Ingrid (mod) Welkom!

Reputatie 2
  • SNS Topper
  • 4433 reacties
Hoi Ingrid,
Welkom in onze SNS community. Leuk dat je je even voorstelde. Jammer dat ik daar niet kan reageren, vandaar dus maar in onze koffiekamer.
Ik ben wel benieuwt wat voor honden je hebt en hoe je dat oplost als je overdag werkt.
Ben je ook geboren Groninger?
Ik kom oorspronkelijk uit Ellerhuizen, ook al vlak bij Stad.
Ik lees nog van je.
Groet,
Ben :cool:

7 Reacties

Hoi Ben,

Dankjewel voor je welkom. Ik ben net zoals Robert in Delfzijl geboren en heb door de hele provincie gewoond. Op het moment woon ik in het mooie Haren. Ellerhuizen ken ik niet zo goed. Mijn honden Jack & Zoë zijn Border Collies. Ze hebben veel energie, dus ze moeten veel trainen. Dat doe ik vooral na mijn werk. Ze gaan naar behendigheid en canicrossen, dat maakt ze lekker moe :)
Reputatie 2
Ingrid schreef:

Hoi Ben,

Dankjewel voor je welkom. Ik ben net zoals Robert in Delfzijl geboren en heb door de hele provincie gewoond. Op het moment woon ik in het mooie Haren. Ellerhuizen ken ik niet zo goed. Mijn honden Jack & Zoë zijn Border Collies. Ze hebben veel energie, dus ze moeten veel trainen. Dat doe ik vooral na mijn werk. Ze gaan naar behendigheid en canicrossen, dat maakt ze lekker moe :)

Haren? Waar ken ik dat toch van? :?
Wij hebben een Friese Stabij, wordt nog wel eens verwisseld met een Border Collie. Ik ken(de) verschillende Border Collies. Zijn geen makkelijke honden en je moet toch een andere instelling met je hond hebben dan bij de meeste andere honden (ze zullen en moeten wat met/voor je doen).
Delfzijl ken ik niet zo goed. Voor het laatst een paar jaren geleden geweest. Ik had de indruk dat de stad een beetje leeg gelopen was.
We lezen elkaar vast weer.
Groet,
Hoi Ben,

Inderdaad een Friese Stabij en een Border Collie worden vaak met elkaar verwisseld. Ik ben opgegroeid met Border Collies. Het zijn echte werkhonden, die passen precies bij mijn actieve levensstijl. Ben je in Delfzijl geweest toen er Delfsail was? Haren is bekend als startpunt van de 4mijl van Groningen. Of is het een strikvraag en woon je vlakbij Haren, Duitsland? ;-)
Reputatie 2
Hoi Ingrid,
wij wonen inderdaad niet zo ver van Haren (Ems). Ook wel een leuk stadje, zonder al teveel bijzonderheden. Jouw Haren is leuker, wij kennen het natuurlijk van Hortus Haren en (ja natuurlijk) van het Facebook feestje.
Vanmiddag hoorde ik in de auto toevallig over Biotoop Haren. Lijkt mij een leuk project.
Nee, Delfsail is niet ons ding. Teveel een massa evenement en dat sail, Tsja... (niet echt dus). Nee, het laatst was ik er met de open tuindagen Oost Groningen (het eerst was ik er met m´n ouders vanuit Bedum, dagje strand!).
Dat "werkhonden" klopt wel, maar gaat veel verder vind ik. Vaak is het tot het extreme toe gefixeerd op de baas (onderdanig). En daar moet je mee kunnen omgaan en het leuk vinden. En dat doe je dus, dan zijn het perfecte honden. Doe je of heb je al wat richting schapen drijven gedaan?
Groet,
Hoi Ingrid. Fijne dag vandaag en succes op het forum!
BigBen schreef:

Dat "werkhonden" klopt wel, maar gaat veel verder vind ik. Vaak is het tot het extreme toe gefixeerd op de baas (onderdanig). En daar moet je mee kunnen omgaan en het leuk vinden. En dat doe je dus, dan zijn het perfecte honden. Doe je of heb je al wat richting schapen drijven gedaan?
Groet,

Hoi Ben,

Af en toe mogen ze bij de schapen. Jack vindt dat leuker dan Zoë. Hij komt ook echt uit een werklijn. Ze zijn gefixeerd op mij, maar het is maar even hoe je ermee omgaat. Een pluspunt: ze rennen nooit weg en houden me altijd in de gaten.

Sjaakie93 schreef:

Hoi Ingrid. Fijne dag vandaag en succes op het forum!

Hoi Sjaakie,

Dankjewel voor je welkom. Jij ook een fijne dag.
welkom Ingrid en veel succes op het forum

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P