SNS

iDeal

• 20 oktober 2010
  • 0 Reacties
  • 10054 Keer bekeken

Eigenlijk is het best vreemd dat ik op een helpdesk voor internetdiensten werkzaam ben. Vooral als je weet dat ik vrij laat ben begonnen met internetbankieren. Ik kan dan ook veel begrip opbrengen voor mensen die moeite hebben om hiermee te starten.

Bij mij kwam de omslag eigenlijk heel plotseling. Ik had eindelijk een bijzondere uitgave van Umberto Eco zijn klassieker ?De naam van de roos? gevonden op het internet en kon het alleen via een overschrijving betalen. Omdat ik het boek mee wilde nemen op vakantie was er wel haast bij geboden. Een overschrijvingsformulier zou er minimaal 3 dagen over doen. Via het internet was het binnen een dag geregeld.

Sindsdien weet ik eigenlijk niet beter. Het hele voorval speelde nog in de tijd dat je een halve koelkast had als mobiele telefoon waarop je niet eens een SMS kon verzenden. Als je wilde dat je telefoon wat langer actief was kon je een extra grote batterij kopen. Het werd dus een koelkast met vriesvak. Maar dat terzijde. Inmiddels heb ik een prachtige smartphone met verschrikkelijk veel functies behalve internet.

Onze afdeling krijgt veel telefoon over iDeal. Je kunt hier meer over lezen op http://www.ideal.nl/ . De melding is vaak ?er is geen digipas bekend met dit nummer?. Dit komt omdat zowel de SNS Bank en de SNS Regiobank via iDeal werken. Als je dus als SNS klant kiest voor de SNS Regiobank dan herkent het systeem de digipas niet. Andersom werkt het ook niet. Hoewel het logo en de naam hetzelfde zijn, en we gezellig onder dezelfde paraplu zitten, gaat het hier om twee aparte banken. Voor de andere bank kiezen bij iDeal is dan ook vaak de oplossing voor deze uitdaging.

Het voordeel bij deze gesprekken is dat ik kan controleren hoe oud de digipas is. Een gemiddelde digipas gaat ongeveer 8 jaar mee. Dan raakt de batterij leeg en gaat hij onjuiste codes genereren. Is het altijd zo dat na 8 jaar de digipas er mee ophoudt? Het antwoord is nee. Zo kennen we gevallen waarbij de digipas zelfs 11 jaar functioneerde zonder verdere problemen. Neemt niet weg dat op tijd vervangen altijd beter is.

0 reacties

Geen reactie

Reageer