Rehabilitatie Hetty van de Laar.

Reputatie 2
Ik zag vanavond Een vandaag (lees hier) met een onderwerp over de "oude" SNS / Reaal.
Het ging er o.a. over dat een klokkenluider (Hetty van de Laar) inmiddels behoorlijk in de lappenmand zit (heel erg zacht uitgedrukt, haar integriteit (en eigenwaarde) is enorm onderuit geschoffeld) en van plan is oud aandeelhouders te helpen met informatie.
Ik ken zelf zo´n situatie en ken verschillende mensen met / uit zo´n situatie. De reden is vaak heel verschillend (klokkenluider misstand, verdachte, slachtoffer enz.), maar de reactie is overal identiek; de persoon in kwestie wordt onderuit gehaald en aan haar / zijn lot overgelaten.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar om iemand echt "kapot" te willen maken is voor mij uit den boze. Helemaal als zelfs de persoon "het juiste" heeft gedaan.
Rehabiliteren van iemands integriteit zou standaard moeten zijn.
Dus Volksbank bij deze mijn oproep: rehabiliteer Hetty van de Laar!
Ik hoor er graag over.
Groet,
Ben :cool:
PS Het is ongelofelijk dat dit soort situaties vaak op de zeer lange baan worden geschoven. Persoon in kwestie is daarmee extra gedupeerd!

33 Reacties

Ik ben dit voor 100 % met Big Ben eens. Dit is de gelegenheid voor de Volksbank om over zijn ego heen te stappen en te laten zien een NORMALE bank te zijn voor zijn klanten EN zijn (ex) medewerkers. Rehabiliteer Hetty van der Laar. Het getuigt van grootheid om een fout te erkennen en deze recht te zetten. Ik ben ook benieuwd naar de reacties van de moderatoren, als oud collega's. Hulde Ben om dit aan te kaarten.
groet
Henk
Reputatie 2
henkmeerdink schreef:

Hulde Ben om dit aan te kaarten.

Dank je.
Of de SNS gelijk heeft of niet, kan ik niet beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen is dat je mensen niet "kapot" maakt omdat .....
Het is een vorm van kannibalisme die eigenlijk onbegrijpelijk is.
Klets er samen over, kom je er niet uit gebruik een 3e partij.
Groet,
Er gebeuren soms gekke dingen bij grote bedrijven. Achteraf zijn ze er niet trots op en ze willen dat het zo snel mogelijk weggaat. Als je kleur bekent moet er ook iemand geofferd worden. Schandelijk! Doe niet net of je gek bent, heel Nederland praat erover. Zwijgen geeft nu meer imagoschade.
Hoi Ben en Henk,

We hebben kennis genomen van de uitzending van Eenvandaag van donderdag 28 september. De misstanden die mevrouw Van de Laar noemt betreffen het voormalige SNS Property Finance. SNS Property Finance was de vastgoeddochter van SNS REAAL. SNS Bank was ook een dochter van SNS REAAL, maar was een zelfstandige business unit gericht op retailklanten. Sinds een aantal jaren zijn de ondernemingen gesplitst. De Volksbank en het merk SNS hebben dan ook niets te maken met het door mevrouw van der Laar besproken onderwerp. Wij kunnen hier dus niets mee doen.
Volgens mij haal je diverse relaties door elkaar. En al zou het zo zijn dat je 'officieel' niets kunt doen, je kunt op zijn minst zeggen dat het je spijt hoe het haar inmiddels vergaan is. Dit getuigt niet van passie, maar eerder van je eigen straatje schoon vegen en zorgen dat je er niet bij betrokken rakkt. Toch weer een gemiste kans, m.i.
Reputatie 1
Reorganisaties zijn aan de orde van de dag. En dit soort redeneringen zie je dan ook steeds vaker terugkomen. Meestal wordt de mist daardoor alleen maar erger en zijn er uiteindelijk veel verliezers. Alleen degenen die er persoonlijk voor verantwoordelijk waren ontspringen de dans.
De geest van de regelgeving moet het vaak afleggen tegen de letter.
beste Marijke,
Ik ben het helemaal met Koos eens. Ik bekijk het als simpele klant van de SNS bank. Ik heb niet zo'n boodschap aan alle overnames en reorganisaties en weet ik wat voor bankzaken. Ik zie alleen overal SNS. SNS property finance, SNS Reaal. In al mijn ongeletterde simpelheid koppel ik alles aan SNS. Wel mijn SNS. Ik vrees dat de meeste klanten dat ook doen. Het blijft allemaal wollig gedoe. Trouwens we hebben nu de Volksbank. Dacht ik. Nee dus. Ook weer verschillende banken onder een noemer met verschillende rentes en producten. Als er bij ASR of regiobank iets fout gaat kunnen ze zeggen, dat was NIET de SNS. En terzijde vind ik ook, dat de raden van bestuur, directeuren, managers ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun buitengewoon hoge salarissen/bonussen. Ik heb dat in mijn werkzame leven ook moeten doen, zij het tegen een heel wat mindere mindere beloning, om het eufemistisch uit te drukken. En zonder bonus. Er werd gewoon van mij verwacht dat ik mijn werk zeer goed zou doen. Ik vind trouwens dat salarissen van meer dan 250.000 euro per jaar niet zouden moeten mogen. Sorry voor deze litanie, maar het moest me even van het hart.
Ik vergat Blacktomcat. Ook zijn opmerking is mij uit het hart gegrepen.
Het is net als met het Nederlandse voetbalelftal: Als ze winnen hebben wij gewonnen, maar verliezen ze, dan hebben zij verloren.
Reputatie 1
Blacktomcat schreef:

Het is net als met het Nederlandse voetbalelftal: Als ze winnen hebben wij gewonnen, maar verliezen ze, dan hebben zij verloren.

Ik dacht dat de coach altijd verloor, want die wordt dikwijls weggestuurd...
Reputatie 2
Volgens mij had ik al een prachtig "voorzetje" gegeven, die makkelijk was in te koppen.
Of de SNS gelijk heeft of niet, kan ik niet beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen is dat je mensen niet "kapot" maakt omdat .....
Het is een vorm van kannibalisme die eigenlijk onbegrijpelijk is.
Klets er samen over, kom je er niet uit gebruik een 3e partij.

Maar nee, het is zoals het dus altijd weer gaat: ik ben niet verantwoordelijk.
@Jan; inderdaad als we winnen lopen we allemaal in het Oranje.
Groet
PS De SNS reactie (via een moderator) is een officieel SNS (management/directie) reactie, hoe aardig /open / lief ze ook zijn bij bijv. de Klantenraad of community. Ook dat moet duidelijk zijn, we zijn tenslotte klant bij een "Normale" en "duidelijke" SNS.
Beste leden,

Op onze community gaan wij graag het gesprek met jullie aan over hoe we de dienstverlening van SNS kunnen verbeteren. Ook beantwoorden we vragen over onze producten en laten we jullie meedenken over ideeën die bij SNS leven.
Het is duidelijk dat jullie meeleven met mevrouw Van der Laar, hopelijk snappen jullie ook dat het voor ons onmogelijk is om op deze complexe zaak in te gaan. Bovendien zijn wij hierin, zoals eerder aangegeven, geen partij. Dat is SRH (voorheen SNS REAAL).
Reputatie 1
@Marc,
Ik ken deze zaak niet, alleen van "horen zeggen". Daarom kan ik begrip opbrengen voor het eerste deel van je antwoord.
Wat mij als onwetende wel stoort, is het slot.
Marc schreef:

Bovendien zijn wij hierin, zoals eerder aangegeven, geen partij. Dat is SRH (voorheen SNS REAAL).

Dit soort argumenten begint dermate frequent voor te komen in heel uiteenlopende zaken bij heel verschillende - ook gerespecteerde - bedrijven, dat de ergernis dan bij mij opkomt. Het is al erg genoeg dat de consument dikwijls geacht wordt te weten wat er aan - soms volstrekt onnavolgbare - reorganisatie-perikelen gaande is, maar als er dan ook nog iemand het slachtoffer is, wordt het een wel erg makkelijk excuus.
Het is bijna net zo erg als de zinsnede "daar herken(nen) ik (wij) me (ons) niet in". Dat is bij mij inmiddels de ultieme bevestiging geworden dat de aantijging wel degelijk waar is.

Ik neem aan dat jij hierin geen rol speelt. En nogmaals: ik ben onwetend, ik wijs geen schuldige aan. Maar een empathischer houding vanuit SNS / Volksbank zou niet misstaan. Heel normaal, toch?
@Koos. Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Het is voor mij zeer onverstandig om mij op een openbaar platform uit te laten over deze kwestie. Meer dan het officiële standpunt, heb ik je nu dus niet te bieden.
Groet,
Marc
Reputatie 1
Dat begrijp ik wel. Jouw manoevreerruimte is beperkt. I won't shoot the messenger.
Marc schreef:

@...........Het is voor mij zeer onverstandig om mij op een openbaar platform uit te laten over deze kwestie. Meer dan het officiële standpunt, heb ik je nu dus niet te bieden.
Groet,
Marc

Dat is nu juist waar velen zich aan storen. Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen. Als bv. in een ziekenhuis door een arts een fout gemaakt wordt, zal dit in eerste instantie altijd ontkend/afgewezen worden. Ook compassie met de patiënt mag niet, want dat zou wel eens gezien kunnen worden als een bewijs dat het ziekenhuis cq. de arts inderdaad fout zat. Van die mentaliteit moeten we af. Het zijn twee totaal verschillende dingen. Je kunt best medeleven met iemand tonen zonder te zeggen dat je daarmee fout zat.Maar blijkbaar zit het zo diep dat er nog niet eens gezegd mag worden dat het vervelend is hoe het nu met Hetty van de Laar gaat (los van de oorzaak en de schuldvraag). Shame on you.
Het is begrijpelijk dat Marc zich als werknemer niet kan uitlaten over deze zaak. Dit zou iemand uit het hogere echelon moeten doen. Dat bedoelde ik met verantwoordelijkheid nemen als je veel geld verdient en een hoge functie vervult. Dan maak je je bonus helemaal waar. Ik vrees echter met grote vreze. Het is natuurlijk gemakkelijker om iedereen met nietszeggende kluiten in het riet sturen en vervolgens alles te laten zoals het was. Ik zou bijna zeggen, doe eens NORMAAL en neem je verantwoordelijkheid.
Marc schreef:
@...........Het is voor mij zeer onverstandig om mij op een openbaar platform uit te laten over deze kwestie. Meer dan het officiële standpunt, heb ik je nu dus niet te bieden.
Groet,
Marc

Bij SNS is kennelijk niets verandert. De macht kan alleen uitgeoefend worden met angst. Hetty van de Laar durfde misstanden kenbaar te maken. Eerst intern, daar deed het bonus-management niet mee. Uiteindelijk - na advies van compliance zelf, die intern dus ook niet durfden in te grijpen - extern. Toen moest de klokkenluider kapot. Dat is onjuist, dat is fout, en dat weet ook de huidige directie van SNS. Maar ...., dit nu toegeven, de klokkenluider in ere herstellen en compenseren, dan zou de angst wegnemen. Dat zou betekenen dat nieuwe klokkenluiders en misstanden die kleine groepen intern bevoordelen aan de kaak gesteld zouden worden.

Triest. De houding van de SNS directie betekent dat er bij (de nieuwe) SNS geen verbetering is. Top management. Wordt eerlijk. Wees transparant. En beeindig die angstcultuur.

Iedereen moet Hetty van de Laar op handen dragen voor haar lef en vasthoudendheid. Een voorbeeld voor Marc en zijn zwijgende collegae.
BigBen ,
Who the hell is Betty van de Laar ?
Reputatie 2
Axasjaak schreef:

BigBen ,
Who the hell is Betty van de Laar ?

Start here; https://forum.snsbank.nl/koffiekamer-44/rehabilitatie-hetty-van-de-laar-11407
Groet,
Hoi Ben ,
Dank je wel voor deze info en dat je aandacht blijft vragen voor Hetty.
Als voormalig klant van een dochteronderneming van REAAL heb ik ondervonden dat afrekeningen werden samengesteld op basis van "schattingen" in plaats van op de realiteit.Het zou de SNS ( lees Volksbank ) in elk geval sieren om zich nadrukkelijk te distantiëren van deze treurige voorgeschiedenis en haar trots uitspreekt over de moedige personen die de REAAL puinhoop naar buiten hebben willen brengen.
Reputatie 2
Dank voor je ondersteuning.
Er is een spreekwoord; als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer.
Helaas is het in dit soort situaties juist andersom, men "schurkt" allen bij elkaar en geeft "niet thuis"! In dit soort gevallen is ook "leiderschap" gevraagd. Deze zouden juist nu het "lef" (leiderschap) moeten tonen en de kudde meenemen in de juiste richting (niet de richting die men denkt in het belang van de kudde).
Maar ja, "leiderschap" wordt duur betaald, maar is afwezig in situatie waar deze gevraagd is.
Groet,
PS Reaal heeft ook niet echt een leuk "vervolg", las net dit https://nos.nl/artikel/2224698-topman-moederbedrijf-reaal-zwitserleven-verdacht-van-miljardenfraude.html
Reputatie 2
Even "Bumpen" .
Lees hier het commentaar van Katerine Keyl;
https://vrouw.nl/artikel/catherine-keyl/47783/dan-ben-je-wat-mij-betreft-een-heldin
Ze sluit af met;
Eigenlijk zouden alle SNS-medewerkers van nu solidair met haar moeten zijn; ze hebben hun baan aan haar te danken. Maar Hetty is alles kwijt: iedereen heeft haar in de steek gelaten. Haar vriend, haar familie... Iedereen. Als je dan volhoudt, ben je wat mij betreft een heldin.
Groet,
PS nogmaals ik kan inhoudelijk deze zaak niet beoordelen, wel zie ik dat er iemand "geslachtofferd" wordt, daar ben ik tegen en daar wil ik me ook tegen uiten/verzetten!
Reputatie 2
Nog een vervolg op dit onderwerp: (ontdekte dit net toevallig)
.
Niet één maar twee jaar celstraf voor frauderende ex-SNS interim-directeur Groenhof
Lees hier;
https://www.transparency.nl/nieuws/2018/06/twee-jaar-celstraf-frauderende-sns-interim-directeur-groenhof/
Groet,
Zou wel graag op de hoogte gehouden worden (b.v. via dit forum) inzake de ontwikkelingen aangaande de te verwachten compensatie voor voormalige SNS -aandeelhouders

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)