder dat ik geen totaalbeeld van de situatie heb, er spelen zoveel (vaak onbekende/verstopte) zaken mee, dat dat, voor mij althans, onmogelijk is.
Ps2 Ik denk dat je "Duitsland" hier ook kunt vervangen door veel andere landennamen in EU, of zelfs daarbuiten.

Het IWF zegt dat ook Nederland en Frankrijk voordelen hebben gehad van de eurocrisis, maar dat de baten daarvan niet te vergelijken zijn met die van Duitsland.

Of: Duitsland heeft het grootste financiële voordeel bij het creëren van een continue crisissfeer rond Griekenland.

Hoi Eva,
jou stuk gelezen na het schrijven van mijn bijdrage. Lijkt mijn betoog te ondersteunen (of andersom natuurlijk!).
Groet,
Ben 🆒
Hallo Big Ben,

Nou, flauw is het natuurlijk niet, dat is maar hoe je ertegen aan kijkt. En wie of wat er nu geprofiteerd heeft van Griekenland is een allesomvattende mening waarmee niet iedereen het eens is en ook niet hoeft te zijn.

Hallo Berlinda van Zon,
Nogmaals; het gaat niet om "een mening". Dat is alles wegzetten wat je niet aan staat. Zo kun je dus niet discuteren en argumenteren, hiermee probeer je dus de tegen partij monddood te maken.
Het gaat om economische cijfers, keiharde gegevens dus.  Duitsland heeft erg veel geëxporteerd (met dus navenante flinke winsten) naar Griekenland, hadden ze geen geld (wat de Duitsers dus wisten) kregen ze er een (woeker) lening bij. Naast alle "leningen" die de Grieken al hadden van (oa) de Duitsers. We hebben een systeem dat er op gericht is de ene steeds sterker te maken, vaak ten koste van de zwakkere.
Groet,
Ben 🆒
Ps Ik schreef al eerder dat ik geen totaalbeeld van de situatie heb, er spelen zoveel (vaak onbekende/verstopte) zaken mee, dat dat, voor mij althans, onmogelijk is.
Ps2 Ik denk dat je "Duitsland" hier ook kunt vervangen door veel andere landennamen in EU, of zelfs daarbuiten.

Hallo Big Ben,

Dat DL exporteerd is toch normaal....en dat er winsten gemaakt worden toch ook. Welk land gaat nu exporteren zonder winst? D.w.z. dat omdat Griekenland een slecht beleid voert en zich niet op inkomsten en winsten richt, dat een ander land de filantroop moet uithangen en zonder winsten moet exporteren. Ofwel, als de een al in de put zit moet de ander ermee in.

Volgens mij ben jij Belg, zullen we het daar maar niet over hebben wat daar allemaal via de achterdeuren verdwijnt......maar ook België heeft naar Griekenland geexporteerd en nog heel veel andere landen. Nu is het ook wel zo dat Gr eraan toe was om 1e de EU regels te implementeren, 2e het economische beleid te wijzigen (wat niet zonder investering kan), 3e aan de corruptie te werken, 4e aan HUN exporten te werken, 5e hun grondwet aan  te passen en hun populatie te behandelen conformde internationale Human Rights wat hier absoluut niet aan de orde is (hoe erg het ook is!!! maar ook Griekse mensen zijn geen honden) en ook dat gaat niet zonder investering6e het toerisme op peil te houden enz.enz.enz......of wil jij me wijsmaken dat dat allemaal up to date is en aan de internationale regels en wetten van 2015 voldoet? 

D.w.z. dat de sponsoringen die EU aan Gr gedaan heeft helemaal op foutieve wijze zijn benut, toevallig ben ik getuige van waar de gelden naar toe gaan en hoe ze benut geweest zijn, en dat is erg!!!

Dan denk ik toch dat het in andere landen beter aan toe gaat als meen jij dat anderen minder aan het werk zijn dan Griekenland. Ondanks dat ik Gr nog altijd een mooi land vind. Maar grotendeels ligt het aan hun eigen beleid voerders.
Badge
[

D.w.z. dat de sponsoringen die EU aan Gr gedaan heeft helemaal op foutieve wijze zijn benut, toevallig ben ik getuige van waar de gelden naar toe gaan en hoe ze benut geweest zijn, en dat is erg!!!

Dan denk ik toch dat het in andere landen beter aan toe gaat als meen jij dat anderen minder aan het werk zijn dan Griekenland. Ondanks dat ik Gr nog altijd een mooi land vind. Maar grotendeels ligt het aan hun eigen beleid voerders.

Als jou verhaal klopt over waar het geld heen gaat denk ik dat we niet alleen een aantal bankiers moeten oppakken maar ook nog een paar Griekse rijken.
Maar dat betekent nog niet dat de gewone griek daar voor moet opdraaien en b dat er niet bezuinigd is zoals jij beweert.  Want dat is tot vorig jaar wel degelijk gebeurd. En zie verder hoe Duitsland groot voordeel had bij de problemen in Griekenland om dat ze voor vrijwel 0 procent konden lenen.

Verder gaat het in Nederland vaak niet veel beter. Wij hebben de bouwfraude, Het dsb debacle, de woekerpolissen, enz. En als je hier uit een partij gezet wordt wegens fraude of als advocaat geschrapt wordt dan begin je toch gewoon je eigen partij. Vinden de kiezers leuk.
Als jou verhaal klopt over waar het geld heen gaat denk ik dat we niet alleen een aantal bankiers moeten oppakken maar ook nog een paar Griekse rijken.
Maar dat betekent nog niet dat de gewone griek daar voor moet opdraaien en b dat er niet bezuinigd is zoals jij beweert.  Want dat is tot vorig jaar wel degelijk gebeurd. En zie verder hoe Duitsland groot voordeel had bij de problemen in Griekenland om dat ze voor vrijwel 0 procent konden lenen.

Verder gaat het in Nederland vaak niet veel beter. Wij hebben de bouwfraude, Het dsb debacle, de woekerpolissen, enz. En als je hier uit een partij gezet wordt wegens fraude of als advocaat geschrapt wordt dan begin je toch gewoon je eigen partij. Vinden de kiezers leuk.

Ja Eva, dat denk ik ook, en niet alleen een paar banken maar ook eens even gaan kijken wat er zich beweegt daar in de politiek en waar ze wie vandaan gehaald hebben, wat is er aan vooraf gegaan......en inderdaad vind ik óók dat de gewone Griekse mensen meer rechten moeten krijgen of beter gezegt, ze hebben wel de rechten maar deze worden niet gerespecteerd. Ik vind dat de arme Griek beter verzorgt moet worden. B.v. in de winter moeten slapen op een matras in de straat en eten uit containers vind ik een grof schandaal voor heel EU.
En bezuinigen is in Gr heel veel show. Ze hebben de vrijheid gehad om dat te doen volgens hun eigen systeem, maar dat werkt dus kennelijk niet anders was het niet zo'n puinhoop en zaten ze niet in deze situatie.

Elk land heeft zo zijn eigen problemen Eva en omdat het nu slecht gaat met Gr betekend het totaal niet dat over It, Sp, Dl, NL, Be, etc.etc.etc kortom heel EU niets te zeggen valt. Elk land heeft op zijn manier met fraude, corruptie en zaken te maken die niet kloppen. Dit kan óók al weer helemaal niet anders daar elk land een ander cultuur gedrag heeft, een ander klimaat, een andere "samenstelling" (en oppervlakte en populatie aantal), en andere business opportuniteiten, dat is nu juist zo moeilijk om die eenheid in EU te creeren. Wat voor iemand in Dl of Nl normaal is heeft voor een ander land een hele andere interpretatie, dat is nu eenmaal zo. Dat is eigenlijk ook wel heel leuk, maar daarom niet eenvoudig om een eenheid te creeren.  Wat daarom niet onmogelijk is hoor.

En dat wij hier in NL nog wat appeltjes te schillen hebben, daar ben ik het helemaal mee eens, en weet je, stel je voor dat we binnen één week alles opgelost zouden hebben, dan hebben toch over twee weken wéér een ander probleem want met 17 miljoen mensen (multi cultureel) op ons "vloer" oppervlak is er altijd wel iemand die het weer anders wil gaan doen, al dan niet volgens de regels en de wet. 
Hou er trouwens rekening mee dat met name het Verenigd koninkrijk en de VS belang hebben bij het falen van de Euro. In die landen

Ik vind dit wel een staaltje van complotdenken.
Als de euro volledig mislukt krijgt de Amerikaanse markt ook een klap te verduren. Aan armlastige klanten heb je niks.
Dat hadden ze met de Marshall-hulp goed in de gaten....
Badge
Hou er trouwens rekening mee dat met name het Verenigd koninkrijk en de VS belang hebben bij het falen van de Euro. In die landen

Ik vind dit wel een staaltje van complotdenken.
Als de euro volledig mislukt krijgt de Amerikaanse markt ook een klap te verduren. Aan armlastige klanten heb je niks.
Dat hadden ze met de Marshall-hulp goed in de gaten....

Er is wel een hoop veranderd sinds de Marshall-hulp. Amerika heeft inmiddels helemaal niet meer zoveel uit te voeren.
De enige reden dat de dollar nog een fatsoenlijke munteenheid is is omdat het gebruikt wordt voor het betalen van onder ander olie. Als de euro  (ook) daarvoor gebruikt wordt kan de dollar wel naar huis. Er gaat een zeer sterk gerucht dat Saddam Hoessein van plan was om ook euro's aan te nemen voor olie en dat dat de reden was voor de laatste inval in Irak. Dat klinkt waarschijnlijker dan die WMD's niet nooit gevonden zijn en waarvan de rest van de wereld ook wel kon vertellen dat ze er niet waren.

Het is trouwens opvallend dat verstokte anti euro partijen vrienden zijn met de US (wilders) en/of valutahandeleren (Farage)

Ik schreeft alleen dan de de VK en de VS belang hebben bij het falen van de Euro. Dat maakt nog niet dat er sprake is van een complot/
Er is wel een hoop veranderd sinds de Marshall-hulp. Amerika heeft inmiddels helemaal niet meer zoveel uit te voeren.
De enige reden dat de dollar nog een fatsoenlijke munteenheid is is omdat het gebruikt wordt voor het betalen van onder ander olie. Als de euro  (ook) daarvoor gebruikt wordt kan de dollar wel naar huis. Er gaat een zeer sterk gerucht dat Saddam Hoessein van plan was om ook euro's aan te nemen voor olie en dat dat de reden was voor de laatste inval in Irak. Dat klinkt waarschijnlijker dan die WMD's niet nooit gevonden zijn en waarvan de rest van de wereld ook wel kon vertellen dat ze er niet waren.

Het is trouwens opvallend dat verstokte anti euro partijen vrienden zijn met de US (wilders) en/of valutahandeleren (Farage)

Ik schreeft alleen dan de de VK en de VS belang hebben bij het falen van de Euro. Dat maakt nog niet dat er sprake is van een complot/

Wie er belang hebben bij het falen van de euro zijn er wel meer, UK is nog altijd gelinkt aan Australië.......
USA en Rusland hebben meer baad bij een succesvol Europa dan een verlieslijdend, het is en blijft als werelddeel een belangrijk onderdeel van de wereld economie, dat er sprake zou zijn van overname heeft een reden, maar of dat gaat gebeuren is nog altijd een hele grote vraag. Dat er zaken moeten veranderen in Europa is duidelijk, dat vinden wij als onderdeel van de EU gemeenschap maar dat vinden ook de omliggende belanghebbers van andere werelddelen vandaar dat er automatisch bemoeienissen komen wat gezien wordt c.q. ervaren wordt als bedreiging. Zo ontstaan de inkleuringen van de diverse mogelijk betrokken partijen. 

Hoe dan ook de wereld hangt toch aan elkaar.

Wat betreft Griekenland, via Griekenland zou er wel eens een EU burger oorlog kunnen ontstaan nu de Grieken ook nog een crisis in een crisis meemaken, maar waar is het geld wat zij ontvangen hebben uit EU? Nu zullen ze er toch mee voor de dag moeten komen als ze zichzelf niet willen blootgeven tijdens de zovele mogelijkheden en kansen die ze aangeboden gekregen hebben voor verantwoording t.o.v. EU met hun achterliggende belanghebbenden......wie of wat zich daar ook inmengt.
Een prachtig land met mooie eilanden, maar misschien zouden we best wat meer van ze mogen vragen.
Zolang de Europese toeristen zich daar blijven laten zien, zal er niet veel veranderen in het land van feesten.
Ik denk dat als we het in Europa allemaal een jaartje laten afweten, de Grieken nog verder in de problemen komen.
Maar goed, even terug naar het topic;

Ik denk meer dat het zaak is dat de Grieken hun boel op orde zullen gaan maken.
Een uur geleden is net bekend geworden dat het parlement akkoord is met nieuwe plannen.
Dat zal ook wel moeten, anders helpt het parlement de Griekse bevolking (inclusief henzelf) om zeep.
Mocht dat gebeuren dan zou het voor hen nog wel slechter kunnen aflopen dan het nu al is ...

Reageer