SNS

Hollen of stilstaan

  • 27 oktober 2010
  • 0 Reacties
  • 9963 Keer bekeken

Woordvoering is vaak hollen of stilstaan. Waarbij je op soms op de meest onverwachte momenten moet gaan hollen. Een deel van het nieuws binnen SNS Bank ?maken? we natuurlijk zelf. Zo was de nieuwe campagne aanleiding om contact te zoeken met Adformatie voor een interview met directeur Marketing Arie Koornneef [http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/nieuwe-campagne-sns-bank]. En zo was de vereenvoudiging van het spaarassortiment aanleiding voor een interview met Henk Kroeze in De Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/dft/7621375/__SNS_gaat_flink_snoeien_in_aantal_spaarrekeningen__.html


Ook benaderen journalisten ons met vragen. En dat gebeurt niet altijd op werkdagen tussen 9 en 5. Mijn schoonvader weet inmiddels dat samen klussen een rekbaar begrip is: diverse zaterdagen heb ik hem achter moeten laten met een kast die nog maar half in elkaar was gezet of een muur die nog maar voor een deel was geschilderd. Het kwam een aantal keren zo kort achter elkaar voor, dat hij het begon te wantrouwen. Gelukkig dat ik hem vervolgens de maandag erop een krantenartikel kon laten zien waaruit bleek dat ik te goeder trouw handelde.

Collega?s zeggen me wel eens dat ze die onberekenbaarheid die mijn functie met zich meebrengt, vreselijk zouden vinden. Mij geeft het juist een ontzettende boost: onder druk van een deadline zo snel mogelijk de juiste informatie achterhalen en die namens SNS Bank overbrengen. En dat is niet altijd even eenvoudig. Niets ten nadele van de goeden, maar er blijven journalisten die een citaat van schrijver Hunter S. Thompson aanhangen: Never let the truth spoil a good story. En die je dus liever niet bellen om een paar feiten te checken, omdat ze anders met spijt in hun stem zouden moeten constateren dat ze hun sappige verhaal hebben kapotgecheckt.

0 reacties

Geen reactie

Reageer