SNS

Oud en Nieuw

• 29 december 2015
  • 3 Reacties
  • 414 Keer bekeken

Het is weer bijna oud en nieuw en gaan we massaal weer aan de staatsloten en vuurwerk. Wat vinden jullie er van dat er op steeds meer plaatsen vuurwerkvrije zones worden ingesteld? Zo is het in de binnenstad van Hilversum al verboden om vuurwerk af te steken.

3 reacties

Staatsloten en vuurwerk? Dan kun je net zo goed meteen je geld uit 't raam smijten...
Dat doen er dus ook nogal veel mensen. Dit ter ergernis van een heel groot deel van de medemensen (60%-70%).
Gelukkig leven we in een democratisch deel van de wereld en wordt er rekening gehouden met "minderheden". Anderzijds laat de "meerderheid" eindelijk ook van zich horen en pikt het steeds minder dat een "minderheid" zo overheersend zich gedraagt.
Het verwonderde mij eigenlijk dat dezelfde verhoudingen zich voordoen bij de vluchtelingen opvang (discussie). Ik hoorde echt heel vaak "de politiek luistert niet naar de mensen" (men bedoeld naar mensen die geen vluchtelingen willen opvangen). Maar dat is ook maar een minderheid en gelukkig laat ook hier de meerderheid zich steeds vaker horen.
Groet,
Ben 🆒
Badge
Staatsloten en vuurwerk? Dan kun je net zo goed meteen je geld uit 't raam smijten...
Badge +1
Goedenavond Bert,

Welkom op de community. Leuk om te zien dat je eerste reactie op de community meteen een nieuw topic is 🙂.

Ondanks dat ik vuurwerk erg mooi vind, ben ik geen tegenstander van enkele vuurwerkvrij zones. Op sommige drukke plekken waar veel mensen lopen bijvoorbeeld, zodat mensen veilig over straat kunnen. Wat vind je er zelf van?

Ik wens je alvast al het best voor 2016 en ik hoop je in 2016 vaker te zien op de community. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.

Reageer