SNS

Omgaan met gevoelige informatie

• 6 oktober 2010
  • 0 Reacties
  • 9265 Keer bekeken

Als je bij een bank werkt dan ben je de hele dag bezig met erg gevoelige informatie. In principe ben jij de enige die hoeft te weten hoeveel geld je op je rekening hebt staan. Dat wil nog wel eens lastig zijn als je alleen maar telefonisch contact hebt.

Zo kreeg ik een klant op een ochtend aan de lijn die informatie wilde hebben over een rekening. Ik stelde een aantal controlevragen, dit gebeurt bij elk gesprek, en vond inderdaad gegevens van een klant. Er was alleen een probleem. Ik had een voor mij overduidelijke donkere mannenstem aan de lijn, alleen de gegevens waren van een dame. Dat zijn altijd lastige gesprekken. Ik heb ook netjes aangegeven dat ik met alle respect twijfelde of ik de juiste persoon aan de lijn had. Uiteindelijk heb ik mevrouw, of meneer, doorverbonden met een collega om zeker te zijn dat het niet aan mijn oren lag.

Volgens mijn collega was ik nog niet toe aan een gehoorapparaat.

Het meest bizarre gesprek dat ik ooit gevoerd heb was met een andere klant. De klant belde op om te vragen welke rekening hij had. Dus natuurlijk stelde ik netjes een controlevraag. Zijn geboortedatum wilde ik weten. Ik kreeg het antwoord dat hij die niet had. Je zult begrijpen dat ik sprakeloos was. Nadat ik mezelf had herpakt, besloot ik de vraag anders te stellen. Helaas zonder resultaat. Welke vraag ik ook stelde, meneer had geen geboortedatum, was ook niet geboren en in zijn rijbewijs stond het ook al niet. Zijn paspoort lag thuis dus daar kon hij het ook al niet nakijken. Ik heb dan ook het gesprek op een nette manier afgerond, zonder de persoon die ik aan de lijn had van informatie te voorzien.

Nadat ik de klantgegevens had geraadpleegd, bleek meneer wekelijks te bellen met de vraag welke rekening hij had en of zijn salaris al gestort was. En elke week kreeg meneer het antwoord dat wij telefonisch geen saldo informatie geven.

Veiligheid is erg belangrijk voor SNS Bank. Je weet in ieder geval dat wij er alles aan doen om jouw gegevens priv? te houden. En zo hoort het ook.

0 reacties

Geen reactie

Reageer