SNS

Tot ziens!

• 28 oktober 2013
  • 9 Reacties
  • 2181 Keer bekeken

Hoi allen,

Aan al het goede komt een eind… Zo ook aan mijn avontuur als community manager bij SNS Bank. De afgelopen twee jaar heb ik, eerst voor en daarna vooral achter de schermen, met veel plezier gewerkt aan deze community. Ik wil jullie daarom graag bedanken voor jullie bijdrage hieraan. Ik leerde jullie kennen als één van de moderators. Daarna heb ik het stokje van Charlotte overgenomen als community manager.

Soms lijkt het allemaal erg langzaam te gaan, maar toch ben ik erg trots op waar we nu staan met SNS Community! De stem van jullie als klant wordt hierdoor steeds meer gehoord. Begin 2012 gingen we met 1500 leden over naar een nieuw platform. In iets meer dan anderhalf jaar is de community uitgegroeid tot ruim 5000 leden. SNS Community staat steeds meer op de kaart. Niet alleen in de buitenwereld, maar ook binnen ons bedrijf. Zo is de community onder andere onderdeel geworden van Mijn SNS, is er een maandelijkse nieuwsbrief, hebben jullie meegewerkt aan verbeteringen in Mijn SNS en app en wordt dankzij jullie actieve bijdrage duidelijk waar we nog kunnen verbeteren. Ik ben ervan overtuigd dat de community in de toekomst een nog grotere rol zal gaan spelen voor zowel de klant als binnen de bank.

Dit is mijn laatste week bij SNS Bank. Vanaf volgende week ga ik me voorbereiden op een reis met een nog onbekende eindbestemming. Ik verhuis eind november naar Los Angeles om me verder te ontwikkelen en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. En een beetje om een winter over te slaan 😉 Gelukkig reikt de digitale wereld tot in alle uithoeken, dus ik ga de community uiteraard nog op de voet volgen!

Het is nog niet bekend wie mijn opvolger wordt. Tot die tijd keert een oude bekende terug: Charlotte :)

Nogmaals dank voor jullie bijdrage en wie weet tot ziens!

Groet, Mariella

9 reacties

Hi allemaal,

wat ontzettend leuk om weer even betrokken te mogen zijn bij SNS Community! Mariella heeft de community flink laten groeien. Ik zie een nieuwsbrief, interessante content en dynamische onderzoeken. En wat ontzettend leuk dat de leden konden dingen de leukste avatar te plaatsen. Er is niet stilgezeten, zie ik!

@Mariella, wat een stoere beslissing om jezelf verder te gaan ontwikkelen en daarbij de komende maanden in LA te gaan wonen. SNS Bank en SNS Community zullen je gaan missen. Ik wens je natuurlijk heel veel succes en ben erg benieuwd naar de stappen die je gaat zetten de komende periode in je leven.

Totdat de nieuwe en vaste communitymanager begint zal ik als freelancer aanspreekpunt zijn zowel voor interne afdelingen binnen SNS Bank als voor de moderators en natuurlijk voor alle leden van SNS Community. Ik houd me met name bezig met de lopende zaken die Mariella in werking heeft gezet.

Heb er veel zin in. It is good to be back 🙂.

Hartelijke groet,
Charlotte
@Mariella: jammer dat je weggaat, maar wat ontzettend leuk dat je zo'n avontuur aangaat! Ik wens je veel geluk en vooral plezier in wat je de komende maanden/jaren gaat doen in LA! 🆒

@Charlotte: welkom terug! Er is veel veranderd en er is ook veel hetzelfde gebleven ;)

Met vriendelijke groet,
Stefan
@mariella; ook ik wens je (vanzelfsprekend) veel geluk en veel "vinden" in dat verre, toch wat andere, land. 
Ook moet natuurlijk gezegd worden dat het voor de Community wel jammer is dat je deze zoektocht onderneemt. De Community is best nog wel in woelig water, en stabiliteit is zeer gewenst. Ik ben nog wel benieuwd naar omzetting van je ervaring van de afgelopen periode, in een visie (aandachtspunten, richtpunten) voor de toekomst van de Community. Terug kijken is heel zinvol, maar wat leren we er voor de toekomst van?
Ik lees het nog graag!
Het ga je goed!

@charlotteB; "welkom" aan boord, ook al is het (mogelijk?) maar tijdelijk. Het lijkt me wel prettig dat ze jou bereid hebben gevonden dat een tijdje op je te nemen.
Natuurlijk is er e.e.a. ondertussen veranderd, maar misschien ook wel weer niet zoveel. De Community (SNS misschien wel) is nog steeds druk zoekend naar wat de Community is / zou moeten zijn denk ik. Dus ...
Tip; zoek een impuls om de Community toekomst zekerder te maken, af van een bijna puur vragen / klachten forum, naar een brede, actieve klanten forum.
Oftewel; klanten binding op andere wijze! (mooi kreet toch?)
Suc6.

Groet,
Ben 🆒
Charlotte, Stefan, Bigben bedankt! :o

Wat betreft mijn toekomstvisie voor de community: ik denk dat deze sterk afhangt van de richting die SNS Bank opgaat. Dit is voor mij nu lastig om een uitspraak over te doen.
Overall zie ik een community als een platform waarin we samen (organisatie en klanten) naar elkaar luisteren waardoor er wederzijds begrip ontstaat en van elkaar leren. Daarnaast ben ik van mening dat de community een grotere rol binnen de organisatie mag spelen :)
Charlotte, Stefan, Bigben bedankt! :o

Wat betreft mijn toekomstvisie voor de community: ik denk dat deze sterk afhangt van de richting die SNS Bank opgaat. Dit is voor mij nu lastig om een uitspraak over te doen.
Overall zie ik een community als een platform waarin we samen (organisatie en klanten) naar elkaar luisteren waardoor er wederzijds begrip ontstaat en van elkaar leren. Daarnaast ben ik van mening dat de community een grotere rol binnen de organisatie mag spelen :)

Hoi Mariella,
Dank voor je reactie en je gedachten over een toekomstvisie voor de Community.
Je laatste zin spreekt natuurlijk boekdelen. Jammer dat de SNS nog niet zover is. Het vervolg van die situatie zou n.l. nog wenselijker zijn; vervang "Community" door "Klant" en je bent er (volgens mij dan).
Een ding wat de financiele crisis heeft geleerd is, dat "de banken" (het zijn natuurlijk "de mensen" die er werken (en vooral die, die de zaak bestieren)) niet op "zichzelf" (of alleen met elkaar) moeten opereren. Dat klanten meer centraal meedoen is dan ook van wezenlijk belang voor "de bank". 
Nogmaals veel plezier in LA (klinkt leuk).
Groet,
Ben 🆒
Dank Ben :D
Ik ben ook erg benieuwd hoe de bankenwereld zich verder gaat ontwikkelen na deze roerige tijden. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat SNS Bank als relatief kleine bank zeker de potentie heeft om hierin het voortouw te nemen. Ik blijf de community daarom op de voet volgen.

Dit is alweer mijn laatste werkdag. Het voelt een beetje dubbel omdat ik het binnen de organisatie en als community manager het erg naar mijn zin heb gehad. Maar goed, nu op naar een nieuw avontuur!

Iedereen heel veel succes gewenst op deze community en ook daarbuiten!

Groet Mariella
Hi Stefan en BigBen,

Klopt helemaal, er is veel veranderd. En toch ook weer niet zoveel. Wat ik heel erg postief vind is dat er leuke en relavante artikelen en nieuwsberichten worden geplaatst. Ook de Denk Mee rubriek is goed gevuld. Natuurlijk zou het heel fijn zijn als er een hele grote groep actieve leden bijkomt. Zo actief als jullie zijn!

De komende weken blijf ik jullie volgen!

Groet Charlotte
Reputatie 3
Badge
Ik ben benieuwd hoe het nu met Mariella is? Heeft iemand een idee of zou Mariella zelf nog kunnen/willen reageren?
En hoe is het met Charlotte die (tijdelijk) haar taken waarnam?
En met Wanda hebben we het zeker ook niet slecht getroffen als community manager, toch?
Ik doe mijn best @Blacktomcat ;)

Het laatste dat ik van Mariëlla heb gehoord is dat ze in Amerika aan haar acteercarrière werkte. Charlotte heeft na mijn komst nog een tijdje de communicatie afdeling ondersteund, toen de bezetting daar weer op orde was, is ze aan een nieuwe opdracht buiten SNS begonnen.

Reageer