Opening Conversatiecentrum Webcare Groningen

• Oud Moderator
  • 2852 reacties
Vorige week hadden we iets te vieren; na Utrecht heeft nu ook de locatie Groningen een conversatiecentrum. We hebben de opening feestelijk gevierd, waarbij onze Webcarecollega’s en teamleider uit Utrecht speciaal naar Groningen waren afgereisd. In het conversatiecentrum werken de collega’s van het Webcareteam die vragen beantwoorden op de verschillende social media platformen. Het is ook een plek waar wordt gebrainstormd, ideeën ontstaan en collega’s terecht kunnen met vragen over social media. Er staat een groot scherm waarop collega’s realtime kunnen volgen wat er online over SNS gezegd wordt. Voortaan worden al jullie vragen door Lisa, Marijke, Robert, Jeroendv, Irene en Dennis vanuit Groningen beantwoord. Irene en Dennis nemen de coördinatie van het centrum op zich.

6 Reacties

Ongetwijfeld bedoeld om de service van de bank nog verder te verbeteren en nog sneller antwoord te geven op alle vragen die via de social media op het webcareteam worden afgevuurd. En dat is een goede zaak. Veel succes daar in het mooie Groningen
Hoi Jan,

Bedankt voor je leuke bericht. Het is uiteraard de bedoeling om de service en dienstverlening te verbeteren. We willen de interne bekendheid van Webcare vergroten en onze collega's inzicht geven in wat er online speelt. Social media en de community spelen een steeds grotere rol in ons klantcontact. Daarnaast is het fijn om live met collega's te kunnen sparren en brainstormen.
Reputatie 2
Gefeliciteerd!
Tsja, maar waarmee eigenlijk. Ik heb zo het idee dat er weer een reorganisatie plaats vind / heeft gevonden. Dus is het verhaal maar een deel van wat er plaats vind, heeft gevonden of gaat plaats vinden.
Wat mij een beetje stoort in dit verhaal is dat het weer achteraf gebracht wordt als iets bijzonders, iets geweldigs, waarbij de "rest" dus maar niet wordt vermeld. Want er is vast veel meer.
Natuurlijk beslist "de bank", maar ik dacht dat er een iets andere verhouding was ontstaan.
Sorry, maar dit is voor mij "ouderwets" bankier gedrag.
Goed voor de klant!
Huh, hebben wij dat gezegd dan?
Groet,
Ben :cool:
Hoi Ben,

Jammer dat je er zo over denkt. Het Conversatiecentrum in Groningen is geopend omdat het Webcareteam snel groeit. Veel collega’s werken in Groningen en die hebben nu ook een eigen plekje. Het is dus een feestelijke opening waarmee we Webcare meer op de kaart zetten binnen SNS. Er is geen ‘rest’. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met ‘ouderwets bankiergedrag’.

Onze collega’s in Groningen hebben nu een nieuwe plek waar ze kunnen zitten en dit hebben we gevierd door allemaal een dag in Groningen te werken.
Reputatie 2
Hoi Wouter,
mijn verhaal is niet persoonlijk gericht.
Maar er zijn inmiddels aardig wat klanten wat nader betrokken bij SNS en dan m.n. bij de community. Zij leven "in voor en tegenspoed" mee. In het verleden was het geregeld zo dat er iets veranderde en dat werd terloops hier ergens wel of niet meegedeeld. Gelukkig was daar enige verandering ingekomen.
Dit bericht doet mij weer aan dat verdere verleden terug denken. Ik heb hier nergens iets over deze ontwikkelingen gelezen en dat doet mij verwonderen (zachtjes uitgedrukt).
De rest?
Voortaan worden al jullie vragen door Lisa, Marijke, Robert, Jeroendv, Irene en Dennis vanuit Groningen beantwoord. Irene en Dennis nemen de coördinatie van het centrum op zich. Dit kan ik niet anders lezen dan dat er personele en organisatorische verschuivingen/herschikkingen (hebben) plaats vinden. Totaal niets over gelezen!
Naar mijn idee is het vast niet extra zo bedoeld, maar er is dus totaal niet aan gedacht om de betrokken klanten ook bij deze ontwikkelingen vroegtijdig te betrekken.
Dat vind ik niet leuk.
Dat is wederom een gemiste kans.
Dat bevestigd dat er toch wat minder "binding" is / aan het ontstaan is.
Het "bankiers gedrag" (is/was trouwens niet echt alleen bij bankiers aan te treffen) gaat erover dat deze mensen zo druk met zichzelf, hun carriere, hun bonus of hun wat dan ook bezig zijn, dat de klant er eigenlijk niet toe doet.
We weten inmiddels dat dat anders zou moeten, weer naar "normaal" zou moeten. Ja toch?
Groet,
Ben :cool:
Hoi Ben,

Ik schrik een beetje van je reactie; er zit niets achter deze 'aankondiging'. Zoals Wouter al aangeeft, breidt ons team zich flink uit. Je ziet dit ook aan het aantal nieuwe collega's dat zich voorstelt. Nog niet zo lang geleden werkten de meeste Webcarecollega's in Utrecht. Er zijn echter veel collega's bijgekomen die Groningen als standplaats hebben. Hiervoor hebben we nu een speciaal conversatiecentrum ingericht. Dit heeft niets te maken met een reorganisatie, maar wel met het inrichten van een gezamenlijke werkplek.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)