SNS

Mobiel bankieren

• 6 december 2010
  • 0 Reacties
  • 9889 Keer bekeken

Vanaf 15 november kun je ook op je mobiele telefoon internetbankieren. Via www.snsbank.nl/mobiel kun je voortaan je bankzaken op je GSM regelen. In een vroeg stadium mocht ik alvast de site uitproberen. Dat is een van de leuke dingen als je op een helpdesk werkt. Je kunt daadwerkelijk iets bijdragen aan onze diensten.

Nu heb ik een aantal weken geleden een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft met internet. Niet speciaal voor onze site natuurlijk maar dat was wel een leuke bijkomstigheid. Zo zat ik in de avond thuis op de bank heel geheimzinnig te testen. Want dit wordt door een selecte groep collega?s gedaan die ook klant zijn. Het is wel lastig natuurlijk. Ik heb een goed huwelijk en doe niet aan geheimen.

Ik ben dan ook blij dat ik nu niet meer geheimzinnig hoef te doen. Want we hebben een prachtige mobiele site, geen aparte app want we zijn ons ervan bewust dat er steeds meer android toestellen in omloop komen, die erg makkelijk en handig functioneren. De verschillen met de eerste testversie die ik kreeg te zien zijn minimaal. Een aantal schoonheidsfoutjes zijn verbeterd. Het scherm is nu nog duidelijker weergegeven en het werkt als een trein.

Het bracht me wel een beetje terug naar vorig jaar. Toen werd in november MijnSNS gelanceerd. Een maand ervoor mocht ik bij onze IT afdeling op bezoek om te testen. In eerste instantie kijk je hoe de site er uit gaat zien en dan gelijk aan de slag. Zou dit kunnen, hoe snel wen je aan nieuwe functies en natuurlijk, zouden andere klanten net zo enthousiast zijn?

Zeker de vraag wat de klanten ervan gaan vinden is belangrijk. Ik spreek dagelijks klanten en des te beter de site werkt des te leuker de gesprekken zijn. Het zorgt ervoor dat ik tijdens het testen nog kritischer kijk naar alle functies. En natuurlijk ook naar de keuzes die er gemaakt worden. Kan ik dit wel goed verklaren aan de klant?

Nu is het dus wachten op de eerste reacties. En dat is minstens zo spannend als het testen zelf. Want uiteindelijk gaat het om de klant.

0 reacties

Geen reactie

Reageer