SNS

Lou Reed

• 28 oktober 2013
  • 4 Reacties
  • 1889 Keer bekeken

"Eens gaan we allemaal".
Wat een statement!
Soms gaat het echter over wel heel bijzondere mensen. Lou Reed is er voor mij zo een!
Voor velen zullen zijn "creatieve uitingen" niet zo (h)erkenbaar zijn (bijv. zijn muziek is niet altijd even makkelijk te volgen). Maar het staat vast dat hij is zijn leven een zeer belangrijke invloed heeft gehad op de ontwikkeling van "de" muziek, op vele muziekanten en last but not least; op vele luisteraars.
Mooie (troost) is dat zijn muziek er wel gewoon blijft.
Natuurlijk zou ik hier iedereen willen wijzen op dit of dat nummer. Maar het zijn er zoveel die ik "mooi" vind!
Laat ik volstaan met 2 lijstjes van een ander, kijk, luister en bewonder eens hier en hier!
Groet,
Ben :(

4 reacties

Van af mijn vijftien al fan van Lou, wat een mooie LP toendertijd....Rock and Rol Animal en dan dat contrast met Coney Island Baby.
Ik blijf het fantastisch muziek vinden en ben nu 53
Van af mijn vijftien al fan van Lou, wat een mooie LP toendertijd....Rock and Rol Animal en dan dat contrast met Coney Island Baby.
Ik blijf het fantastisch muziek vinden en ben nu 53

Leuk dat je reageert. 
Ik doe al zo´n 10jaar langer mee. Ik vond de muziek van hem (Velvet) toen te moeilijk/zwaar. Later ben ik wat meer de lagen / diepgang van de muziek gaan ontdekken (zoals met zoveel (muziek). Wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen :)).
Ik ben wel een heel brede liefhebber van muziek. Ik zag vanavond Livinia Meijer (harp). Prachtig! Komt ook door het enthousiasme van de brenger natuurlijk, maar toch, harp!
Groet,
Ben 🆒
PS We hebben nog meer; bijv. Tom Waits (in "Rock And Roll Hall of Fame").
Badge +1
Hallo Ben & Dirknorder,

Altijd weer even slikken als er een grootheid heengaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat zijn muziek een beetje voor mijn tijd was 😮. Toen ik via Ben's linkje echter bij het nummer 'Perfect day' terecht kwam, moest ik dit herzien; prachtig nummer.

@Dirknorder Overigens van harte welkom op SNS Community 🙂. Word je al een beetje wegwijs hier? Had je het topic 'Nieuw? Lees dit eerst' ook al gezien?

Corona tijd, nadenk tijd!

Me voorgenomen om me extra in te houden om anderen “de maat” te nemen en om een stapje extra te zetten evt. anderen op weg te helpen. Het eerste schaap …… enz.

Bij dit nadenken kwam ik dit onderwerp weer tegen, de moeite waard dit eens te “bumpen” (met dank aan Kees??)

Groet,

Ben 

Reageer