Hoor wie klopt daar kinderen?

• Moderator
  • 757 reacties
Deze keer is het niet de goedheiligman of een van zijn pieten, maar de SNS Hypotheekadviseur. Tot en met 19 juli krijg je € 400 terug op je notariskosten bij een SNS Hypotheek. Een mooie opsteker in een dure periode.

Sta je op het punt om een huis te gaan kopen en heb je hier vragen over? Klop dan aan bij SNS en we helpen je verder. Je vraag kun je hier natuurlijk op de community kwijt, maar we hebben er ook een handige website voor gemaakt. De meest gestelde vragen beantwoorden we daar direct. Heb je een specifieke vraag over je persoonlijke situatie? Vul dan het formulier in en we bellen je terug om een vrijblijvende en kosteloze afspraak in te plannen. Verhuizen levert al genoeg stress op, laat ons het daarom wat makkelijker voor je maken.

Welke vragen schieten door je hoofd als het gaat om verhuizen en het regelen van de hypotheek?

4 reacties

Ik heb voorbeeld bekeken, maar ik snap een paar zaken niet.

Totaal bedrag in voorbeeld

Kredietbedrag per maand is € 728,06, dat is voor de hele looptijd 30 x 12 x € 728,06 = 262.101,60
Het opgegeven Totale bedrag is € 264.646,87. Dat maakt een verschil van € 2.545,27. Dit zouden de extra kosten moeten zijn over 30 jaar.

De extra kosten die genoemd worden voor JKP zijn eenmalige advies- en afsluitkosten van € 2.195, maandelijkse premie voor een overlijdensrisicoverzekering van € 15, jaarpremie voor de opstalverzekering van € 100, eenmalige taxatiekosten van € 250 en eenmalige kadasterkosten van € 100. Halen we de eenmalige kosten € 2.195 + € 250 + € 100 af van € 2.545,27 dan komen we tekort 14,73 Maar we moeten nog extra variabele kosten rekenen: € 15 x 30 x 12 + € 100 x 30. Dus het opgegeven totaalbedrag is € 8414.73 te laag.

Kredietbedrag per maand

Dit bedrag is ook te hoog voor een rente van 1,65%. Bij deze rente past een maandbedrag van € 706,25.

JKP

Ook de aangegven JKP percentage kan ik niet plaatsen.
Verder mis ik een kostenpost: het gaat om een NHG hypotkeek en daar betaal je voor, maar ik zie geen NHG kosten (ongeveer 2000,-).

Graag enige verduidelijking.
Goedemorgen eRik19,

Je hebt gelijk, ik kom er ook niet direct uit en zorg dat er verduidelijking komt.
Wanneer kan degene die die proefberekening heeft gemaakt, hierop reageren? Of is ie al met vakantie (cq. noorderzon vertrokken....).
Bedankt voor de herinnering, Blacktomcat. Ik zet het nogmaals door en hoop op een snelle uitleg van de berekening.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)