Rehabilitatie Hetty van de Laar.

Toon eerste bericht

33 Reacties

Reputatie 3
Het lijkt me redelijk om compensatie voor Hetty van de Laar een hogere prioriteit toe te kennen.
Reputatie 2
En toen bleef het weer stil. Ik denk dat voor beiden "het was leuk" het enigste is wat overblijft.
Ik hoop voor Hetty van de Laar dat ze de kracht vindt om weer rechtop te kunnen lopen.
"De" aandeelhouder (een aantal aandeelhouders hadden natuurlijk al vroegtijdig "gecached") heeft (mogelijk) een financieel verlies, maar is anderzijds ook medeverantwoordelijk voor de ontstane situatie. Het zal misschien pijn doen, maar ze zijn vermoedelijk niet "geknakt"!
Groet,
Ben :cool:
PS Klokkenluiders zijn meestal naast financiële slachtoffer, ook geestelijk, lichamelijk en sociaal slachtoffer. Hun "beroep" kunnen ze vaak ook taboe zeggen. Voor mij staat dus de "schade" in geen verhouding.
Hoi leden,

Ik verwijs jullie graag naar de reactie van onze (inmiddels oud) communitymanager eerder in dit topic. SNS is geen partij in deze zaak, daarom kunnen we hier geen uitspraak over doen.

Marc schreef:

Beste leden,

Op onze community gaan wij graag het gesprek met jullie aan over hoe we de dienstverlening van SNS kunnen verbeteren. Ook beantwoorden we vragen over onze producten en laten we jullie meedenken over ideeën die bij SNS leven.
Het is duidelijk dat jullie meeleven met mevrouw Van der Laar, hopelijk snappen jullie ook dat het voor ons onmogelijk is om op deze complexe zaak in te gaan. Bovendien zijn wij hierin, zoals eerder aangegeven, geen partij. Dat is SRH (voorheen SNS REAAL).

Het is groteske waanzin om te menen dat aandeelhouders verantwoordelijkheid dragen voor de ontstane situatie.Ze zijn vooral slachtoffer en wachten al jaren op een compensatie die de toenmalige minister Deijsselbloem niet wilde toekennen.
Met mevrouw van der Laar gaat het overigens prima; zij vecht zowel voor rehabilitatie alswel voor voornoemde terechte compensatie.
Reputatie 2
loek10 schreef:

Het is groteske waanzin om te menen dat aandeelhouders verantwoordelijkheid dragen voor de ontstane situatie.Ze zijn vooral slachtoffer en wachten al jaren op een compensatie die de toenmalige minister Deijsselbloem niet wilde toekennen.
Met mevrouw van der Laar gaat het overigens prima; zij vecht zowel voor rehabilitatie alswel voor voornoemde terechte compensatie.

Ik wilde hier niet starten met een discussie over aandeelhouders. Ik wilde het in perspectief plaatsen dat mevr. van de laar wel erg geslachtofferd wordt.
Natuurlijk heeft ook zij mee gedaan in de structuur die dit verhaal mogelijk maakte, net als aandeelhouders en andere betrokkenen.
Voor mij dus "samen" verantwoordelijk.
Als er dan iemand zegt; dit kan toch niet! Dan vind ik dat je die persoon dient te beschermen en dus niet moet "opofferen" om er vooral zelf beter uit te komen.
Kernbegrip is volgens mij hier; GELD!
Groet,
PS @Dennis, ik (wij?) verwachten van jullie ook geen "uitspraak" (dat is o.a. aan de rechter). Wat ik wel jammer vind is, dat niemand van jullie ook maar enige compassie, met hoe deze (of meestal klokkenluiders) onderuit wordt gehaald. hier toont. Ook ik heb steeds gezegd geen zicht te hebben op de zaak zelf en de betrokkenheid van alle medespelers.
Reputatie 3
Ik heb nu toch een beetje meer aandacht besteed aan deze kwestie.
Ten eerste heb ik bepaald niet de indruk dat het prima gaat met Hetty van de Laar. Zij leeft nog, en is nog steeds bezig met de verwerking van de jarenlange trauma's. Ze heeft zich kennelijk opgericht - maar om dat prima te noemen...
Ten tweede moeten aandeelhouders zich realiseren dat ze zonder haar ook niets gehad zouden hebben. Ik vind het frappant dat ze nu probeert de gedupeerde aandeelhouders te helpen aan compensatie.
Mijn laatste (email)contact met haar dateert van 29-07 j.l.
Het klopt dat ze zelf geen aandeelhouder is geweest, maar als werknemer van SNS klokkenluider geworden is.
Ik wil nogmaals benadrukken dat de toenmalige aandeelhouders (waaronder ikzelf) de dupe zijn geworden van ernstig mismanagement (wanbeleid) en megalomanie waarop zij geen invloed konden uitoefenen en als zodanig ten onrechte al jaren wachten op een adequate compensatie.
Reputatie 2
Koos schreef:

Ik heb nu toch een beetje meer aandacht besteed aan deze kwestie.
Ten eerste heb ik bepaald niet de indruk dat het prima gaat met Hetty van de Laar. Zij leeft nog, en is nog steeds bezig met de verwerking van de jarenlange trauma's. Ze heeft zich kennelijk opgericht - maar om dat prima te noemen...
Ten tweede moeten aandeelhouders zich realiseren dat ze zonder haar ook niets gehad zouden hebben. Ik vind het frappant dat ze nu probeert de gedupeerde aandeelhouders te helpen aan compensatie.

Hoi Koos,
dank dat je je er een beetje in verdiept hebt.
Mijn eerste en grootste probleem is dat indien iemand "iets meld" zij/hij het risico loopt, nee sterker nog, meestal onderuit wordt geschoffeld!
Het wordt nog erger voor die iemand indien deze haar/zijn kop een beetje boven het maaiveld uitsteekt/uitstak en er "invloedrijke" (vaak zich bedreigd voelende) personen zijn die dan de kans zien zo iemand echt onderuit (beter zou zijn; kapot te maken) te halen.
Ik ben een naoorlogs kindje, maar herinner me vooral; "ik (wij) stond er bij en keek er naar". Ik ben in de positie me daar niet zo passief bij neer te leggen.
Klokkenluiders zijn het waard beschermd te worden tegen "oneigenlijke" aanvallen!
Ik roep altijd (ben hier nog erg voorzichtig geweest) iedereen op deze mensen te steunen.
Groet,

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)