SNS

Beantwoord

Revisie Rente

• 7 maart 2012
  • 6 Reacties
  • 8769 Keer bekeken

Wie kan mij helpen wat ik im moet vullen bij Revisie Rente in de IB aangifte.
Volgens de Belastingdienst moet ik naast de al ingehoude 52% Inkomsten belasting ook nog eens 20% Revisie Rente betalen.

Houd dit in dat ik al die jaren voor niets heb gespaart (72% naar de kl**ten).
Ik ben van mening dat ik die Rente niet hoef te betalen omdat ik nooit mijn inleg heb afgetrokken bij de IB aangiftes.
icon

Beste antwoord door BigBen 7 maart 2012, 19:15

Wie kan mij helpen wat ik im moet vullen bij Revisie Rente in de IB aangifte. Volgens de Belastingdienst moet ik naast de al ingehoude 52% Inkomsten belasting ook nog eens 20% Revisie Rente betalen. Houd dit in dat ik al die jaren voor niets heb gespaart (72% naar de kl**ten). Ik ben van mening dat ik die Rente niet hoef te betalen omdat ik nooit mijn inleg heb afgetrokken bij de IB aangiftes.

Hoi Memphis83; zeker weten doe ik het ook niet maar ; Revisierente wordt geheven om het door de Belastingdienst geleden renteverlies te compenseren.

Je wordt bij voorbaat aangeslagen en moet dan zelf bewijzen/aantonen dat het niet terecht is.

Ik weet niet ivm welke situatie dit is opgelegd, maar dit is een situatie; http://www.pleinplus.nl/nieuws/artikel/16272/afkoop_van_lijfrente%3A_gevolgen_voor_de_inkomstenbelasting_en_de_revisierente

Anders even verder Googelen.

Suc6

Groet,

Ben

Bekijk origineel

6 reacties

Wie kan mij helpen wat ik im moet vullen bij Revisie Rente in de IB aangifte. Volgens de Belastingdienst moet ik naast de al ingehoude 52% Inkomsten belasting ook nog eens 20% Revisie Rente betalen. Houd dit in dat ik al die jaren voor niets heb gespaart (72% naar de kl**ten). Ik ben van mening dat ik die Rente niet hoef te betalen omdat ik nooit mijn inleg heb afgetrokken bij de IB aangiftes.

Hoi Memphis83; zeker weten doe ik het ook niet maar ; Revisierente wordt geheven om het door de Belastingdienst geleden renteverlies te compenseren.

Je wordt bij voorbaat aangeslagen en moet dan zelf bewijzen/aantonen dat het niet terecht is.

Ik weet niet ivm welke situatie dit is opgelegd, maar dit is een situatie; http://www.pleinplus.nl/nieuws/artikel/16272/afkoop_van_lijfrente%3A_gevolgen_voor_de_inkomstenbelasting_en_de_revisierente

Anders even verder Googelen.

Suc6

Groet,

Ben

Badge +1

@Memphis 72% is inderdaad een forse inhouding

Ik hoop dat je de Revisie Rente niet hoeft te betalen. Kun je iets met het antwoord van BigBen?

Hoi Memphis83; zeker weten doe ik het ook niet maar ; Revisierente wordt geheven om het door de Belastingdienst geleden renteverlies te compenseren. Je wordt bij voorbaat aangeslagen en moet dan zelf bewijzen/aantonen dat het niet terecht is. Ik weet niet ivm welke situatie dit is opgelegd, maar dit is een situatie; http://www.pleinplus.nl/nieuws/artikel/16272/afkoop_van_lijfrente%3A_gevolgen_voor_de_inkomstenbelasting_en_de_revisierente Anders even verder Googelen. Suc6 Groet, Ben

@BigBen Bedankt voor je antwoord! Als we jou toch niet hadden..

@BigBen: Bedankt voor je antwoord.

@De Belastingdienst: Ze doen ook maar gewoon wat en als zij fout zitten moet jij het als burger oplossen.
Net als de vooraf ingevulde aangifte: "Wel even controleren of het klopt"
Jaha, want als daar een fout in zit kun je hun er niet op aanspreken, Omdat jij het tenslotte dan zelf verstuurd hebt.

PS. Wel jammer de "De Belastingdienst" geen persoon is, wat zal diegene vaak "koffie" visite krijgen 🙂
@Memphis: Heb je het ondertussen opgelost/gewijzigd bij de Belastingdienst? Dat is natuurlijk een schrikbarend percentage als je het niet verwacht 😕

@JanDirk: Dat is een onaangename verrassing 😞 Gelukkig wordt de lijfrente vanaf je 65e wel boetevrij uitgekeerd.

@all: Vinden jullie dat de belastingdienst hierin duidelijker (vooraf) zou moeten communiceren?
Reputatie 3
Badge +1
@all: Vinden jullie dat de belastingdienst hierin duidelijker (vooraf) zou moeten communiceren?

Ik ben van mening dat de overheid - en daarmee ook de belastingdienst - een erg onbetrouwbare partner is, die voortdurend de spelregels rond lijfrente blijft veranderen. Als je uitgaat van datgene dat aan jou is gecommuniceerd bij de aanvang van een lijfrenteproduct, dan kom je lelijk bedrogen uit als je na een paar jaar nietsvermoedend gebruik wilt maken van datgene dat je dacht te hebben geregeld. Daar kan geen communicatieplan tegenop!
Gewoon kwijtschelden die belastingdienst

Reageer