SNS

Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!

• 17 januari 2012
  • 737 Reacties
  • 73661 Keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

737 reacties

@Ferd,
Dank je wel.
Valt mij op dat de sfeer hier beduidend anders is dan bij ING, waar ik ook ooit eens heb geprobeerd iets zinnigs bij te dragen.
Voel me ook ietwat overweldigd door de bank-inhoudelijke kennis van sommigen van de aanwezigen.
Goedemorgen Hillie,

Wat leuk om te lezen dat jullie zijn overgestapt naar SNS en dat je je meteen hebt aangemeld voor de community. Het is altijd leuk om nieuwe leden te verwelkomen. Ik ben benieuwd welke onderwerpen je aanspreken en schroom vooral niet om je mening te geven 🙂
Reputatie 2
Badge
Valt mij op dat de sfeer hier beduidend anders is dan bij ING, waar ik ook ooit eens heb geprobeerd iets zinnigs bij te dragen.Dit interpreteer ik als een positieve opmerking naar het SNS forum toe🆒. Kan je die opmerking wat duiden, wat voor verschil zie je vooral?

De aantallen bezoekers zijn op dit forum wat kleiner vergeleken bij hele grote banken of providers (even mijn referentiekader), maar in tegenstelling tot ING stelt SNS nog wel belang in het actief houden van haar community. Wel is wel een verschuiving te zien naar platformen als Facebook en Twitter.

Naar mijn persoonlijke mening is een web community niet zomaar uitwisselbaar met een vraag-antwoord hub op Facebook of Twitter. Daarvoor verschillen ze teveel van rol. We kunnen dus een gokje wagen om in te schatten wanneer ING haar community weer gaat reanimeren. Mijn vermoeden is dat daar een management-varkenscyclus overheen moet gaan om dat zonder gezichtsverlies te kunnen doen. Ik geef het dus een jaar of 2 a 3. Misschien sneller wanneer ING het contract met haar huidige topman wegens een aanhoudend gebrek aan sociale intelligentie bij deze persoon vervroegd beëindigd.
Reputatie 2
Badge +3
Hi! Met veel plezier stel ik mezelf aan je voor, mijn naam is Evelyn en ik woon in Leiden. Na mijn loopbaan bij (onder andere) Fortis Bank Communicatie en V&D Webcare werk ik sinds kort voor SNS in Utrecht. Net zoals enkele andere collega's zal ik regelmatig tips en informatie delen en mensen met vragen en/of opmerkingen persoonlijk helpen. Met andere woorden: ik heb een droombaan! In mijn vrije tijd ben ik een sportief typje, ik ga regelmatig naar de sportschool en geniet het meest van cardiotrainingen lessen zoals Steps en Zumba. Tot zover & tot snel!
Welkom Evelyn,
Bekende basis: mijn roots liggen ook in Leiden. Ik kom er nog wel eens omdat mijn vader er nog steeds woont. Maar de herkenning van de binnenstad is er toch niet meer, want in 42 jaar is er uiteraard gigantisch veel veranderd.
Maar ik voel me nog steeds een beetje Leidenaar.
Evelyn welkom! Mooi om te lezen dat je veel ervaring meeneemt. Kom je Marijke vervangen of ligt er meer in het verschiet voor jou (de rol van community manager staat volgens mij ook nog steeds open).
Je woont in een mooie stad, waar ik af en toe kwam omdat mijn dochter daar studeerde.

Op een goede samenwerking!

@Koos, nooit aan je accent je afkomst gemerkt.
Tja, mijn zangcapaciteiten zijn beperkt...
Reputatie 2
Badge +3
Leuk heren Toppers!
Hartelijk dank voor het warme welkom @Koos & @eRik19. Marijke is uniek en natuurlijk niet te vervangen 😳 maar ik verheug me op nuttige gesprekken en het delen van boeiende informatie met alle leden van de community 😃 We spreken elkaar, groet! Evelyn
Hallo Evelyn,
ik ben zo blij dat ik je hier zien
ik weet niet waaraan ik dat verdien
maar ik ben blij dat ik je hier zien
-----:?
Gelukkig horen jullie mijn "zang" niet (mijn vrouw zei op te houden):D .
Welkom Evelyn, maak er wat van, pak je kansen.
Groet,
Ben 🆒
PS Leiden? Heb er niet zoveel mee, moet van een vriendin soms hele verhalen horen over "Leidens verzet" oid en het eten dan. :?
Hallo. Ik ben Drieske, vader van 2 tienerdochters. Oud motorcoureur 125cc en sedert 2015 gepensioneerd trucker met 7.1 miljoen km's onder de voeten. Ik heb bewust onlangs mijn groot rijbewijs niet verlengd omdat ik definitief een punt wilde zetten. Goed gedaan want men schreeuwt nu om truckers dus ik kan niet meer in de verleiding komen. Punt is punt. Heb ik jaren met mijn truck het milieu belast, thans ben ik vriendelijker bezig. Ik berijd namelijk een NIU E-scooter en draag bij aan de verbetering van de luchtkwaliteit in mijn woonplaats. Wat muziek betreft ben ik een fan van Paul Rodgers bekend als zanger van o.a. Free, Bad Company, The Law, The Firm en de laatste jaren als zanger van Queen op wereldtournee geweest.
Reputatie 1
@Evelyn,
Nog maar twee weken actief als moderator en nu al zo veel nieuwe items gelanceerd. Dat belooft wat! Hopelijk geeft het weer wat meer dynamiek in de community. Nu nog even opgenomen worden in het rijtje van moderators aan de rechterkant van deze pagina. En natuurlijk heel veel succes in je nieuwe baan!
Reputatie 2
Badge +3
Hopelijk geeft het weer wat meer dynamiek in de community. En natuurlijk heel veel succes in je nieuwe baan!

Hallo @JanStel,

Hartelijk dank voor je enthousiaste bericht, dat aardig van je. Ik heb het erg naar mijn zin bij SNS en door alle reacties en gesprekken voel ik me nu al thuis 🙂
@Evelyn,
Je bent inmiddels één van de meest actieve moderatoren op de community, maar je staat nog steeds niet in het team vermeld, voor zover ik het kan zien. Tel je nog niet mee? 😃
Reputatie 2
Badge +3
@Evelyn, tel je nog niet mee? :D

Hoi @Koos,

Ach, zo'n aardig bericht raakt me, dankjewel voor je attente reactie. We hebben aan 'de achterkant' mijn rol veranderd naar moderator. Als het goed is kom ik nu ook tussen mijn collega's te staan, we houden het in de gaten!
Ik ben Marcel, sinds 1 juni 2016 (2 maanden onderbreking juni en juli 2018) in dienst bij de Volksbank in Geleen als hypotheek-acceptant bespreekdesk voor de labels BLG Wonen, SNS, Regiobank en ASN. Voordat ik bij de Volksbank in dienst kwam, heb ik 20 jaar als hypotheekadviseur gewerkt.

Samen met mijn collega's bekijken we iedere hypotheekaanvraag en geven we antwoord op de vraag: 'past de gevraagde hypotheek bij de persoonlijke situatie van de aanvrager(s)?' En soms is het antwoord nee. Dat doen we niet om de aanvragers te pesten, maar om hen te behoeden voor (toekomstige) financiële problemen.

Mijn persoonlijke mening is, dat er aan het einde van de maand geld over moet zijn om met het gezin leuke dingen te kunnen blijven doen en niet, dat er aan het einde van het geld nog een stuk maand over is.

Ik ben bijna 30 jaar gelukkig getrouwd en heb 2 volwassen zonen. Ik geniet op verschillende manieren van het leven; met plezier naar kantoor in Geleen, lekker uit eten, weekendjes weg, toeren met de motor (Eiffel en Ardennen) of gewoon lekker Netflixen.
Ik ben Marcel, sinds 1 juni 2016 (2 maanden onderbreking juni en juli 2018) in dienst bij de Volksbank in Geleen als hypotheek-acceptant bespreekdesk voor de labels BLG Wonen, SNS, Regiobank en ASN. Voordat ik bij de Volksbank in dienst kwam, heb ik 20 jaar als hypotheekadviseur gewerkt.

Hoi Marcel,
Welkom, leuk dat je je hier even voorstelt.
De community is een vergaarbak over vanalles, hypotheken komen ook vaak op tafel. Communityleden met een beetje kennis van zaken zijn dan natuurlijk zeer welkom. Schroom dus vooral niet om zo af en toe je kennis in te brengen (natuurlijk geen persoonlijk advies, maar algemene kennis).
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge
Hoi Marcel, welkom op het forum.

Zoals BigBen ook al aangaf gaan hypotheken op dit forum ook nog wel eens over het toetsenbord. Dat is niet zo gek. Voor veel SNS klanten is een hypotheek op afstand het spannendste product dat ze bij SNS zullen afnemen.

Het is dus goed om jou erbij te hebben. Ik hoop dat je soms wat tijd kunt vinden en je jezelf in de discussies op het forum kunt mengen.
Reputatie 2
Badge +3
Samen met mijn collega's bekijken we iedere hypotheekaanvraag en geven we antwoord op de vraag: 'past de gevraagde hypotheek bij de persoonlijke situatie van de aanvrager(s)?' En soms is het antwoord nee. Dat doen we niet om de aanvragers te pesten, maar om hen te behoeden voor (toekomstige) financiële problemen. Mijn persoonlijke mening is, dat er aan het einde van de maand geld over moet zijn om met het gezin leuke dingen te kunnen blijven doen en niet, dat er aan het einde van het geld nog een stuk maand over is. Ik ben bijna 30 jaar gelukkig getrouwd en heb 2 volwassen zonen. Ik geniet op verschillende manieren van het leven; met plezier naar kantoor in Geleen, lekker uit eten, weekendjes weg, toeren met de motor (Eiffel en Ardennen) of gewoon lekker Netflixen.

Hoi goedemorgen @MarcelLamers,

Welkom! Goed om te zien dat je door andere leden al warm ontvangen bent. Ik vind het erg fijn vind dat je je hebt aangemeld bij de community. Ik lees dat je niet alleen een zeer deskundige collega bent maar ook een levensgenieter pur sang 🙂
Met veel belangstelling kijk ik uit naar jouw blik op zaken en wens je een fijne werkdag.
Ook ik stel me graag even voor. Mijn naam is Monique van der Ploeg, 34 jaar oud. Ik werk sinds januari 2009 bij SNS in diverse ‘klantcontact’ functies. Sinds anderhalf jaar help ik onze klanten en andere belangstellenden ook via Webcare. 
Ik woon samen met mijn man, dochter van 5 jaar en zoon van 2 jaar in Groningen. In mijn vrije tijd sport ik graag; zo ben ik keepster van een zaalvoetbalteam en boks ik 2 keer in de week. Verder staan natuurlijk gezellige avondjes met vriendinnen en leuke uitjes met het gezin hoog op mijn lijst.

Als lid van het webcareteam hoop ik samen met jullie de community tot een succes te maken 😃
Reputatie 2
Badge
Hoi Monique, welkom namens een van bezoekers van de community. Je sportiviteitsindex ga ik niet trachten te evenaren. Sporten doe ik omdat het nodig is voor mijn lijf (krijg met mijn vijftigplus de sanctie van onvoldoende sporten vlot gepresenteerd). Misschien geloof je het niet, het zal wel een persoonlijk ding zijn, maar tijdens sporten verveel ik me eigenlijk behoorlijk.

Meestal leid ik mijzelf wat af door iets te overdenken, dan gaat de tijd wat sneller. Het zal wel te maken hebben met dat ik geen teamsporten doe, teveel commitment en te weinig vrijheid. Stiekem benijd ik je wel dat je er zoveel lol aan beleeft, dat maakt sporten een stuk makkelijker en vanzelfsprekender.

Om sporten strategisch te ontwijken bouw ik in mijn dagelijks leven zoveel mogelijk beweging in, mijd de auto, reis veel met OV, en pak trappen waar het kan, en dan bedoel ik geen roltrappen.

We zullen maar zeggen:$, goed dat er verschillen zijn. In de gezellige avondjes hebben we in ieder geval een gemeenschappelijkheid (zo ook met de meeste communitybezoekers verwacht ik).

Succes met opstarten, en we komen elkaar op het forum vast nog wel tegen.
Ha Monique, welkom en een goede tijd gewenst. Je stapt op een mooi moment in met een community die meer content gaat bevatten. Met twee studerende kinderen in Groningen kom ik tegenwoordig zo af en toe naar het noorden van het land. Dus wie weet komen we elkaar niet alleen op het forum tegen.
Hi allemaal!

Bij deze wil ik mezelf ook graag even aan jullie voorstellen: mijn naam is Kim, ik woon in Tilburg en ben onlangs gestart voor SNS in Utrecht. Na o.a. ervaring te hebben opgedaan bij Rijkswaterstaat (VWM) en Rabobank Nederland op het gebied van online communicatie, social en webcare zal ik nu dus hier met enige regelmaat te vinden zijn :)

Verder ben ik gek op series en films kijken, een biosje pakken of lekker uit eten. Voor nu genoeg over mij 😉 ik zeg: tot snel!
Als klant niet tevreden over de dienstverlening van een van de bekende grootbanken kwam ik bij SNS terecht.
Het is even wennen, ik gebruik de functie contant geld storten regelmatig, ben ik inmiddels al een jaar klant bij SNS.
Medewerkers bij de vestigingen geven mij het gevoel dat ik belangrijk ben voor SNS.
Ik wordt vriendelijk en minder afstandelijk te woord gestaan.

Voor een betaling naar mijn rekening had ik de BIC code nodig, sommige buitenlandse banken vragen daar nog steeds om hoewel dat met het IBAN niet meer nodig is.
Het antwoord vond ik op de site van de bank.
Toch maar even aangemeld hier. Eens zien of ik wat bij kan dragen of zelf een advies kan vinden.
Hallo. Ik ben Drieske, vader van 2 tienerdochters. Oud motorcoureur 125cc en sedert 2015 gepensioneerd trucker met 7.1 miljoen km's onder de voeten. Ik heb bewust onlangs mijn groot rijbewijs niet verlengd omdat ik definitief een punt wilde zetten. Goed gedaan want men schreeuwt nu om truckers dus ik kan niet meer in de verleiding komen. Punt is punt.

Je kunt nog steeds opnieuw gaan rijden met iets groots omdat je nog steeds beschikt over een rijvaardigheidsbewijs voor de categorie E.
Je hebt alleen een medische keuring nodig, jaartje wachten tot het CBR de aanvraag verwerkt, en je kunt weer een jaar of vijf aan de slag.
Reputatie 2
Badge +3
Medewerkers bij de vestigingen geven mij het gevoel dat ik belangrijk ben voor SNS. Ik word vriendelijk en minder afstandelijk te woord gestaan.Toch maar even aangemeld hier. Eens zien of ik wat bij kan dragen of zelf een advies kan vinden.

Hoi goedemiddag @PeterPan, wat aardig van je om te laten weten dat je je thuisvoelt bij SNS. Je bent inderdaad belangrijk voor ons en ik hoop dat je met plezier de community bezoekt. We proberen iedereen goed te helpen en soms is de kennis van andere communityleden onmisbaar, dus misschien kun jij in de toekomst ook andere mensen helpen 🙂