SNS

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw.

• 12 april 2017
  • 15 Reacties
  • 8958 Keer bekeken

Afgelopen zondag was het voor het eerst echt mooi weer. De terrassen zaten vol en mensen zochten de natuur op om lekker uit te waaien en te genieten van de zon.

Voor mij is dit het begin van het voorjaar. Ik had direct zin om erop uit te gaan. Samen met collega Jeroen ben ik richting Frankrijk gereden om Parijs – Roubaix te bekijken in het Bos van Wallers. Het vakantiegevoel was direct aanwezig. Deze week valt het weer tegen, maar als ik de voorspellingen moet geloven wordt het na het weekend weer wat warmer.
Waar gaan jullie dit jaar naartoe op vakantie? En is dat dan met de auto en caravan naar een camping of vliegen naar een warm oord?

Voor mij was het bij thuiskomst een goed moment om mijn reisverzekering onder de loep te nemen. Welke extra dekkingen staan er aan? Is het dekkingsgebied aangepast aan mijn komende vakantie? Gelukkig was alles op orde.

Meer informatie over de reisverzekering bij SNS vind je hier.

15 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Eind deze maand ga ik 5 dagen fietsen langs de rivier de Ahr in Duitsland, waarbij we natuurlijk onderweg wijn proeven :P
Heel vervelend 😉
Dat klinkt als een heerlijke midweek weg. Stap je dan ontspannen op de fiets of in een strak pak om kilometers te maken? Als ik het goed heb onthouden, ga je in die streek voor de Riessling toch?
Reputatie 2
Badge +1
Voor mijn vrouw en mijzelf is het vooral ontspannen, maar wel actief. Ze hebben er lekkere wijnen (waaronder ook Riesling, Pinot Blanc, Pino Gris, etc.) en je kunt er lekker eten. Bovendien is het weer de tijd voor het 'witte goud'. En al die lekkere calorieën moet je natuurlijk op een prettige manier ook weer kunnen verbranden, toch?
Je hebt helemaal gelijk, Stefan. Leuk dat jullie zo'n lekkere en gezonde week tegemoet gaan.
Als we het toch over mooi weer, sport en calorieën verbranden hebben... Jl. zondag heb ik in Pyongyang de halve marathon gelopen. Geweldige ervaring in een zeer bijzonder land. Nu maar hopen dat iedereen zijn gezonde verstand bewaart en dat de nationale feestdag daar in Noord Korea ook echt een feestdag wordt.
Reputatie 2
Badge +1
@Marc: ik hoorde gisteren op de radio dat een Nederlander mee had gelopen in die marathon. Was jij dat, of waren er nog meer Nederlanders?
@Stefan: Als je naar Radio Weesp hebt geluisterd, dan was ik het 😉 Er was inderdaad een handjevol Nederlanders dat meeliep. Ik schat een stuk of 6 a 7. De verhalen die ik lees en hoor zijn voor mij heel herkenbaar.
Grappig dat het op vakantie gaan als vaststaand uitgangspunt wordt gezien.Vakantie is niet per definitie weggaan van huis. Als je vakantie ziet als een werkvrije periode op een plek waar je je lekker voelt, kan dat ook thuis zijn. En dat is niet zielig of zoiets.
Eén van de drijfveren in mijn leven bestaat uit pogingen (veel meer kan het nauwelijks zijn) om milieubewust bezig te zijn. Daar past een vliegvakantie zeker niet in.
Hoi Koos,

Een vakantie hoeft inderdaad niet per definitie op een andere plek dan thuis gevierd te worden. Mensen zoeken vaak de zon op. De kans daarop is in bepaalde landen nu eenmaal groter dan in Nederland. Een vakantie in Rundumhause of Balkonia is ook prachtig in een werkvrije periode. Zelf weet ik bijvoorbeeld nog niet of ik 'op vakantie' ga. Er moet nog het 1 en ander gebeuren aan mijn huis, dat is ook een optie. Wat goed dat je zo bewust met het milieu bezig bent. Waar bestaan de andere pogingen uit?
Altijd fiets / OV voor woon-werk verkeer. Bij verhuizingen speelde het OV-bereik altijd een rol, zodat een auto niet dagelijks noodzakelijk zou zijn. Verder obligate zaken als afvalscheiding en zo.
Toen we onze woning betrokken zijn we de noodzakelijke verbouwing begonnen met isolatiewerkzaamheden (dak, nieuwe binnenmuur, HR++-glas, vloerisolatie met vloerverwarming)
Maar passend in dit topic ("zonnetje schijnt") onlangs zonnepanelen laten plaatsen, en de keuken wordt in verband daarmee omgebouwd naar elektrisch koken (heeft hier wat meer voeten in de aarde dan een stekker in het contact steken).
Wellicht op termijn nog eens een warmtepomp....
Mooi om te lezen dat je best veel kunt doen. Ik ben benieuwd of je hier ook rekening mee houdt qua eten (biologisch, vegetarisch, moestuin).
Biologisch: ja
Vegetarisch: nee
Moestuin: we hebben een paar fruitboompjes, maar de opbrengst daarvan is niet relevant. De 4 kippen leveren doorgaans wel ruim voldoende eieren.

Detail: onze spaarrekening zit niet bij SNS, maar bij ASN, vanwege het groene karakter.
Mooi, Koos. Je draagt je steentje bij, dat geeft vast een goed gevoel 🙂
@Koos en met kippen hoef je ook nooit je gazon te maaien!
@Stefan Veel plezier daar in de ''Pruus"
@Koos en met kippen hoef je ook nooit je gazon te maaien!
Dat zijn de fijnmaaiers. Voor het grove maaiwerk hebben we de ponies.

Reageer