SNS

Vraag

Op je paasbest: wat zijn jouw plannen?

• 18 april 2019
  • 11 Reacties
  • 2426 Keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Het zonnetje schijnt, de vogeltjes fluiten en de bloesem verschijnt weer aan de bomen. Het is half april en daarmee staat Pasen weer voor de deur. Een moment van samenkomen met vrienden of familie, en vaak ook een moment om de deur uit te gaan en iets te ondernemen.

Omdat ik regelmatig tijdens Pasen heb gewerkt, ben ik niet echt gewend aan een extra vrije dag. Ik ben dan ook nieuwsgierig naar jullie plannen voor Pasen dit jaar. Hoe vul jij dit weekend en je extra vrije dag in? Vul de poll in en deel je tips voor het paasweekend. Zelf ben ik namelijk nog op zoek naar een leuke activiteit.

Tip: van Goede Vrijdag tot en met Tweede Paasdag vindt er geen betalingsverkeer plaats. Met de gefaseerde uitrol van Instant Payments worden sommige overboekingen wel direct uitgevoerd. Wil je er zeker van zijn dat jouw overboeking naar een andere bank op tijd wordt verwerkt? Zorg er dan voor dit vóór donderdagmiddag 15.30 uur te doen.

Wat ga jij doen dit paasweekend?

This topic has been closed for comments

11 reacties

Ik heb Anders gestemd. Ik ga naar het strand met een speciaal doel, ook al had ik de familiemaaltijd kunnen aangeven (het zal daar noodgedwongen een heel simpele maaltijd worden):
1. mijn zoon is 1e paasdag jarig, en dat gaan we zanderig vieren, en
2. het wordt de eerste keer dat onze puppy Lykos meegaat daarheen.
Tweede paasdag zal wel een rustige dag met wat klusjes worden. Ik ga zeker niet naar de meubelboulevard...
Goedemiddag @Koos,

Wat een fijne besteding van het paasweekend, zeker met het mooie weer lijkt mij het strand heerlijk. Wat voor soort hond heb je, Koos? Ik kan me de eerste keer met mijn hond op het strand nog wel herinneren. Ik hoop dat Lykos er van gaat genieten, net zoals jullie. Een fijn paasweekend toegewenst, en alvast van harte gefeliciteerd met je zoon.
Dank je wel.
Lykos is een Västgötaspets, net als zijn voorganger Fluxx. Daar hadden wij erg veel plezier van, maar zij is te jong overleden met een tumor rondom de luchtpijp in de buikholte.
Het is grappig te zien dat de basis van het karakter hetzelfde is, maar toch flinke individuele verschillen.
Jij ook heel fijne dagen !
Graag gedaan @Koos.

Jeetje, daar schrik ik even van. Het verliezen van je trouwe viervoeter lijkt me erg aangrijpend. Ik moet er zelf niet aan denken dat mijn hond vroegtijdig overlijdt. Sterkte nog met het verlies.

Ik had nog nooit gehoord van Västgötaspets, maar wat een mooie honden zeg. Ik hoop dat Lykos net zoveel plezier brengt als Fluxx dat deed. Vervangbaar zijn ze nooit, maar liefde en plezier in welke vorm dan ook geven ze altijd. Ik vind het dan ook mooi om te lezen dat sommige eigenschappen hetzelfde zijn, en andere weer niet. Dat maakt elke hond toch weer uniek. En heeft elke hond weer een andere eigenschap waar je van gaat houden. Ik durf er zelf nog niet over te spreken uit eigen ervaring. Mijn hond Max is mijn eerste hond.

Dank je wel Koos.

Ik had nog nooit gehoord van Västgötaspets,

Toch maar houden zo. Nadeel: het is lastig om er één te krijgen. Op Fluxx hebben we twee jaar moeten wachten. Lykos kwam na drie maanden al, veel geluk gehad dus.
Grote voordeel van onbekendheid: geen wildgroei bij fokkers met daarmee gepaard gaande erfelijkheidsproblemen. Dikwijls hebben ze ouders uit verschillende landen (de honden, niet de fokkers).
Goed punt @Koos, wellicht ook maar beter. Toch leuk om een nieuw ras tegen te komen, waarvoor dank. Vanuit een zonnig Tilburg wens ik je nogmaals een prachtig paasweekend toe.
Zaterdag verjaardag vieren van mijn zwager en maandag van een ander familielid. Zondag lekker niets doen en genieten van het mooie weer (met uiteraard een mooie pot bier erbij).
@Blacktomcat,

Van harte gefeliciteerd alvast. Genieten van het mooie weer (en een goed glas bier) zit er zeker in dit weekend. Ik wens je dan ook veel plezier.
(met uiteraard een mooie pot bier erbij).
Ik ga er vanuit dat het bier net zo mooi zal zijn als de pot. Geniet ervan!
Ik heb ook Anders gestemd. Voor mij is Pasen ook een tijd van reflectie. The Passion en Goede Vrijdag doen me denken aan opoffering en vergeving. Thema's die onze samenleving steeds meer lijken te ontberen omdat de afrekencultuur steeds meer toeneemt. In hoe verre laat ik me daarin meeslepen of wil ik het anders doen.
Ook een tijd van bezinning. Op paasmorgen klinkt in veel plaatsen de traditionele groet "Jezus is waarlijk opgestaan". Dit biedt een voor mij een moment van bezinning op het leven.
Daarnaast ook het genieten van deze keer mooi weer en ontmoeten van familie.
Aan een ieder: een mooie tijd gewenst.
Wat mooi om te lezen, @eRik19. Hopelijk heeft Pasen de gewenste reflectie en bezinning gegeven en heb je kunnen genieten van familie en het mooie weer. Het was dan ook prachtig.