SNS

Hoe betaal jij een bedrag onder de €25: contactloos of met je pincode?

• 24 oktober 2016
  • 94 Reacties
  • 17797 Keer bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Dat is een duidelijke wens. Deze leg ik neer bij onze productmanager. Zodra ik een reactie heb, dan laat ik het weten.
Badge +1
Van mij mag de limiet ook omhoog. En het liefste dat je die zelf kunt instellen.
Goedemiddag,

De limiet is interbancair vastgesteld, dus deze geldt voor alle Nederlandse banken. Dit is niet per bank te wijzigen. Er zijn, voor zover onze productmanager weet, geen plannen om dit te wijzigen.
Jammer en in elk geval bedankt voor de terugkoppeling.
Vanmorgen bij de Lidl (Duitsland) contactloos betaald. Ze hebben op dit moment een actie; betaal contactloos en win (niet gelezen wat).
Het gaat snel (soms).
Anderzijds kreeg ik deze week een nieuw pasje van mijn Duitse bank. Wat schetst mijn verbazing; er is nu een Chipknip (Duitse uitvoering) in verwerkt?? Contactloos nergens te bekennen?
Tsja, (is) de bankenwereld is ondoorgrondelijk!?
Groet,
Ben 🆒
Vandaag in D'land tweemaal geprobeerd contactloos te betalen met mijn SNS-pas bij zowel de Lidl als de Aldi. De terminal gaf aan dat dat kon, middels het bekende logo. Wie schetste mijn verbazing dat het niet lukte! Verklaring van de kassière was dat het bij een aantal kassa's wel kon, maar toevallig bij die niet. Dus je hebt laten we zeggen 6 kassa's op een rij, allemaal waar je contactloos zou moeten kunnen betalen, en dan lukt het bij 1 of 2 kassa's niet! Raar, maar waar.
Wat vreemd, je zou verwachten dat elke automaat dezelfde functies heeft, maar dat is blijkbaar niet het geval.
Ik betaal nooit contactloos. Ook al geven de banken nog zo hoog op, het is nog te simpel om geld kwijt te raken als kwaadwillenden in de buurt zijn. Bovendien blijkt dat de banken echt niet alles terugbetalen bij fraude. Dat gaat tot een bepaalde limiet.
Ik betaal nooit contactloos. Ook al geven de banken nog zo hoog op, het is nog te simpel om geld kwijt te raken als kwaadwillenden in de buurt zijn. Bovendien blijkt dat de banken echt niet alles terugbetalen bij fraude. Dat gaat tot een bepaalde limiet.
Heb je het wel 'uitgezet'? Echt uitzetten kan niet; de chip blijft draadloos codes uitzenden en ontvangen; je kunt dan alleen niet zelf contactloos betalen.
Zie ook deze discussies: contactloos betalen via app uitzetten en
meer over contactloos uitzetten
Badge +1
Bovendien blijkt dat de banken echt niet alles terugbetalen bij fraude. Dat gaat tot een bepaalde limiet.
Hoi Bigmoose,

Leuk om te zien dat je zo 'op dreef' bent op de community 🙂 Naast de topics die Blacktomcat benoemt, vind je op onze website meer info over contactloos betalen en de veiligheid ervan.

@Blacktomcat Dankjewel.
Heb je het wel 'uitgezet'? Echt uitzetten kan niet; de chip blijft draadloos codes uitzenden en ontvangen; je kunt dan alleen niet zelf contactloos betalen.
Zie ook deze discussies: contactloos betalen via app uitzetten en
meer over contactloos uitzetten

Natuurlijk heb ik het 'uitgezet'. Maar als ik lees wat in de link die jij aangeeft staat, dan zakt mijn broek spontaan af. Zelf heb ik het nog niet meegemaakt dat er opnieuw ingetoetst moest worden door de winkelier, maar ik kan me levendig voorstellen hoe anderen zich daar bij voelen. In elk geval kan er door kwaadwillenden niet zomaar een bedrag worden afgeschreven van mijn pas en dat is mijn bedoeling. Dan toetst de winkelier maar twee keer in.
Het verbaast mij dat er zo veel mensen contactloos zonder pin betalen! Ik heb gelukkig een pas waar het sowieso niet mee kan.
Wanneer ik ooit een nieuwe pas krijg waar het wel op zit dan zet ik het meteen uit. Ik wil ALTIJD een pin code verificatie hebben voor betalingen.
Kontaktloos pinnen is misschien wel ideaal, aan de andere kant schijnt het ook wat fraudegevoeliger te zijn. Ik heb m in ieder geval niet geactiveerd.
Er zijn tegenwoordig ook al kaarthouders in omloop die de chip/strip afschermen.
...........Er zijn tegenwoordig ook al kaarthouders in omloop die de chip/strip afschermen.
Kun je zelf ook gemakkelijk maken. Aluminiumfolie op karton plakken en hier een hoesje van maken. Mag je zelf kiezen of je de Alufolie aan de binnenkant of de buitenkant wilt hebben. 😉
Reputatie 2
Badge +1
Het verbaast mij dat er zo veel mensen contactloos zonder pin betalen! Ik heb gelukkig een pas waar het sowieso niet mee kan.
Wanneer ik ooit een nieuwe pas krijg waar het wel op zit dan zet ik het meteen uit. Ik wil ALTIJD een pin code verificatie hebben voor betalingen.

Grappig, ik denk precies andersom ;)

Neemt niet weg dat ik me terdege bewust ben van de nieuwe risico's die nieuwe betaalvormen met zich meebrengen, maar toch, overal waar het kan, betaal ik contactloos. Ook als het grote bedragen zijn (>100 euro); uiteraard moet je dan wel je PIN invoeren op de betaalterminal.

Je kunt overigens instellen tot welk bedrag je zonder PIN kunt betalen (ineens of achter elkaar). Dit bedrag staat standaard op 50 euro, maar als je 1 euro instelt, dan kun je wel contactloos betalen, maar moet je eigenlijk altijd je PIN gebruiken. Dat geeft toch een veilig gevoel als je wel wilt proberen, maar onzeker bent van het mogelijke risico bij deze nieuwe vorm van betalen.
Als het mogelijk is, en dat is niet vaak, contactloos maar vaak wordt het om de een of ander reden niet geaccepteerd en moet alsnog pinnen. Ik vindt wel dat dit erg vaak voor komt.
Met een SECRID pashouder is het ook goed afgeschermd en meekijken (bij pinnen) is er niet bij. Veel veiliger.
Vanmorgen bij de Lidl (Duitsland) contactloos betaald. Ze hebben op dit moment een actie; betaal contactloos en win (niet gelezen wat).
Het gaat snel (soms).
Anderzijds kreeg ik deze week een nieuw pasje van mijn Duitse bank. Wat schetst mijn verbazing; er is nu een Chipknip (Duitse uitvoering) in verwerkt?? Contactloos nergens te bekennen?
Tsja, (is) de bankenwereld is ondoorgrondelijk!?
Groet,
Ben 🆒

In Duitsland is de Chipknip dit jaar ingevoerd !
Als je contant betaalt kun je beter budgetteren.Bij pinnen geef je het geld toch gemakkelijker uit..Daar schuilt een risico in.
Bij mij is dit niet het geval ik ben juist allerter nu.
Gelukkig kan er op steeds meer plaatsen contactloos worden betaald. Er gaan nu al weken voorbij dat er geen euro in mijn portemonnee zit (en dat komt niet door mijn vrouw). Zelfs in de bedrijfskantine kan ik mijn dagelijkse soep-ie er mee betalen.
Door het frequent gebruik van de betaal rekening kan ik ook makkelijk budgetteren en dus de uitgaven "in de hand" houden.
ik begin het gemak van contactloos te betalen ook in te zien.....
gaat gewoon lekker vlot 🙂

Reageer