SNS

'Je suis Charlie'

• 7 januari 2015
  • 23 Reacties
  • 3326 Keer bekeken

'Je suis Charlie'

23 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Moi aussi.
Badge +1
Daar sluit ik me bij aan. Vreselijk dat er mensen zijn die in staat zijn om zoveel leed te veroorzaken. Ik hoop dat de verantwoordelijken snel gepakt worden.
Reputatie 4
Badge +1
Nous sommes tous Charlie
Het is inderdaad verschrikkelijk wat er is gebeurd.
In mijn optiek moet 'de' islamitische wereld zich veel meer en opener uitspreken dat dit niet kan en mag.
Vooral in moskeeën moeten de imams veel meer en vaker oproepen dat dit soort geweld niets oplost.
De 'ommekeer' in het denken van de fanatici moet van binnenuit komen.
Naar buitenstaanders zoals wij westerlingen, luisteren ze al toch niet. (Wij zijn immers de vijand).

Waarschijnlijk zullen we (helaas) nog generaties hiermee te maken houden.
Kijk uit!!
Niet alleen binnen de Islam zijn fanatici die heeeeeel :mad:erg ver gaan. Er zijn meerdere "richtingen". Laat de (mensen met het Islam geloof) Islam met rust en pakt de fanatici aan. Waar die dan ook wegkomen!! En ja, ook bij Islam gelovigen zijn fanatici.
Groet,
Ben 🆒
Kijk uit!!
Niet alleen binnen de Islam zijn fanatici die heeeeeel :mad:erg ver gaan. Er zijn meerdere "richtingen". Laat de (mensen met het Islam geloof) Islam met rust en pakt de fanatici aan. Waar die dan ook wegkomen!! En ja, ook bij Islam gelovigen zijn fanatici.
Groet,
Ben 🆒

Ben, dat klopt dat er meer fanatici te vinden zijn dan alleen onder de moslims. Maar het zijn niet de mensen uit de Bible-gordel die dit soort aanslagen plegen!
En veelal gebeurt het wel onder het mom van 'het' geloof, maar ondertussen gaat het vaak meer om macht, macht en nog eens macht  en dan geld, en andere aardse geneugten. Van mij mag eenieder geloven wat ie wil, maar leg een ander dat niet op. Per slot van rekening is geloven een persoonlijke zaak, dacht ik zo............
Badge
Kijk uit!!
Groet,
Ben 🆒

Ben, mee eens. Overigens onder alle groeperingen tref je fundamentalistisch gedrag aan waarbij de menselijke normen en waarden overschreden worden. En dat moet aangepakt worden bij welke religie of andere groepssamenstelling dit ook voorkomt. Zelf ben ik in heel veel islamitische landen geweest en heb daar heel veel vrienden gekregen. En heb er nog steeds velen uit die periode. Ik vind het dan ook fijn om te zien hoe ook vandaag de dag mijn familieleden in deze landen heel goed en uitermate gastvrij ontvangen worden. Daar kan menig volk wat van leren. Ook zij keuren het fundamentalistische gedrag sterk af. We mogen nooit de totale groepen verantwoordelijk stellen voor het gedrag van de fundamentalisten.
En Jan ook mee eens geloven is persoonlijk maar mag ook niet leiden tot fundamentalistisch gedrag en het maken van eigen wetten en beperkingen uit naam van het geloof asl daarmee normen en waarden overschreden worden. Waarbij met name discriminatie een voorbeeld is wat nog te veel voorkomt.

Groet

Carel
'Je suis Charlie'

Afschuwelijk wat er is gebeurd!
Hopelijk komt uit deze verschrikkelijke daad, het goede voort dat alle mensen zic, ongeacht religie, zich verenigen om dit kwaad uit te bannen!
Dalai Lama;
If we were to think of other people as our human brothers and sisters, there’d be no room for quarrelling or killing each other.
Toch?
Groet,
Ben 🆒
Dalai Lama;
If we were to think of other people as our human brothers and sisters, there’d be no room for quarrelling or killing each other.
Toch?
Groet,
Ben 🆒

Voor velen zit het probleem al in het vijfde woord van je quote, "think" en komen ze aan de rest al niet meer toe.
Ook 'wij' kennen een toepasselijk gezegde: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Badge +1
Je n'est pas Charlie
Je n'est pas Charlie

et pourquois?
Badge +1
Je n'est pas Charlie

et pourquois?

1: Gewoon omdat het om de vrije meningsuiting gaat.
2: Ik heb de afgelopen jaren niet veel demonstaties gezien tegen het vermoorden van grote groepen in Syrië, Irak, Nigeria.
3: Heb altijd het onderscheid tussen 'economische vluchtelingen' (niets voor in je mond) en politieke vluchtelingen' (je had gewoon je mond dicht kunnen houden) kunstmatig en onrechtvaardig gevonden.
1: Gewoon omdat het om de vrije meningsuiting gaat.
2: Ik heb de afgelopen jaren niet veel demonstaties gezien tegen het vermoorden van grote groepen in Syrië, Irak, Nigeria.
3: Heb altijd het onderscheid tussen 'economische vluchtelingen' (niets voor in je mond) en politieke vluchtelingen' (je had gewoon je mond dicht kunnen houden) kunstmatig en onrechtvaardig gevonden.

Stel dat de meeste Chinezen het niet eens zijn met hun regering.  Dan kunnen wij hier 3 miljard mensen gaan opvangen??? Dacht het niet.
Opvang zou mogelijk in hun eigen 'regio' moeten plaats vinden.
Rechtvaardiger verdeling van de rijkdom, wereldhandel, grondstoffen enz., zou al veel oplossen. Veel hangt daar mee samen. 
Neem "onvrede" weg en je krijgt "vrede".
Groet,
Ben 🆒
PS Mensen "vergeten" graag dat we "gewoon" dieren zijn. Mijn hond wil naar de buren als daar wel te eten is en het ook nog eens gezelliger is. Wij toch ook?
Reputatie 2
Badge
[
Stel dat de meeste Chinezen het niet eens zijn met hun regering.  Dan kunnen wij hier 3 miljard mensen gaan opvangen??? Dacht het niet.

Opvang in eigen regio. Dat lijkt me ook een goed idee. Misschien moeten we dat aan Turkije voorstellen. Of aan Libanon. Of aan Pakistan.
[

Opvang in eigen regio. Dat lijkt me ook een goed idee. Misschien moeten we dat aan Turkije voorstellen. Of aan Libanon. Of aan Pakistan.

Volgens mij zijn daar al heeeeeel veel vluchtelingen. Bovendien zijn het ook niet echt rijke landen. 
Bovendien zie je hier hoe mensen reageren indien er "buren" komen. Hoe gaat het hier met Polen, Turken, Spanjaarden enz.? 
Het zou heeel mooi zijn als we een wereldvredesmacht op de poten konden zetten. Maar ja, wie wil daarin? Ik ook liever niet.
Tsja-
Prettig weekend verder.
Groet,
Ben 🆒
Volgens mij zijn daar al heeeeeel veel vluchtelingen. Bovendien zijn het ook niet echt rijke landen.

a) de vluchtelingen komen meestal al uit die buurt, dus dat is minder onbekend dan bv. West Europa
b) in de regio is i.h.a. veel meer ruimte dan in Nederland
c) wij, als Westen, zullen daar dus ruim voor moeten betalen

Of we betalen voor opvang daar in de regio, of we betalen voor opvang in Nederland. De eerste optie lijkt mij voor iedereen het gunstigste.
Reputatie 2
Badge

a) de vluchtelingen komen meestal al uit die buurt, dus dat is minder onbekend dan bv. West Europa

Of we betalen voor opvang daar in de regio, of we betalen voor opvang in Nederland. De eerste optie lijkt mij voor iedereen het gunstigste.

Naar schatting zijn 7,6 miljoen Syriërs binnen eigen landsgrenzen op de vlucht. Miljoenen anderen zijn de grens met buurlanden overgestoken op zoek naar veiligheid. Volgens UNHCR verblijven begin december 2014 meer dan 3,2 miljoen Syriërs in Turkije, Libanon, Irak, Jordanië en Noord-Afrika.

https://www.vluchteling.nl/Landen-en-Themas/Syrie.aspx

En dan doet Nederland moeilijk over 500 vluchtelingen en komen met het idee dat vluchtelingen maar in de regio moeten worden opgevangen.
Ik schaam me eerlijk gezegd een beetje.

Pakistan heeft het trouwens niet veel beter met vluchtelingen uit onder ander Afghanistan.

Ik vind eigenlijk alleen C acceptabel. A is als mijn voorbeeld, bij je buren op de vlucht zijn is ook niet makkelijk (voor beide partijen) en B Tsja, het blijkt telkens weer dat dit eigenlijk een non argument is, er is hier evt. plaats (maar ik vind at ook nauwelijks zinvol).
Je laatste zin vind ik eigenlijk ook niet echt wat (het zal moeten ter overbrugging) Eigenlijk moeten we daar dezelfde welvaart / economie laten ontstaan als hier. Het westen heeft z´n markt echter flink afgeschermd. Daar moet dus wat veranderen.
Groet,
Ben 🆒

Naar schatting zijn 7,6 miljoen Syriërs binnen eigen landsgrenzen op de vlucht. Miljoenen anderen zijn de grens met buurlanden overgestoken op zoek naar veiligheid. Volgens UNHCR verblijven begin december 2014 meer dan 3,2 miljoen Syriërs in Turkije, Libanon, Irak, Jordanië en Noord-Afrika.

https://www.vluchteling.nl/Landen-en-Themas/Syrie.aspx

En dan doet Nederland moeilijk over 500 vluchtelingen en komen met het idee dat vluchtelingen maar in de regio moeten worden opgevangen.
Ik schaam me eerlijk gezegd een beetje.

Pakistan heeft het trouwens niet veel beter met vluchtelingen uit onder ander Afghanistan.

Vluchten is eigenlijk de slechtste optie voor als er problemen in een land zijn. Het resulteerd in "ontheemden". Ze naar NL is een schijnoplossing, de vluchteling, maar ook het land / regio van herkomst niet mee geholpen is.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge

Vluchten is eigenlijk de slechtste optie voor als er problemen in een land zijn. Het resulteerd in "ontheemden". Ze naar NL is een schijnoplossing, de vluchteling, maar ook het land / regio van herkomst niet mee geholpen is.
Groet,
Ben 🆒
[/quote]

Vluchten is vaak de enige oplossing om in leven te blijven. Dat geldt voor de mensen uit Syrie, grote groepen Afghanen en de Yetzis uit Irak. Of de mensen in Azerbeidzjan waarvan een miljoen hun dorpen hebben moeten verlaten omdat daar de Armeniers zitten die daar alles met de grond gelijk hebben gemaakt.

Als er trouwens iemand is die bezig is om die mensen zoveel mogelijk "daar" te houden dan ben ik het wel. Ik leen regelmatig via Kiva (www.kiva.org) aan mensen die eigen bedrijven en/of boerderijen enz hebben die op die manier een leven kunnen opbouwen. Daar zitten ook veel (interne) vluchtelingen tussen die ergens anders opnieuw moeten beginnen. Zo heb ik een keer geleend aan iemand die dat voor de tweede keer deed.

En mensen zouden hier een stuk minder ontheemd zijn als we ze wat beter zouden opvangen. Als mijn bijvoorbeeld mocht werken in plaats van 3 jaar of meer duimen te draaien ergens in een kamp in nergenshuizen.

Vluchten is vaak de enige oplossing om in leven te blijven. Dat geldt voor de mensen uit Syrie, grote groepen Afghanen en de Yetzis uit Irak. Of de mensen in Azerbeidzjan waarvan een miljoen hun dorpen hebben moeten verlaten omdat daar de Armeniers zitten die daar alles met de grond gelijk hebben gemaakt.

Als er trouwens iemand is die bezig is om die mensen zoveel mogelijk "daar" te houden dan ben ik het wel. Ik leen regelmatig via Kiva (www.kiva.org) aan mensen die eigen bedrijven en/of boerderijen enz hebben die op die manier een leven kunnen opbouwen. Daar zitten ook veel (interne) vluchtelingen tussen die ergens anders opnieuw moeten beginnen. Zo heb ik een keer geleend aan iemand die dat voor de tweede keer deed.

En mensen zouden hier een stuk minder ontheemd zijn als we ze wat beter zouden opvangen. Als mijn bijvoorbeeld mocht werken in plaats van 3 jaar of meer duimen te draaien ergens in een kamp in nergenshuizen.

Hoi Eva, ik denk dat we het niet zo oneens zijn. Natuurlijk moet je wegwezen als je bedreigd wordt. 
Maar ik zou graag een stap verder willen. Ten eerste benoemen waar werkelijk problemen liggen (wereld politiek, handel, verdeeldheid rijkdom) en dan ter plaatse een veilige plek, voldoende voedsel en scholing voor alle mensen regelen. 
In mijn jeugdjaren (al weer even terug) was ik erg verbaasd dat er "honger" op de wereld was. Wij hadden hier toch ook, dus moesten we delen. Eigenlijk zijn we nog nauwelijks een stap verder. Treurig.
Met "ontheemd" bedoelde ik; weg van eigen "huis en haard", familie en vrienden, kortom weg van "thuis". En hoe goed je ze hier ook opvangt, dat is niet te vervangen. En als ze hier toch zijn en terecht (volgens de regels (die erg streng zijn)) zich hier melden, dan moet je ze ook zo snel mogelijk een "normaal" leven bieden en niet eerst jaren met burocratie bezig zijn. (is volgens mij een spelletje om ze te "ontmoedigen"). 
Ik meen dat Duitsland vorig jaar 200.000 vluchtelijngen heeft opgevangen (daarnaast is men nog steeds bezig het oude "oost Duitsland" in onze moderne tijd te brengen).
En tot slot; niet elke "vluchteling" is een vluchteling (ik wil het toch zeggen, ondanks dat deze opmerking direct zal worden misbruikt; "Zie je wel!")
Groet,
Ben 🆒
PS Helaas hoor ik weinig mensen over bijv. de Indianen, Tibetanen enz. enz.  Dit is geen verwijt, maar eerder een constatering. We hebben helaas ook op dit vlak last van "hypes" (zou niet moeten mogen).

Reageer