SNS

Hoe vier jij uitbetaaldag?

• 19 mei 2015
  • 8 Reacties
  • 1581 Keer bekeken

We kijken reikhalzend uit naar de dag in de maand dat we ons salaris gestort krijgen, maar zijn vervolgens vrij zuinig met dat geld. Echte uitspattingen blijven over het algemeen achterwege en vooral de supermarkten lijken te profiteren van Uitbetaaldag.

Uitbetaaldag is de dag dat veel Nederlanders het maandelijkse loon krijgen gestort. Bijna driekwart van de Nederlanders weet precies op welke dag het salaris wordt uitbetaald: voor de meesten van ons is dat op de 23ste van de maand. Lees verder op Metro

Hoe vier jij uitbetaaldag?

8 reacties

Badge
Ik "vier" het door de openstaande rekeningen te betalen en te sparen voor een volgend huis. 🙂
Badge +1
Ik vier het eigenlijk nooit. Heb wat wat spaar-incasso's een paar dagen later lopen, maar daar kijk ik ook al geen jaren meer naar. Plak er maar het label op wat je wilt (zie poll op facebook).
Ik ben van de voorbereidingen, zoveel mogelijk alle vaste kosten (waaronder sparen) al bij elkaar geplaatst en weggezet op de spaarrekening, op betaaldag. Tegen de tijd dat de rekening zelf betaald moet worden wordt het automatisch (nou ja, is wel wat werk...) overgeschreven op de juiste datum van de spaarrekening. Als dit gebeurd is, dan is het al bijna geen dag meer om te vieren. Je staat meteen weer met beide benen op de grond. Voordeel is wel dat ik niet meer word "verrast" door vaste lasten die even over het hoofd gezien zijn.
Badge +1
Voor mij nog #2 dagen tot een Chai Latte Kaneel 😉.

Nee hoor, ik pak het nu grootser aan.
Voor mij nog #2 dagen tot een https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/even-geen-rij-de-koffiejuf-9154/" 😉.

Nee hoor, ik pak het nu grootser aan.

Is het nu een dubbele Chai Latte Kaneel? :)
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Als cynicus :p: Ik vier uitbetaaldag eigenlijk nooit. Temeer omdat ik meerdere keren per maand een uitbetaling heb van een inkomstenbron. Daardoor is het geen bijzonder moment meer waar ik telkens een maand op moet wachten.
Als optimist 🆒: ik vier uitbetaaldag eigenlijk elke dag van de maand. Doordat ik op verschillende, vaak wisselende dagen in de maand een uitbetaling krijg vanuit een inkomstenbron, is er voortdurend reden voor een klein feestje dat meerdere dagen mag duren. 
Badge
We kijken reikhalzend uit naar de dag in de maand dat we ons salaris gestort krijgen, maar zijn vervolgens vrij zuinig met dat geld. Echte uitspattingen blijven over het algemeen achterwege en vooral de supermarkten lijken te profiteren van Uitbetaaldag.

Uitbetaaldag is de dag dat veel Nederlanders het maandelijkse loon krijgen gestort. Bijna driekwart van de Nederlanders weet precies op welke dag het salaris wordt uitbetaald: voor de meesten van ons is dat op de 23ste van de maand. Lees verder op Metro

Volgens het Metro artikel heeft SNS een onderzoek laten doen. Is dat een onderzoek naar uitsluitend SNS klanten en de datum waarop men het geld ontvangt? Want ik kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde datum van ontvangst de 23ste van de maand is. Heel veel grote bedrijven betalen nog steeds uit op de "één na laatste werkdag".
Badge +1
Hoi Carel,

Het is een valide onderzoek door Panel Wizard en een juiste afspiegeling van de Nederlandse bevolking. Vrijwel alle (semi) overheden, banken, beursgenoteerde bedrijven etc. betalen rond de 23ste uit 🙂.

Reageer