SNS

Grote storing bij ING – klanten in paniek wegens afwijkend saldo

• 3 april 2013
  • 1 Reactie
  • 1076 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Door een grote storing bij de ING hebben veel klanten problemen met internetbankieren. Op Twitter en Facebook stromen veel berichten binnen over verkeerde saldi. Mensen zijn geld kwijt of hebben juist een hoger saldo ineens. De bank heeft bevestigd dat er een grote storing is.Vanmiddag was er al sprake van een grote storing. Een woordvoerder van ING bevestigt tegenover NRC dat er een storing is bij internetbankieren en mobiel bankieren via de ING-app. ING heeft meldingen gekregen van mensen die niet kunnen inloggen. Ook zegt de woordvoerder dat het klopt dat bij sommige rekeningen geld is bijgeschreven en dat bij andere rekeningen geld is afgeschreven.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/03/grote-storing-bij-ing-klanten-melden-afwijkend-saldo/

Gaat lekker bij de voormalige Postbank...veel mensen kunnen niet bij hun (wekelijkse) salaris...

1 reactie

Ik heb 't gemerkt. Ik heb een ING-rekening en er zijn geen mutaties, sinds 2 april. Ik had 2 transacties verwacht:

- afschrijving: de incasso-afschrijving voor de ING-Hypotheek;
- bijschrijving: de werk-week-dagelijkse overschrijving van MIJN SNS-Betaalrekening voor de dinsdag, de 2ede werkdag v/d week.

Vanwege de hypotheek wil ik, moet ik de Ing-rekening aanhouden. Daarom heb ik er de 'Huishoud-rekening' van gemaakt, met een minimaal saldo wat ik die week aan 't huishouden wil en kan spenderen. De huishoud-betaalpas is eraan gekopppeld. ... .

Voor mensen, bedrijven die één betaalrekening aanhouden is dit een zeer vervelende situatie. Ik hoop dat 't spoedig opgelost wordt.

Ter preventie is het wijsheid denk ik om minstens 3 betaalrekeningen te hebben en iig 2 betaalpassen bij 3 verschillende banken voor:
a. de huishoud-betaalrekening, 1 betaalpas bij bank "X"; minimaal saldo op 't betaal-deel, zodat er bij calamiteiten weinig vanaf gehaald kan worden;
b. specifieke -grote- uitgaven én als backup voor a. de 'Grote Doelen-uitgaven-betaalrekening, 1 betaalpas, bij bank "Y", met alleen voldoende saldo voor dat doel op 'n specifiek moment, tijdens vakantie bv., of als je die grote uitgave doet.
c. bij bank "S" -> die van "SNS" bijv., de betaalrekening waarop de inkomsten en de vaste incasso-uitgaven plaatsvinden. Met altijd voldoende saldo om iig bank "X" periodiek en bank "Y" aan te vullen, ... .

Ik laat het voor deze post maar bij bovenstaande. Voor ik verder in-ga, in-schiet in mijn 'nuance-'modus, ... .

Reageer