SNS

Poll van de week: Zou jij je auto delen?

• 16 januari 2015
  • 10 Reacties
  • 892 Keer bekeken

Kirsty schreef vorig jaar een blog over de deeleconomie. Er ontstaan steeds meer initiatieven om spullen te delen met mensen die je niet kent. Een van deze initiatieven is SnappCar en website waar je een auto kan lenen van iemand in de buurt tegen een kleine vergoeding.

Zou jij je auto delen met vreemden? We zijn erg benieuwd waarom je dat wel of juist niet zou doen.

Zou jij je auto delen?

10 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Nope, dan zou ik eerst moeten gaan uitzoeken hoe dat allemaal verzekeringstechnisch zit.

Als er wat gebeurt zit jij sowieso met de gebakken peren...
Reputatie 3
Badge +1
Voor mij ook niet. Afgezien van de praktische bezwaren die Sanne al heeft geschreven, is het bij mij ook een kwestie van emotie en gevoel dat ik hierbij heb. 
Badge +1
Doe ik al jaren, maar dan een beetje anders. Na jaren een lease auto gehad te hebben ben ik er mee gestopt. Scheelde me 200,00 per maand. Ik heb sinds dien geen auto en er zijn mensen in mijn omgeving die een auto duur vinden. Als ik een auto nodig heb dan probeer ik bij hen een auto te lenen. Ik aanvaard het risico dat als ik een ongeluk veroorzaak ik ook op moet draaien voor de kosten van de 'huurauto'. Als het m'n eigen auto zou zijn dan zou er  ook een nieuwe moeten komen toch?! Als je dit soort kosten wilt verzekeren wordt het voor iedereen veel duurder.
De vergoeding is meestal bijdrage aan vaste kosten (0.20 per km) en terug brengen met volle tank.
Voor vakantie huur ik meestal een 6 persoons bestelbus: nooit gezeur dat er iets niet mee kan....
Ik zou ook niet "echt" willen delen. Een enkele keer uitlenen zou wat anders zijn.
Voor ons is de auto een zeer noodzakelijk vervoer middel.
We kunnen ons de luxe permiteren dagelijks, op elk moment te beslissen wat we willen doen. Een auto is dan belangrijk/nodig.
We wonen in een klein dorp met geen (bijna niet) openbaar vervoer. Dus als we wat willen, dan heb je al gauw een auto nodig (men heeft hier bijna per persoon een auto (volwassenen)).
Groet,
Ben 🆒
PS Ook als we in een stad zouden wonen, zou ik toch de auto ter eigen beschikking willen hebben. Amsterdam (of vergelijkbaar) zou misschien een uitzondering kunnen zijn
Ik zou niet willen delen omdat ik bang ben dat er iets met mijn auto zou gebeuren.
ik den heel zuinig op mijn auto en als ik hen uitleen is het maar afwachten of de huurder ook zou zuinig is met andermans spullen
Aan vrienden en bekenden geen enkel probleem. Verzekeringstechnisch lijkt het mij mogelijk. Als de lener een ongeluk veroorzaakt, gaat dat wel ten koste van je eigen risico en no-claim. Dat zul je goed moetn afdekken/regelen met degene die je auto leent. (en als het een kale kip is........, niet uitlenen).
Delen absoluut nee.
leen mijn wagen wel uit aan personen die soms ook een rolstoel moeten vervoeren, en ruil dan gewoon van auto, of als ze die niet hebben stel ik de onze toch beschikbaar.
Vrienden die een auto met trekhaak en aanhanger nodig hebben weten mij ook te vinden.
Beschou dat niet als delen maar gewoon als, iets voor elkaar over hebben.
Groeten Mival
Badge
Jawel, als ik een auto had! :)

Ik maak wel gebruik van SnappCar en Greenwheels als het zo uitkomt. Bevalt me prima.
doe ik al lang
doe ik al lang

Hallo Veraprins,  allererst welkom in de community, welkom op het forum. Leuk om te lezen dat jij al lang je auto deelt. Kun/wil je daar meer over vertellen? Bv. met wie, hoe delen jullie de koste, wat als iemand een ongeluk veroorzaakt, etc. Ik ben wel een beetje nieuwsgierig.

verde zal één van de mods je wel wijzen op de koffiekamer en het voorstellen, etc. Hopelijk zien we nog meer van je hier op het forum.

Reageer