SNS

Nieuwe dienst bij het BKR, MijnBKR

• 3 februari 2014
  • 31 Reacties
  • 7489 Keer bekeken

Ik zag dat het BKR een nieuwe dienst aanbied, MijnBKR.

Dit leek mij handig, kan ik eindelijk MIJN gegevens eens zien.
Maar om je aan te melden moet je een bedrag van €7,50 of €12,50 betalen.
https://www.bkr.nl/Gegevens-opvragen2/

Dit is pure geldklopperij, het zijn toch echt MIJN gegevens die ik zou willen weten.
Haha, een digitaal systeem die voor nog geen € 0,25 aan kosten jou gegevens kan laten weergeven ook nog eens geld vragen.
Terwijl elke financiele instantie jou gegevens klakkeloos kan inzien, te erg voor woorden.

31 reacties

idd geldklopperij.... 
Dit soort diensten zouden gewoon gratis moeten zijn.
helemaal mee eens een beetje service zou de banken niet misstaan.
Wietze de Vriesidd geldklopperij....
Dit soort diensten zouden gewoon gratis moeten zijn.
Badge +1
Hoi Wietze, welkom op SNS Community. Leuk je hier te zien. Ik heb jullie discussie over het betaalde Mijn BKR gelezen. Als wij een BKR opvragen, moeten wij hiervoor ook betalen. Voor ons is dit dus ook geen gratis dienst. Je kunt ook altijd je BKR opvragen in een van onze SNS Winkels. De vraag waarom er kosten verbonden zitten aan het opvragen van je BKR, kun je wellicht hier stellen: https://www.bkr.nl/Contact/
Geldklopperij sloeg bij mij eigenlijk op de service van BKR.  
voor een particulier zou het mogelijk zijn/haar status gratis online in te zien. 

En omdat deze toko toch ergens van moet bestaan, is het niet meer dan logisch dat krediet verstrekkers wel kosten betalen.

Kredietverstrekkers kunnen deze kosten weer verwerken in het krediet wat ze verstrekken.
totaal bedrag is 25,20 euro, niet te geloven!!!!!!!!!!!!!!!
Hoi Wietze, welkom op SNS Community. Leuk je hier te zien. Ik heb jullie discussie over het betaalde Mijn BKR gelezen. Als wij een BKR opvragen, moeten wij hiervoor ook betalen. Voor ons is dit dus ook geen gratis dienst. Je kunt ook altijd je BKR opvragen in een van onze SNS Winkels. De vraag waarom er kosten verbonden zitten aan het opvragen van je BKR, kun je wellicht hier stellen: https://www.bkr.nl/Contact/

nou nou nou, het kost via deze site aanvraag 12,50 verzendkosten 12,70 totaal bedrag 25,20, dat is niet wat jullie betalen??????????? Hendrik
Hallo Hendrik,

Ik vind het inderdaad een hoog (totaal)bedrag. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Wij kunnen (en mogen, ook gezien afspraken met het BKR) deze tarieven en kosten niet delen met klanten.
Tenzij er iets verkeerd staat bij het BKR dan moet je hals brekende toeren uithalen om het recht te zetten.
Het BKR verwijst je naar de Financiele instantie die de aanvraag heeft gedaan en viseversa, (De financiele instantie zegt we hebben je er uit gehaald).

Het beste om alles goed bij het BKR te hebben staan is een overlijdensacte aanleveren en een nieuwe naam aannemen 😉
Hoi Sebastiaan,

Ik hoop niet dat dat nodig zal zijn 😃. Mocht je onverhoopt in de 'problemen' komen, dan helpen wij je natuurlijk graag verder.

P.S. het dient dan wel om een SNS-notering te gaan.    
Voor zo ver ik weet heb ik niets verkeerd staan, maar wat ik wil aangeven is dat het volgens de regels heel moeilijk is om bij het BKR je recht te halen.
Hallo Sebastiaan,

Wat bedoel je precies met 'je recht halen'? Als je een foutieve notitie hebt, dan kun je dit aangeven bij de instantie die een melding voor je heeft doorgegeven bij het BKR.
Bij een algemene vraag, bijvoorbeeld over een nieuwe dienst zoals Mijn BKR, kun je rechtstreeks contact opnemen met het BKR (www.bkr.nl).
Hallo Othman,

Stel je voor je heb een foutieve regel in je BKR staan waardoor jou aanstaande financiering niet door dreigt te gaan, en de financiele instantie wil niet meewerken.
Dan kun je dit gerechtelijk aanspannen volgens het BKR. Maar de kosten zijn dan wel voor je zelf als zou blijken dat het BKR toch gelijk zou hebben, terwijl zei dat eigenlijk niet hebben!

Als je door hun algemene voorwaarden leest, dan lees ik dat je wel heel sterk moet staan wil je eventueel je gelijk kunnen halen!

vB: Bij het BKR staat dat ik een Hypotheek heb van €1.000.000 echter heb ik maar een Hypotheek van €100.000. (Dit soort type fouten moet de krediet nemer zelf oplossen (via de kredietgever)).
Hoi Sebastiaan,

Ja, het zou heel vervelend zijn als de financiële instantie niet mee wilt werken. Uiteindelijk moet je hier inderdaad zelf achteraan gaan. Dit lijkt mij verder wel op te lossen met bewijsstukken van het krediet?
Wellicht een idee voor het BKR.

Einmal pro Jahr hat jeder Bürger das Recht, eine kostenlose Schufa-Selbstauskunft anzufordern, um seine dort gespeicherten Daten auf Richtigkeit zu überprüfen. Von diesen hängt schließlich ab, ob beispielsweise ein Kredit gewährt wird oder eine Wohnung gemietet werden kann. Allerdings ist die Option der Selbstauskunft auf der Website der Schufa versteckt. Erfahren Sie hier, wie Sie trotzdem kostenlos an Ihre Daten kommen.

http://www.t-online.de/ratgeber/finanzen/kredit/id_62394750/schufa-selbstauskunft-kostenlos-anfordern-so-geht-s.html
Meld SNS ook aan de zgn. klant dat zij/hij geregistreerd wordt en voor welk bedrag?
Hoi pewe,

We sturen geen bericht wanneer we een lening of kredietlimiet aanmelden bij BKR. Per 1 december 2016 wijzigt BKR haar reglement voor de registratie van kredieten. Klopt het dat je je vraag stelt naar aanleiding van de media-aandacht hierover? Over deze gewijzigde regels informeren we onze klanten per brief, mail en een melding in Mijn SNS. Als je je BKR-gegevens wil opvragen, dan kun je daarvoor terecht op de website van BKR of in een SNS Winkel.
Reputatie 3
Badge +1
Op Basis van de Wet bescherming persoonsgegevens mag je om inzage vragen 'welke persoonsgegevens er van je zijn geregistreerd en voor welke doeleinden die gegevens worden gebruikt.' (art. 35)

Hiervoor mag men max. €4,50 in rekening brengen.

Het zou interessant zijn om te zien wat voor response op een dergelijk verzoek komt en of je daar voldoende info uit kan halen 😉 Als iemand tijd teveel hebt, probeer het een keer haha

zie ook: https://www.bof.nl/2011/05/14/zo-vind-je-uit-wat-providers-met-je-internetverkeer-hebben-gedaan/
Reputatie 3
Badge
@Sanne, hoe kom je aan die € 4.50 als maximum?
Kosten bij BKR (schrik niet),
Klik hier.
Groet,
Ben 🆒
PS Wat zouden ze rekenen om je in te schrijven met een krediet. Ik heb nog nooit een rekening gehad. Wie betaald dat dan? En waarom ook niet de kosten voor 1 uitdraai per jaar bijv.?
Reputatie 3
Badge
Eigenlijk belachelijk voor woorden dat je er zoveel voor moet betalen om je eigen gegevens in te zien. Wil je je gegevens bij de overheid zien (bv. belastingdienst) dan is DigiD voldoende en nu moet ik of naar hen toe of minimaal veel geld betalen! Belachelijk.
Wanneer zullen de ziekenhuizen, dokters, mobiele telefonie aanbieders, internet aanbieders, etc. volgen? Ik vind dat iedereen tenminste eenmaal per jaar recht moet hebben om zijn/haar gegevens in te zien cq. te ontvangen.
Reputatie 3
Badge +1
@Blacktomcat Dat staat zo in de wet. Alleen als het foto's o.i.d. zijn mag meen meer in rekening brengen
@BigBen die gasten zijn niet goed bij: "Versturen naar uw thuisadres kost € 12,70."
Stoppen ze het in een doos met bakstenen, huren ze een koerier in, waar slaat dit op? Een envelop en een postzegel kosten hoogstens een euro...
@Blacktomcat Dat staat zo in de wet. Alleen als het foto's o.i.d. zijn mag meen meer in rekening brengen
@BigBen die gasten zijn niet goed bij: "Versturen naar uw thuisadres kost € 12,70."
Stoppen ze het in een doos met bakstenen, huren ze een koerier in, waar slaat dit op? Een envelop en een postzegel kosten hoogstens een euro...

Via digid zou goed zijn. Per post gaat natuurlijk aangetekend met persoonlijke identificatie.
Maar het ruikt wel naar monopolie positie...
Ik vraag me af of al die instellingen en personen, die gebruik maken van de wet openbaarheid, ook zoveel (of zelfs meer) betalen? Ik verneem regelmatig dat er wachtlijsten (vertragingen) zijn bij het aanvragen, dus zou het een "leuk" melk koetje zijn (of een rem om aanvragen te stoppen?)?
Zondagse rust groet,
Ben 🆒
PS 😳
Ik denk dat ik zelf maar eens geld ga vragen iedere keer als een bedrijf, instelling of overheid gegevens van mij wil hebben. 😉
Ik denk dat ik zelf maar eens geld ga vragen iedere keer als een bedrijf, instelling of overheid gegevens van mij wil hebben. ;)

.
Juist Stefan, thats the spirit!
Groet,
Ben 🆒
PS ik ben bang dat het je nog minder oplevert, dan de rente op je privé en/of spaarrekening :S

Reageer