SNS

Poll: Zon, zee, zand: waar ben jij deze zomer beland?

• 28 augustus 2018
  • 21 Reacties
  • 1829 Keer bekeken

Badge +2
De scholen zijn in de meeste delen van Nederland weer begonnen en op 3 september moeten ook de scholieren in het noorden er weer aan geloven. De vakantie is voorbij en het gewone leven doet zijn intrede. Ik ben benieuwd of je op vakantie bent geweest en lees ook graag of je juist een actieve of luie vakantie hebt gehad. Vul de poll in en deel je mening 🙂

Waar ben jij op vakantie geweest?

21 reacties

Wij zijn aan zee geweest ,Burg Haamstede- 1 week.
3 weken Amsterdam-Noord.
3 weken Baarle Nassau.
Prima weer gehad.
Twee weken Schotland.
Lekker koel weer tijdens de hittegolf in de rest van Europa.
Badge +2
Schotland staat ook nog op mijn lijstje. Is het een aanrader? Zo te lezen ben je blij dat je de hittegolf bent ontvlucht 🙂
Schotland staat ook nog op mijn lijstje. Is het een aanrader? Zo te lezen ben je blij dat je de hittegolf bent ontvlucht :)
Absoluut op je beide vragen 🙂
Eerst een weekje Engeland in m'n oude kevertje. Toen thuis wat wassen gedraaid. Toen met de keverclub naar een treffen in Zwitserland. Met 18 oldtimers via Luxemburg en Frankrijk, over een knap steile bergpas naar een prachtig Zwitsers meertje waar we hebben genoten van het heerlijke warme weer. Guh-wel-duhg!
De scholen zijn in de meeste delen van Nederland weer begonnen en op 3 september moeten ook de scholieren in het noorden er weer aan geloven. De vakantie is voorbij en het gewone leven doet zijn intrede. Ik ben benieuwd of je op vakantie bent geweest en lees ook graag of je juist een actieve of luie vakantie hebt gehad. Vul de poll in en deel je mening :)
Wij zijn aan zee geweest ,Burg Haamstede- 1 week.
3 weken Amsterdam-Noord.
3 weken Baarle Nassau.
Prima weer gehad.

Heerlijk 🙂 Het was dit jaar niet nodig om in een vliegtuig te stappen om de zon op te zoeken.
Eerst een weekje Engeland in m'n oude kevertje. Toen thuis wat wassen gedraaid. Toen met de keverclub naar een treffen in Zwitserland. Met 18 oldtimers via Luxemburg en Frankrijk, over een knap steile bergpas naar een prachtig Zwitsers meertje waar we hebben genoten van het heerlijke warme weer. Guh-wel-duhg!

Dat was vast een mooi gezicht, 18 kevertjes in de bergen 🙂
Een paar dagen Krakau in Polen, geweldige stad! Net zo modern als Nederland, Beleefde inwoners en een stuk goedkoper! Vanzelfsprekend ook bezoek aan Auschwitz gebracht....erg indrukwekkend..

De scholen zijn in de meeste delen van Nederland weer begonnen en op 3 september moeten ook de scholieren in het noorden er weer aan geloven. De vakantie is voorbij en het gewone leven doet zijn intrede. Ik ben benieuwd of je op vakantie bent geweest en lees ook graag of je juist een actieve of luie vakantie hebt gehad. Vul de poll in en deel je mening :)
3 weken in het heerlijke Schotland geweest
Vier maanden Zweden. Maar dat is erg makkelijk als je gepensioneerd bent en (79jr.) en al 17jr een huis hebt in Zweden. Altijd wat te doen "in en om de boerderij". Het is zo heerlijk rustig hier. Ik woon aan een bosweg. Geen geraas van auto's en brommers. Ik zeg altijd als de post is geweest was het weer een drukke dag. Zweden is een goot land van N naar Z zo'n 1600km. Ik woon in het zuiden in Skäne in de buurt van Kristianstad. 750km rijden en een deel met de nachtboot. Travemünde - Malmö. Je moet hier veel autorijden dat is geen straf met dat weinige en gediciplineerd rijdende verkeer. Ze hebben hier sinds 2 jaar de max. snelheid in de stad verlaagt naar 40km/pu. Trouwens alle max. snelheden zijn met 10km/pu verlaagt. Behalve op de snelweg daar is het 110 en soms ook 120. Jullie zullen wel schrikken van die snelheden.
Dat schiet toch niet op. Typisch een Nederlandse opmerking haast, haast en nog eens haast. Het is een verademing niet dat gescheur van stoplicht naar stoplicht. Dat dan toch weer op rood staat. Ik zal a.s. zaterdag wel weer even moeten wennen aan het Nederlandse verkeer als ik weer thuis ben. Jullie zullen wel denken 79jr. die zal wel tuttig rijden. Nou niets is minder waar. Ik kan als het moet nog aardig op "Amsterdamse wijze" rijden. Lekker door tuffen.
Hjärtliga hälsningar från,
Hartelijke groeten van,
Frans.
Altijd wat te doen "in en om de boerderij". Het is zo heerlijk rustig hier. Ik woon aan een bosweg. Geen geraas van auto's en brommers. Ik zeg altijd als de post is geweest was het weer een drukke dag.
Gelukkig zijn die plekjes er ook in Nederland - nog wel
Maar dan worden ze wel bedreigd door bijvoorbeeld "Lelystad", want ja... de economie.
Een paar dagen Krakau in Polen, geweldige stad! Net zo modern als Nederland, Beleefde inwoners en een stuk goedkoper! Vanzelfsprekend ook bezoek aan Auschwitz gebracht....erg indrukwekkend..

Hoi Arrie,

Welkom op de community. In het voorjaar ben ik 4 dagen naar Krakau geweest. Net als jij vond ik het een mooie stad, met leuke pleinen en vriendelijke mensen. Het bezoek aan Auschwitz was inderdaad erg indrukwekkend.
Vier maanden Zweden. Maar dat is erg makkelijk als je gepensioneerd bent en (79jr.) en al 17jr een huis hebt in Zweden. Altijd wat te doen "in en om de boerderij". Het is zo heerlijk rustig hier. Ik woon aan een bosweg. Geen geraas van auto's en brommers. Ik zeg altijd als de post is geweest was het weer een drukke dag. Zweden is een goot land van N naar Z zo'n 1600km. Ik woon in het zuiden in Skäne in de buurt van Kristianstad. 750km rijden en een deel met de nachtboot. Travemünde - Malmö. Je moet hier veel autorijden dat is geen straf met dat weinige en gediciplineerd rijdende verkeer. Ze hebben hier sinds 2 jaar de max. snelheid in de stad verlaagt naar 40km/pu. Trouwens alle max. snelheden zijn met 10km/pu verlaagt. Behalve op de snelweg daar is het 110 en soms ook 120. Jullie zullen wel schrikken van die snelheden.
Dat schiet toch niet op. Typisch een Nederlandse opmerking haast, haast en nog eens haast. Het is een verademing niet dat gescheur van stoplicht naar stoplicht. Dat dan toch weer op rood staat. Ik zal a.s. zaterdag wel weer even moeten wennen aan het Nederlandse verkeer als ik weer thuis ben. Jullie zullen wel denken 79jr. die zal wel tuttig rijden. Nou niets is minder waar. Ik kan als het moet nog aardig op "Amsterdamse wijze" rijden. Lekker door tuffen.
Hjärtliga hälsningar från,
Hartelijke groeten van,
Frans.

Hoi Frans,

Welkom op de community. Wat heerlijk dat jullie een huis hebben in Zweden waar je lekker kunt 'onthaasten'. Een bezoek aan Zweden staat zeker ook op mijn wensenlijst :)

3 weken in het heerlijke Schotland geweest
Dat klinkt ook erg gaaf. Heb je gewandeld?
Een vriend van buiten Europa, had als onderwijzer een project: Nederland. We zijn samen dat project inhoud gaan geven. We hebben die dingen bezocht, die weinig kostte en toch veel voldoening gaven. Zoals de Botanische Tuin Terwinselen. Kasteel Hoensbroek, daar waar het gratis is. Holset als bedevaartsoord. Dorpsmolen Otten-Engelen te Wijlre met een wandeling langs de Geul, Vaals het hoogste punt van Nederland, Gronsveld met torenmolen, genieten van Zuid Limburgs landschap, kasteel Erenstein Kerkrade en kasteel
Nieuw Ehrenstein in restauratie. Het grootste kunstmatige aangelegde binnenstuwmeer Cranerweijer in Kerkrade. Kerkdorp Rimburg met kasteel zonder slotgracht. Rolduc de kerk. En een rit naar de Zaanse Schans, waar ik al 40 jr lid vd Ver. De Zaaanse Molen ben. Op de terug weg nog langs het landgoed kasteel Nunhem tegenwoordig St. Elisabeth te Haelen. Zonder planning vooraf en gewoon beslissen om de mooiste plekjes te laten zien van ons mooie Zuid Limburg. Dat waren 9 mooie vakantie dagen in eigen streek. Voor de kleine beurs. Dan rij je ook straten in, die je normaal, links laat liggen.
Hoi deboerbeusker,

Het lijkt me heerlijk om 9 dagen toerist in eigen land te zijn. Je ziet dan inderdaad plekken waar je vooraf niet aan denkt en die je normaal links laat liggen. Kun je iets meer vertellen over hoe het project is uitgerold?
Er zal nog een vervolg komen. Dat we naar de Zaan zijn geweest, is puur toevallig. Ik wilde eerst naar de tuinen van het Loo. Hij zag een foto van een Zaanse molen en dat vond hij intersant. Geen probleem, gaan we daar naar toe. Zondag morgen 7 uur vertrek en 10 uur op de parkeerplaats en om 17 uur weer terug. De molen de Zoeker en het Jonge Schaap konden gratis worden bezocht, omdat ik lid ben en 1 persoon gratis mee naar binnen mag nemen.

Groet
Badge +2
Zo te lezen hebben jullie je tijd goed besteed. Staat een bezoek aan Paleis het Loo voor een volgende keer op de planning? Ik ben daar een aantal jaren geleden geweest en het is zeker een aanrader. Voor een bezoek aan het paleis moet je alleen nog een paar jaar wachten.
Ik ben er voor enkele jaren terug geweest in november en ook nog binnen. Alleen de gasten uit Sir Lanka interessseerde het paleis intern niet omdat ze niet van historische fotoos en schilderijen hielden. Mijn huidige gast heeft in zijn eigen land geen kastelein en paleizen. Miv het paleis van de Staatspresident. Hij houd wel van bloemen en mooie dingen. Dus Paleis het Loo, zal het zeker nog eens worden. Omdat je daar met een buitenlandse gast, zeker naar toe moet gaan.

Groet Dirk - Thomas

Reageer