Mag die "Typische Nederlander" svp van TV af?

• Aan het opstarten
  • 1 reactie
Ik vind hem net zo stomvervelend als die gozer van de Telfort reclames....

14 Reacties

Reputatie 2
Als het beleid is van de SNS om van BN-ers af te stappen op TN-ers, dan is het nu wel zo langzamerhand tijd om die 'kop' in te ruilen voor een andere TN-(st)er (bij voorkeur een vrouw lijkt me gezien alle discussies over de positie van de vrouw). De houdbaarheid van een TN-er is namelijk beperkt en gaat al snel over in de positie van een BN-er.

Als de SNS zich wil profileren dat lijkt me een TN-ster heel goed, door telkens aan te sluiten bij het rolmodel van de X-er als financiƫle regelaar doet de SNS geen goede job, blijkbaar is het te lastig bij de SNS voor de X-sters....
Hoi Sabouma,

Wat vind je zo vervelend aan Bart? Ik vraag intern om meer informatie en kom er bij jou en eRik19 op terug.
volgens mij is het een beleid (van reclamemakers) om reclames irritant te maken omdat ze zo beter blijven hangen.... en dat werkt zo te zien.
De zogenaamde TN'er blijft bij totaal niet in mijn geheugen zitten. Het vreemde is dat de slogan "Ik ga bij Japie eten " dat wel doet , zelfs nu nog na al die jaren. Het is aan de reclamewereld om te snappen hoe dit werkt.
Om het nog ingewikkelder aan te geven, bij mij is het weer wat anders.
Verschillende mensen, verschillend geheugen.
Reputatie 1
Het probleem bij mij is dat ik bij verreweg de meeste spotjes al irritaties voel opkomen als ik ze voor de tweede of derde keer zie. De verrassing is er dan af, en dat is het enige leuke aan reclame.
Gelukkig zie ik niet veel reclame in de vorm van filmpjes, dus het duurt bij mij langer dan bij een fanatiek TV-kijker of zo.
Jammer dat niet iedereen de reclame even leuk vindt. Gelukkig krijgen we ook veel positieve reacties, zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Bart is de hoofdpersoon in de commercials, maar de vrouwen zijn ook heel goed vertegenwoordigd. Het reclameconcept blijven we door ontwikkelen. Zo kunnen ook de dames, Ellen en dochters Anouk en Lisa, uit het gezin soms een prominentere rol krijgen. Als je goed kijkt, zie je ook dat de vrouwen krachtig neer worden gezet naast de Typische Bart.
Ik heb af en toe het idee, dat de meeste reclamemakers het Nederlandse volk als simpele, onderontwikkelde mensen beschouwd. Er wordt me toch een hoeveelheid dommigheid en onjuistheid over je uitgestort.... Daar moet toch de meest eenvoudige kijker wel door heen kijken? Of zie ik dat nou verkeerd. De reclametijd geeft je mooi de gelegenheid om even af te wassen of andere dingen te doen.
Reputatie 2
Veel merken maken reclame door overdrijving, suggereren verbanden en maskeren die weer door dure woorden of connotaties. Wat feitelijk neerkomt op pertinente leugens. Dus ik neem geen enkele reclame uiting serieus en kijk daarom bijna nooit.
Reclame blok is tijd om andere dingen te doen zoals je zegt. Ik denk dat ik de SNS reclame tot nu toe maar 1x gezien heb (helaas wel die storende banner als je naar sns.nl gaat).
Natuurlijk zijn de personages in een reclame bijna karikaturaal en zwaar aangezet. Er moet in de korte tijd iets worden overgebracht. Dat moet niet te subtiel en genuanceerd gebeuren, anders beklijft een boodschap niet. Op zich heb ik er nog wel lol in (als ik de rust vind een reclameblok uit te zitten).

Die telfort reclames vind ik trouwens wel leuk, juist door het absurdisme en het doorgetrokken zijn hiervan in alle details van de filmpjes. Ik vermoed dat de SNS reclames op de telfort en jumbo leest zijn geschoeid. Wel blijven die SNS reclames nog iets minder hangen dan de andere twee. Op zich heb ik wel lol in het zien hoe die boodschap in die filmpje in alle details zijn doorgetrokken. Maar ik kijk blijkbaar te weinig reclames want zeker die SNS reclames heb ik op zijn best maar schetsmatig in mijn hoofd.
Ik ben het helemaal eens met eRik19. Ja, en die banner: kennelijk moet de SNS bij zijn eigen klanten ook nog reclame maken. De zin hiervan ontgaat mij. Maar dat zal wel aan mijn simpelheid liggen. Volgens mij is is de beste reclame voor een bank de service en aandacht voor zijn klanten en de rente vergoeding. En geen gedoe met belachelijke salarissen. Daar heb dergelijke ongein echt niet voor nodig.
Waarom zegt de typische nederlander niet dat hij al 20 jaar een verpande levensverzekering heeft aan zijn spaarhypotheekvan 100 euro.
En nu gebeld is door de sns dat dit naar 50 euro kan.
Zo heb je nog eens wat aan een bank.
Zie kassa!!l
Laatste uitzending.
Helaas werkt de bank alleen naar zich zelf toe,zoals altijd.
Hoi Basjorispoes123,

Ik merk dat je vragen hebt over de premie van je levensverzekering. Daarom heb ik zojuist mijn hulp aangeboden in het topic dat je bent gestart. Stuur je je gegevens? Dan help ik je verder.
Reputatie 1
eRik19 schreef:

Ik denk dat ik de SNS reclame tot nu toe maar 1x gezien heb (helaas wel die storende banner als je naar sns.nl gaat).

Ik heb hem ook 1x gezien, in de preview tijdens de Klantenraad.
In het "echie" ben ik hem nog niet tegengekomen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)