SNS

Onze nieuwe tv commercial: 'Seintje' met TN'er Bart

• 24 september 2017
  • 9 Reacties
  • 13025 Keer bekeken

• Oud community manager
  • 67 reacties
Vanaf vanavond op tv maar voor jullie nu al op de community.

Onze nieuwe TV commercial ‘Seintje’ met Bart, geen BN’er maar een TN’er (Typische Nederlander).
Een seintje als het beter kan. Heel normaal.

Bekijk hem nu

9 reacties

Hoi Marc,
dank dat je op zondagavond nog aan ons hebt gedacht.
Wat ik me wel afvraag hoe laat het spotje op TV was? Toen ik dit las om 23.30u stond jouw melding op "4 uur geleden"??
Ik moet zeggen ik voel me totaal niet aangesproken, vooral de "lolbroekerij" stoort mij nogal. Gedraagt de "typische Nederlander" zich echt zo?
Ik vraag me trouwens ook af waarom jullie als medewerkers totaal andere "typische Nederlanders" zoeken.
Kijk eens hier rond of bekijk vooral deze oproep eens.
De afstand tot de "normale Nederlander" en de "Normale SNS klant" is toch wel reuze groot (ik zal het "netjes" verwoorden, "typisch Nederlands" is waarschijnlijk anders)
Groet,
Ben 🆒]
Inderdaad, ook op zondagavond denk ik aan jullie ;-)

De eerste commercial is gisteren rond 20:15 uur uitgezonden. Afhankelijk naar welke zender je kijkt zie deze commercial vaak (of iets minder vaak) voorbij komen.

@BigBen: je plaatst 2 linkjes in jouw comment, deze verwijzen allebei naar de Volksbank. Dit topic gaat over een commercial in het kader van een SNS campagne. Daarom begrijp ik jouw opmerking niet.

Groet,
Marc

De eerste commercial is gisteren rond 20:15 uur uitgezonden. Afhankelijk naar welke zender je kijkt zie deze commercial vaak (of iets minder vaak) voorbij komen.

@BigBen: je plaatst 2 linkjes in jouw comment, deze verwijzen allebei naar de Volksbank. Dit topic gaat over een commercial in het kader van een SNS campagne. Daarom begrijp ik jouw opmerking niet.

Hoi Marc,
ik vind het nogal "kort door de bocht" om het te brengen "maar voor jullie nu al op de community" alsof we met 45minuten voorsprong iets bijzonders krijgen. Het bewijst voor mij eerder het tegendeel; wij lopen er achteraan.
De 2 links verwijzen naar de SNS vacature site, de eerste naar de introductiepagina, de 2e naar een specifieke pagina. Vooral de 2e toont aan hoe groot het verschil is in wat wij in de commercial krijgen voorgeschoteld en dat wat de SNS van de nieuwe medewerkers verwacht.
Groet,
Ben 🆒
PS De commercial toont een grote lullo en het 2e filmpje veel gewouwel. Schat de SNS ons zo in?
Hoi Ben,
Je vergelijkt hier informatieve uitingen van de Volksbank met een commercial van SNS. Dit zijn twee verschillende zaken. De toon en vorm van de communicatie van de Volksbank zijn anders omdat de Volksbank met een andere doelstelling tegen een andere doelgroep praat. De Volksbank houdt ook rekening met klanten en belanghebbenden van ASN, BLG en RegioBank.

De tv commercial met 'Bart' gaat niet over de Volksbank maar over onze SNS. De commercial is zeer zorgvuldig tot stand gekomen. Natuurlijk mag iedereen hier iets van vinden. En net als bij Bennie Jolink, lopen ook hier de meningen over uiteen. Dat is helemaal niet erg.

Op deze SNS community kunnen we het prima hebben over ons merk en de communicatie. We vertegenwoordigen hier niet de stem van de Volksbank of de andere merken. De merken opereren naast elkaar, ieder met een eigen profiel. Een profiel, een eigen gezicht, dat de merken zorgvuldig bewaken. Zoals jullie weten, werken we met de merken 'aan de achterkant' samen om daar kostenvoordelen te behalen. Aan 'de voorkant' kunnen er beste verschillen zijn. Ook dat is niet erg.

Hartelijke groet,
Marc
Hoi Marc,
dat Volksbank en SNS niet hetzelfde zijn, snap ik. Waar je volgens mij een scheiding probeert aan te brengen die er niet is, is als je stelt dat beide hun eigen uitingsform hebben en dus niets met elkaar te maken hebben.
Op die vacaturesite van de Volksbank staan ook vacatures voor de SNS, dus die worden op een totaal andere manier aangesproken, dan wij als klanten van de SNS. Ze komen echter wel te werken bij die SNS en hebben dus gelijk een groot probleem; werden op z´n Volksbank aangezocht / aangesproken en moeten dan ineens omgaan met SNS klanten. Een leuke spagaat geloof ik.
Verder is het ook nog zo dat vooral enige uitvoerende functies van/voor de SNS er staan. De functies die staan bij (voor) de Volksbank, zijn nogal wat functies waar onze SNS mods dus steeds te rade moeten gaan bij (ingewikkelder) vragen. Ook die komen dus steeds weer in een ... spagaat.
Geen wonder dat wij regelmatig "communicatie problemen" (verwachtingen) hebben (die niet uitkomen).
Het zou mij trouwens ook niet verbazen als deze commercial via de Volksbank is ontwikkeld.
Tijd op, ik stop.
Groet,
Ben 🆒
Ik vind het wel een leuke reclame..wel grappig..goed gebruik van bepaalde metaforische zaken die we allemaal wel een beetje begrijpen.. 🙂
Als dochter kun je je moeder toch niet verloochenen, of wel dan?
Als dochter kun je je moeder toch niet verloochenen, of wel dan?
Als het uitkomt ......
Groet,
Ben 🆒
Hier is zeker geen sprake van Oedipus..................

Reageer