SNS

Thanks!

  • 5 september 2014
  • 13 Reacties
  • 726 Keer bekeken

Fur meine fans, danke!
Ik heb de klantenarena als overweldigend ervaren!
Leuk om zo positief onthaald te worden.
Groet,
Ben  :-)
PS hotel in Zuidlaren prima in orde!

13 reacties

Hoi Ben,

Jij bedankt! Ik vond het erg leuk je nu eens in het echt te spreken.
Goede nacht en een fijn weekend.

Groet, Wanda
Hoi Ben,

Jij bedankt! Ik vond het erg leuk je nu eens in het echt te spreken.
Goede nacht en een fijn weekend.

Groet, Wanda

Ik zie wel, nog niet thuis!
Van 't zelfde.
Groet,
Ben:-) 
Fur meine fans, danke!
Ik heb de klantenarena als overweldigend ervaren!
Leuk om zo positief onthaald te worden.
Groet,
Ben  :-)
PS hotel in Zuidlaren prima in orde!


Hoi BigBen,

Klinkt goed! Kun je misschien je ervaringen met ons delen? Wij zijn erg benieuwd.. 😃
Badge
[/quote]

Hoi BigBen,

Klinkt goed! Kun je misschien je ervaringen met ons delen? Wij zijn erg benieuwd.. :D
[/quote]

Othman,

De vraag is natuurlijk in hoeverre de community wil weten wat Ben en Wanda in Zuid-Laren gedaan hebben!
Laten we er van uitgaan dat zij naarstig op zoek gegaan zijn naar Berend.
Zo, zondags leesvoer (voor alle klanten, medewerker of niet!).:)

Vermoeid, maar voldaan weer thuis achter m´n laptop. We zijn vandaag nog naar Warffum  geweest, een tuincentrum bezocht (Website)  en daar bleek, er een open atelier weekend te zijn in Warffum. Dus nog maar wat meer bezoeken afgelegd. Leuk! Bijv. Openlucht museum. De moeite waard!!

Het begon dus allemaal met een uitnodiging van de SNS aan mij, om deel te nemen aan hun " Klantarena Heel Normaal Festival" van, voor en door de helpdesk medewerkers.
De Helpdesk is verdeeld tussen Utrecht en Groningen. Zonder dat wij het merken, reageert dus automatisch vanuit een van beide steden, één van de in totaal ongeveer 450 (?, waarschijnlijk ook velen part time) medewerkers. Dit betreft dus telefoon, email en alle sociale media, maar ook bijv. klachten websites als Kassa (Vara). Onze community tak (Mods) is dus maar nietig met nu 9 mensen, vooral (heb je het gemerkt?) nu men de aanwezigheid tijden heeft uitgebreid (nu tot 21,00u en zaterdags een deel van de dag (15.00u?))
1x per jaar is er in Groningen (voor werknemers daar) en in Utrecht (voor de medewerkers daar dus) een vorm van samenkomst die, zowel de samenwerking, begrip voor elkaar, afstemming op elkaar, maar ook begrip voor de klant moet verbeteren (ik vergeet (weet niet) vast nog wel wat).
Ik was uitgenodigd voor Groningen. 17.00u tot ongeveer 21.00u. samen met andere klanten. Helaas was de opkomst zeer beperkt. Er was nog een klant uit Ommen, en er was een mogelijk nieuwe klant uit de buurt van Groningen (Bedum). Maar Kruijff wist het al; "elk nadeel heb z´n voordeel". Er waren zo´n 150 (?) medewerkers, verdeeld in 2 groepen, die ook weer in 2 groepen (“slim” en “menselijk”) waren verdeeld (dus 2x 2 groepen).
Tot 20.00u was het de bedoeling dat men in de groepen ging werken aan een aantal thema´s,  Wij zaten samen met de groepen “slim” en “menselijk” van elke groep, zo´n 20 minuten samen. Er werden ons een aantal vragen gesteld die men voordien had opgesteld/uitgewerkt.
Interessant!
Kruijff´s voordeel? Doordat we maar met weinig klanten waren, konden we toch iets meer aan het woord komen. Ik vrees dat we met evt. 12 klanten maar heel spaarzaam hadden kunnen reageren.

SNS, dit lijkt mij zeker zinvol!

Organisatie;
het hele programma was erg strak gepland. Dan moet je je ook aan het programma houden (minstens 15 minuten te laat begonnen).
Je moet dan niet via je klanten je tijd proberen weer in te halen (tijd inkorten)!
Ondanks dat wij als klanten strak/prima werden begeleid, gingen organisatorisch toch kleinigheden (ten onrechte) fout (uitrijkaart, km? In mijn geval).

Gedachten:
Evt. bij 12 klanten, deze per 6 (de helft)  “binden” aan een van beide groepen voor de avond.
Wij hadden het o.a. over het bellen van een klant en hoe daarmee om te gaan, bijv. wel of geen keuzemenu. Het lijkt ons zinvol max. 1 menu voor te leggen, waardoor het mogelijk wordt een gespecialiseerder persoon aan de lijn te krijgen. Alternatief (of daarnaast) zou het kunnen een soort ”senior” (ervarener) medewerker desbetreffende klant te laten terug bellen.

Zo, eerst even leeg geschreven. Evt. meld ik me nogmaals.
Groet,
Ben 

PS Mij bleek dat verschillende medewerkers benieuwd waren om BigBen te zien/te ontmoeten. Ik wist niet dat het zo leefde. Vanaf deze kant zie/merk je dat niet. Omdat ik vaak vanuit mijn eerste reactie / intuïtief reageer, vermoede ik dat er niet altijd positief over gedacht werd (geen probleem, maar dus verrassend dat het anders is).
Voor alle duidelijkheid; ik heb een doos (heerlijke ) bonbons en een kadoobon gehad (en natuurlijk vele vele bedankjes!!!).
Hotel was op eigen initiatief en kosten!! (Mijn vrouw en ik gaan vaker naar Groningen, dagje uit. Op deze wijze konde we het nuttige en aangename vereningen en hoefde ik niet ´s avonds nog later terug).
Groet,
Ben 🆒

De vraag is natuurlijk in hoeverre de community wil weten wat Ben en Wanda in Zuid-Laren gedaan hebben!
Laten we er van uitgaan dat zij naarstig op zoek gegaan zijn naar Berend.

De conclusie dat Ben en Wanda in Zuidlaren wat gedaan zouden hebben, is geheel voor rekening van de Hond (geef hem een Botje!) :)
Groet,
Ben 🆒
Badge

De vraag is natuurlijk in hoeverre de community wil weten wat Ben en Wanda in Zuid-Laren gedaan hebben!
Laten we er van uitgaan dat zij naarstig op zoek gegaan zijn naar Berend.

De conclusie dat Ben en Wanda in Zuidlaren wat gedaan zouden hebben, is geheel voor rekening van de Hond (geef hem een Botje!) :)
Groet,
Ben 🆒

HAHA Erg goed. Maar hebben jullie Berend Botje dan ook gevonden?
Sorry Wanda/Ben ik kon het niet laten wat is het leven zonder humor?
Badge

Zo, eerst even leeg geschreven. Evt. meld ik me nogmaals.
Groet,
Ben 

Ben, dank goed/helder verhaal.

Maar ik vraag mij wel af of een meeting van 150 medewerkers met 3 klanten nu leidt tot iets echts zinvols voor beide partijen.
Misschien was een klelne happening met de 9 mods zinvoller geweest. Waarbij het dan altijd nog mogelijk was om vanuit de organisatie iemand toe te laten lichten hoe het gehele klantencontact ingericht is.
Komt er voor zover je weet nog een evaluatie vanuit SNS?

Groet, Carel
Hi Ben,

Leuk om jouw ervaring van de avond hier te lezen. Ook ik vond het leuk je eens in het echt te zien en je even te spreken. Helaas was ik in een andere sessie ingepland, zodat wij niet samen de klantarena konden betreden. Een praatje onder het genot van een hapje en een drankje maakte veel goed!

P.S. je doet je communitynaam inderdaad eer aan! 🙂
Hi Ben,

Leuk om jouw ervaring van de avond hier te lezen. Ook ik vond het leuk je eens in het echt te zien en je even te spreken. Helaas was ik in een andere sessie ingepland, zodat wij niet samen de klantarena konden betreden. Een praatje onder het genot van een hapje en een drankje maakte veel goed!

P.S. je doet je communitynaam inderdaad eer aan! :)

Ja het gerichte klant >< medewerker contact was gezien de strakke tijdsplanning (volle agende met andere items, maar ja, voor jullie was het hard werken en ... het geleerde vooral gaan uitvoeren :) ) bijna niet mogelijk. Ik heb het bij 1 bordje eten (moeten) gelaten :) .
Meestal is dat het geval bij dit soort events.
Groet,
Ben 🆒
Ben, dank goed/helder verhaal.

Maar ik vraag mij wel af of een meeting van 150 medewerkers met 3 klanten nu leidt tot iets echts zinvols voor beide partijen.
Misschien was een klelne happening met de 9 mods zinvoller geweest. Waarbij het dan altijd nog mogelijk was om vanuit de organisatie iemand toe te laten lichten hoe het gehele klantencontact ingericht is.
Komt er voor zover je weet nog een evaluatie vanuit SNS?

Groet, Carel

Ook dat had natuurlijk gekund. Ik denk echter dat je het dan over een iets andere doelstelling hebt. Bovendien hadden ze in hun eigen groep het thema al wat uitgediept. Wat ons nut was (behalve dat men nu weet waar mijn naam wegkomt :) ;) is dat men het van ons hoorde hoe wij op een aantal items reageerden.
De hele groep medewerkers is een heel gemeleert gezelschap, vanalles wel wat. Dat men dan onderling communiceert/kennis deelt, is waarschijnlijk een van de doelen. Dat lijkt mij (naast een persoonlijke begeleiding die ook plaats vindt) mooi mee genomen.
Ik zelf heb er dat dus ook aan gehad. Daarnaast is het leerzaam eens in een keuken te kunnen kijken. Het blijven mensen, dus ....
Groet,
Ben 🆒
PS Van een evaluatie weet ik niets, maar naar ik aanneem zal er zeker iets van een follow-up plaats vinden. Dat men er verder over zal praten merk je hier al.
HAHA Erg goed. Maar hebben jullie Berend Botje dan ook gevonden?
Sorry Wanda/Ben ik kon het niet laten wat is het leven zonder humor?

Jaaaa haha, ik laat me niet door een Botje vangen!! :)
Ik ben Groninger, dus.....   ik ben er mee groot (Huh?) geworden!
Groet,
Ben 🆒
PS Humor hebben we na de tragedie van de afgelopen jaren (voor sommige mensen wel heel erg) zeker nodig. Also; keep on going!

Reageer