Poll: Goede voornemens

• Community Manager
  • 668 reacties
Het is januari, de maand van de goede voornemens. Elk jaar weer nemen we ons voor dit jaar meer te bewegen, gezonder te leven of beter te letten op de maandelijkse uitgaven. Mijn goede voornemen dit jaar is minimaal 2 keer per week te sporten, tot nu toe gaat dit goed. Wat zijn jouw goede voornemens en hoe staat het ermee?

Hoe gaat het met jouw goede voornemens?

15 Reacties

Mijn goede voornemen is om niet mee te doen aan goede voornemens, maar dat mislukt elk jaar ;)
Reputatie 3
Mij lukt dat wel. Als dat meetelt had ik anders moeten stemmen.
Maar daarom hoef ik ook niet ieder jaar nieuwe te verzinnen. :D
Stefan schreef:

Mijn goede voornemen is om niet mee te doen aan goede voornemens, maar dat mislukt elk jaar ;)

Mag ik daaruit opmaken dat je toch meedoet, Stefan? En zo ja, wat is jouw uitdaging dit jaar?

Koos schreef:

Mag ik daaruit opmaken dat je structureel goed bezig bent, Koos?

Zelf ben ik ook niet van specifieke goede voornemens met daaraan een frequentie of aantal gekoppeld. Mijn goede voornemen is om over het algemeen gezonder te leven (lees: meer vers eten, roken minimaliseren, regelmatig sporten). Tot nu toe ben ik aardig op weg :)
Reputatie 3
Tibor schreef:

Koos schreef:

Mag ik daaruit opmaken dat je structureel goed bezig bent, Koos?

Je zou er ook uit kunnen opmaken dat ik helemaal niet gestructureerd bezig ben en maar wat aanklooi omdat er geen voornemens zijn om na te leven..... :D
Koos schreef:

Je zou er ook uit kunnen opmaken dat ik helemaal niet gestructureerd bezig ben en maar wat aanklooi omdat er geen voornemens zijn om na te leven..... :D

Zo zou je 'm ook kunnen lezen, al heb ik niet het idee dat dat op jou van toepassing is. Of zie ik dat verkeerd?
Reputatie 3
Wat een vertrouwen...
Ik doe niet aan specifieke voornemens rond de jaarwisseling. Ik probeer voortdurend mijn gedrag waar nodig te verbeteren, dat is een continu proces, maar low profile. Het zou jammer zijn om daarmee te wachten tot volgend jaar. Overigens ben ik in die voornemens minder succesvol.
En om zaken als afvallen, sporten en dergelijke (de meest geuite vormen van voornemens) maak ik mij nooit druk, omdat ik denk dat leefstijl veel belangrijker is zonder weegschaal en sportschool. Maakt het ook veel makkelijker. Als ik mijn favoriete brood op de fiets ga halen (dat is 2x12 km) scheelt dat weer in alle opzichten. Tijd heb ik doorgaans wel en buiten fietsen is toch vele malen aantrekkelijker dan op een hometrainer.

Ik moet altijd wel lachten (of meewarig het hoofd schudden) als ik weer een groep sportievelingen met de auto naar het fitness-centrum zie gaan.
Tibor schreef:

Stefan schreef:

Mag ik daaruit opmaken dat je toch meedoet, Stefan? En zo ja, wat is jouw uitdaging dit jaar?

Zoals ik al schreef: niet meedoen aan goede voornemens.
(NB: dit is dus een paradox, maar het geven van de uitleg haalt een beetje de lol uit een grap)
Reputatie 3
Ik heb me zelf tot doel gesteld (jaren geleden) om geen nieuwe voornemens te maken. Bespaart me frustratie en een paradox.
Reputatie 2
Ik slaag wel in mijn voornemen om niet aan voornemens te doen. Belangrijk is of je van jezelf vindt dat je goed (genoeg) in je vel zit. Zo ja, houden zo; zo nee, dan kun je elk moment beginnen daar iets aan te doen en hoef je niet tot 1 januari te wachten (tenzij dat uitstel je goed uitkomt). :)
Blacktomcat schreef:

. Belangrijk is of je van jezelf vindt dat je goed (genoeg) in je vel zit.

Hoi Blacktomcat,

En, zit je op dit moment "goed genoeg in je vel"?
Reputatie 2
Ik wel. Kijk maar naar de klok 55555555555555555555
Tineke schreef:

Het is januari, de maand van de goede voornemens. Elk jaar weer nemen we ons voor dit jaar meer te bewegen, gezonder te leven of beter te letten op de maandelijkse uitgaven. Mijn goede voornemen dit jaar is minimaal 2 keer per week te sporten, tot nu toe gaat dit goed. Wat zijn jouw goede voornemens en hoe staat het ermee?

mensen die goede voornemens hebben, waren het afgelopen jaar niet goed bezig, weer een jaar verloren
have a beer
dutch1 schreef:

Tineke schreef:

mensen die goede voornemens hebben, waren het afgelopen jaar niet goed bezig, weer een jaar verloren
have a beer

Als je al goed bezig bent en geen verbeterpunten meer ziet, dan ben ik het met je eens. "Have a beer" is vaak een goed voornemen, behalve als je je hebt voorgenomen om minder te drinken of nog moet rijden :)
nee ik drink alleen belgische bier en een borreltje
Reputatie 2
Dutch1 alias J.Minekus, dan ben je hier welkom bij ons in Eanske. Is dat een beetje bij jou in de buurt?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)