SNS

NOS: Digitale brievenbus banken geen succes

• 12 oktober 2015
  • 2 Reacties
  • 426 Keer bekeken

Badge +1
  • Oud SNS Medewerker
  • 928 reacties
Vanochtend hoorde ik op de radio dat het banken niet gelukt is om de consumenten ‘massaal’ aan de digitale factuur te krijgen.
Als alternatief voor de acceptgiro is er Finbox, maar dit blijkt niet aan te slaan.

Ik vind het een interessant voorbeeld van: ‘de klant bepaalt’.
Wat zou jij als alternatief willen zien voor de acceptgiro?

Link naar het artikel
.

2 reacties

Ik had bij ING Finbox. Het concept was heel aantrekkelijk, alleen het ging vaak mis bij aanmeldien en ook mis bij de derde partij (bv, ziektekostenverzekering): rekeningen kwamen niet door. Het grote voordeel is dat je als consument beter je saldo kunt doceren op je girale rekening.

De huidige trend is dat 'iedereen' je een automatische incasso door de strot duwt, want met een AC laten ze je 1,00 tot 2,50 extra betalen.
k vind het een interessant voorbeeld van: ‘de klant bepaalt’

Mmmm SNS deed niet mee... Ik vermoed dat de marketing rond dit concept veel te laag is geweest. Veel mensen kennen het gewoon niet (ik gok op 75% tot 80%).

Een collega kende het ook niet, maar die zit bij SNS. Je kunt volgens hem het zelfde bereiken met alerts, en daar is wat voor te zeggen.
Ik ken Finbox niet - ik heb ooit een vooraankondiging van de komst gezien en er vervolgens nooit meer iets van gehoord.

Ik ben blij met de bedrijven die mij een digitale factuur sturen, doorgaans gekoppeld aan de mogelijkheid direct via iDeal te betalen. Want zoals ik al heel vaak heb gezegd: die min of meer verplichte automatische incasso afschaffen zou een veel beter idee zijn.

Zullen we massaal ophouden die toeslag te betalen? Ik doe dat al vaak, en doorgaans met succes. Zelfs al eens gedreigd een lidmaatschap op te zeggen om die reden...

Reageer